Remblokken vervangen
Moderator: Shelby GT-H
Remblokken vervangen
Vandaag ging mijn auto voor de APK. De garage en ik hadden hadden al het een en ander voortijdig doorgesproken, en het plan was om de remmen eens schoon te maken, en eventueel nieuwe remblokken in te zetten. Omdat ik de auto kocht toen hij een jaar oud was, met ik geloof 9000 mijl op de teller, mogen we ervan uitgaan, dat er nog nooit nieuwe blokken in gezet waren. Die kwamen er dus vandaag in. Allereerst voel ik geen verschil met de oude blokken, hooguit staat het rempedaal iets hoger afgesteld. De tellerstand vandaag was 40.050 mijl, ofwel 64.000 kilometer.
Nou weten sommigen van jullie dat ik (als een van de weinigen hier) vrij nauwkeurig bijhoud hoeveel ik uitgeef aan bepaalde zaken, en hoe lang ik er mee doe.Ik doe dat louter uit nieuwsgierigheid, niet echt om geld uit te sparen. Ik heb dus geprobeerd om te kijken of ik lang met die blokken gedaan heb, in verhouding tot anderen. Op dit forum zeggen anderen weliswaar soms dat ze blokken hebben vervangen, maar niet hoe lang ze met de vorige set deden.
Iedereen weet dat het veel uitmaakt hoe je met je remmen omgaat, in welke omstandigheden je rijdt, en niet op de laatste plaats wat voor auto het betreft. Mij gaat het er om: wat is een redelijk gemiddelde, en heb ik er lang mee gedaan? Ik kreeg de ervaringen van de garagehouder te horen: de gemiddelde auto krijgt bij hem bij 35-40.000 kilometer nieuwe remblokken. Ik heb dat ook eens op andere forums bekeken, en de lijkt gemiddeld vrij aardig te kloppen. Dat betekent dus dat ik er vrij lang mee gedaan heb. Hoe is dat met anderen hier?
Nou weten sommigen van jullie dat ik (als een van de weinigen hier) vrij nauwkeurig bijhoud hoeveel ik uitgeef aan bepaalde zaken, en hoe lang ik er mee doe.Ik doe dat louter uit nieuwsgierigheid, niet echt om geld uit te sparen. Ik heb dus geprobeerd om te kijken of ik lang met die blokken gedaan heb, in verhouding tot anderen. Op dit forum zeggen anderen weliswaar soms dat ze blokken hebben vervangen, maar niet hoe lang ze met de vorige set deden.
Iedereen weet dat het veel uitmaakt hoe je met je remmen omgaat, in welke omstandigheden je rijdt, en niet op de laatste plaats wat voor auto het betreft. Mij gaat het er om: wat is een redelijk gemiddelde, en heb ik er lang mee gedaan? Ik kreeg de ervaringen van de garagehouder te horen: de gemiddelde auto krijgt bij hem bij 35-40.000 kilometer nieuwe remblokken. Ik heb dat ook eens op andere forums bekeken, en de lijkt gemiddeld vrij aardig te kloppen. Dat betekent dus dat ik er vrij lang mee gedaan heb. Hoe is dat met anderen hier?
- petersdappie
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: Remblokken vervangen
Ik kocht mijn mustang 5 jaar geleden met 60000 miles op de teller. Op deze stand nieuwe originele blokken rondom gezet ( waren nog niet op trouwens 5 a 6 mm ongeveer). Nu is de stand 120000 met weer 5 a 6 mm over.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Remblokken vervangen
Ik heb op de zaak iemand met een Megane RS rijden en die doet 100.000 km met een set remblokken.
Zelf heb ik er inmiddels 50.000 op staan en ze zijn ook nog prima.
De remmen van de S197 zijn natuurlijk redelijk onderbemeten, dus ik kan me voorstellen dat de blokken dan ook sneller slijten.
Zelf heb ik er inmiddels 50.000 op staan en ze zijn ook nog prima.
De remmen van de S197 zijn natuurlijk redelijk onderbemeten, dus ik kan me voorstellen dat de blokken dan ook sneller slijten.
Re: Remblokken vervangen
En het verschil tussen een handgeschakelde of een automatische bak zal ook nogal een verschil uitmaken.
Shelby GT500 2011
- petersdappie
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Remblokken vervangen
De remmen van de S197 zijn natuurlijk redelijk onderbemeten, dus ik kan me voorstellen dat de blokken dan ook sneller slijten.
Ik moet zeggen dat mijn s197 remmen prima voldoen. Niets minder dan mijn andere gereden auto’s in ieder geval. Ik weet ook wel dat het altijd beter kan. Mijn volgende remmen zijn weer de originele Ford schijven en blokken. En niet voor het geld hoor. Want ik bespaar nooit op onderhoud en doe meer dan moet.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Remblokken vervangen
Bedankt voor de reacties mannen. Voorzichtige conclusie is dat Petersdappie dus maar liefst 60.0000 mijl met remblokken doet, en dan nog materiaal over heeft. Ik heb mijn oude gezien, en daar kon ik trouwens ook nog even mee verder, maar omdat de wagen toch op de brug stond met wielen er af en remmen los, besloten we tot nieuwe. Als ik het had uitgesteld, had ik weer de/montagekosten gehad, en bovendien, verder rijden totdat je metaal op metaal krijgt zou de schijven geen goed doen.
Eric doet minstens 50.000 km (of mijl ?)
Shelby, ik heb een automaat. Kun je iets zeggen over ofwel automaat, ofwel schakel, welke wagen eerder of later nieuwe blokken zouden moeten krijgen?
Eric doet minstens 50.000 km (of mijl ?)
Shelby, ik heb een automaat. Kun je iets zeggen over ofwel automaat, ofwel schakel, welke wagen eerder of later nieuwe blokken zouden moeten krijgen?
- DanielSmit
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
- Locatie: Zuid Holland
Re: Remblokken vervangen
Ik heb de die van mij op de nominatie staan, 47k mijl en nog iets minder dan de helft over, maar weet niet wat de vorige eigenaar er eerder aan gedaan heeft.
Wel kan ik zeggen dat een automaat doorgaans sneller door de remmen slijt omdat je veel meer moet remmen. Het afremmen op de motor gaat moeilijker en het stilstaan gaat ook alleen maar door de auto of in neutraal, of op de rem te houden.
Wel kan ik zeggen dat een automaat doorgaans sneller door de remmen slijt omdat je veel meer moet remmen. Het afremmen op de motor gaat moeilijker en het stilstaan gaat ook alleen maar door de auto of in neutraal, of op de rem te houden.
Gewoon omdat het kan :)
Re: Remblokken vervangen
50.000 km
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Remblokken vervangen
Ik houd dat soort dingen ook altijd bij. Met de Nissan King Cab deed ik 100.000km met een setje voorremblokken, achterremschoenen in 365.000km nooit vervangen. De Transporter T5 na 235.000km een complete set rondom. Bij andere auto's nooit aan vervangen toegekomen...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Remblokken vervangen
Het ligt aan zoveel factoren dat er bijna niets over te zeggen is. Type/hardheid remblokken, rijgedrag, type auto, snelweg/stads auto.
Mijn vw golf (leasebak) kreeg elke beurt 30k nieuwe remmen en bij 60k al noeuwe schijven. Mijn bmw station elke 100k nieuwe voorremmen, 50k achterremmen en bij 300k nieuwe schijven rondom.
Mijn circuit wagen elke 500km nieuwe remmen en na 2000km zijn de schijven ook op...
Mijn vw golf (leasebak) kreeg elke beurt 30k nieuwe remmen en bij 60k al noeuwe schijven. Mijn bmw station elke 100k nieuwe voorremmen, 50k achterremmen en bij 300k nieuwe schijven rondom.
Mijn circuit wagen elke 500km nieuwe remmen en na 2000km zijn de schijven ook op...
Re: Remblokken vervangen
Toch kun je NU AL iets zeggen, ongeacht type auto, weggedrag, etc: remblokken moeten minimaal 20.000 km mee. Een aardig gemiddelde is 40.000, en 70.000 of meer dan ben je heel zuinig geweest. We hebben het dan over een auto die aan het normale verkeer deelneemt.
Re: Remblokken vervangen
Heb de originele remblokken nog op de Mustang en er zit nog voor 50% op. 31.000 miles
RedGT
RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-