Eric schreef:TPMS is verplicht voor alle auto's waarvan de typegoedkeuring is afgegeven op of na 1 november 2012. Is bij jouw auto niet van toepassing want die heeft geen typegoedkeuring.
Voor de nieuwere Mustangs is TPMS dus verplicht.
Klopt voor de nieuwe modellen na 1-11-2014 met de toevoeging van Eric. De mijne heeft geen typegoedkeuring dus deze valt niet onder de regeling.
Discussie is voor mijn geval niet zo interessant, want ik heb ze al besteld en ze gaan er ook gewoon op.
Het rode bolleke is slechts een stickertje. Geen idee waarom dat erop zit. Heb het eraf gehaald ter voorkoming van onbalans in het wiel als het losraakt.
Welke display bedoel je? Als er geen waarschuwingslampje meer brand zodra ze erop zitten?
Tweety schreef:Ach, ik dacht dat het met een digitale display was waar je de bandenspanning van de 4 wielen kon aflezen...
Volgens mij zit dat alleen op de 2015+ modellen.
De mijne geeft alleen maar aan dat het systeem niet werkt en als straks de sensortjes erin zitten, vertelt ie braaf welke band eventueel te zacht is.
Vandaag de sensortjes erin laten zetten. Naar huis gegaan en daar de inleerprocedure uitgevoerd. Procedure liep gemakkelijk. Helaas vertelt de auto nu "Tire pressure low" en vertelt er helaas niet bij welke band het is. Nog even naar de benzinepomp gereden en alles op 2.5 bar gezet en toen de procedure nog eens opnieuw gedaan. Hij blijft zeggen dat er een band te zacht is. Misschien dat de banden iets harder moeten. Daar ga ik later vandaag nog wel naar kijken. Wel reuze irritant.
Nog steeds elke ochtend Low Tire Pressure. Inmiddels contact gehad met de verkoper op eBay. Die heeft 4 nieuwe verstuurd. Wel nette customer service. Nu maar hopen dat die het wel goed doen....
De verkoper wilde ook graag weten hoeveel er mogelijk kapot zijn. Da's lastig te bepalen als het systeem niet zegt om welk wiel het gaat.
Heb ook wel nagedacht over de optie die Eric aangeeft. Kijken of het weggaat als je de banden stuk voor stuk op een wat hogere druk zet. Ik heb tot 2,7 geprobeerd, maar vind uiteindelijk dat ze het op de juiste spanning moeten doen. Op deze manier heb ik alleen maar last van de optie.
Zodra de nieuwe binnen zijn, kan ik in de garage bij het inbouwen na elke band die is gedaan kijken wat het verschilt. Zou wel zo leuk zijn als ik weet wat de kapotte sensor is. Dan weet ik ook gelijk wat de goeie zijn.
Petertje60 schreef:De verkoper wilde ook graag weten hoeveel er mogelijk kapot zijn. Da's lastig te bepalen als het systeem niet zegt om welk wiel het gaat.
Heb ook wel nagedacht over de optie die Eric aangeeft. Kijken of het weggaat als je de banden stuk voor stuk op een wat hogere druk zet. Ik heb tot 2,7 geprobeerd, maar vind uiteindelijk dat ze het op de juiste spanning moeten doen. Op deze manier heb ik alleen maar last van de optie.
Zodra de nieuwe binnen zijn, kan ik in de garage bij het inbouwen na elke band die is gedaan kijken wat het verschilt. Zou wel zo leuk zijn als ik weet wat de kapotte sensor is. Dan weet ik ook gelijk wat de goeie zijn.
Dat werkt natuurlijk alleen als er maar 1 kapot is. En natuurlijk de hoop dat in je nieuwe setje ook geen defecte zit.
Dit soort problemen zijn altijd vervelend en zou makkelijker uit te vogelen zijn als je nog een setje had waarvan je weet dat ze goed zijn. Eigenlijk zou je iemand moeten kennen die een setje winter velgen even te leen heeft om het uit te testen.
Dat setje winterbanden met goeie sensors heb ik zelf. Maar omdat het een paar dagen duurde voordat het systeem begon te mekkeren, weet ik ook niet zeker of ik direct na het wisselen van één sensor de melding ga kwijtraken. Ik ga het in ieder geval proberen.
Sensor vervangen - traingingsrondje - sensor vervangen - trainingsrondje .... etc. Tot we de boosdoener te pakken hebben. Of niet. Kan geen betere truc bedenken.