Versnellingsbak spoelen

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Tommie99
Berichten: 26
Lid geworden op: di 08 jul, 2014 07:52

Versnellingsbak spoelen

Bericht door Tommie99 »

Goedemorgen,
Mijn 2006 mustang heeft inmiddels meer dan 180000km gereden en inmiddels schakelt hij soms niet meer zo soepel als zou moeten.
Schakelen gaat soms met een klap en wanneer ik reverse selecteer dan duurt het soms een paar seconden voordat deze met een klap erin schiet.
Nu lees ik dat het spoelen van de automatenbak hier de oplossing voor kan zijn.
Wie weet er een goed adres in de buurt van Rotterdam die hier ervaring mee heeft?
Mvg Tom
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Gearz »

Flushed in Woerden misschien eens bellen voor een prijsaanvraag.

http://www.flushed.nl

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Vincent »

Tommie99 schreef: za 17 feb, 2018 09:32 Goedemorgen,
Mijn 2006 mustang heeft inmiddels meer dan 180000km gereden en inmiddels schakelt hij soms niet meer zo soepel als zou moeten.
Schakelen gaat soms met een klap en wanneer ik reverse selecteer dan duurt het soms een paar seconden voordat deze met een klap erin schiet.
Nu lees ik dat het spoelen van de automatenbak hier de oplossing voor kan zijn.
Wie weet er een goed adres in de buurt van Rotterdam die hier ervaring mee heeft?
Mvg Tom
Een vriend van mij met een garagebedrijf die zit in Ridderkerk donkersloot die doet ook versnellingsbakken spoelen en vullen
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door tminus3 »

Heb je het olie nivo al gecontroleerd en/of bijgevuld? Zou ik iig even doen voor je verder gaat kijken.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Tommie99
Berichten: 26
Lid geworden op: di 08 jul, 2014 07:52

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Tommie99 »

Olie is bij deze modellen niet meer te peilen. Olie en filter zouden een leven lang mee moeten gaan maar de praktijk blijkt anders uit te pakken.
Bij de Duitse merken zijn ze ook weer teruggekomen op het leven lang niet verversen en niet kunnen peilen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Eric »

Ik heb die van mij laten doen in Ede:

https://www.autotransmission.nl
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door petersdappie »

Deze zijn heel goed. http://www.automatenrevisie.nl/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tommie99
Berichten: 26
Lid geworden op: di 08 jul, 2014 07:52

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Tommie99 »

Heb bij beide hierboven genoemde bedrijven een offerte aangevraagd
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door RedGt »

Bak niet spoelen!! Daar los je geen probleem mee op.Olie verversen dus de olie aftappen en de pan verwijderen en vervolgens het filter vervangen.Met deze kilometerstand en spoelen verplaats je allen maar troep en aanslag in de bak op plaatsen waar je deze niet wilt hebben.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door petersdappie »

RedGt schreef:Bak niet spoelen!! Daar los je geen probleem mee op.Olie verversen dus de olie aftappen en de pan verwijderen en vervolgens het filter vervangen.Met deze kilometerstand en spoelen verplaats je allen maar troep en aanslag in de bak op plaatsen waar je deze niet wilt hebben.

Gr, RedGT
Gaf storing in dashboard aan en hakte in ze achteruit. Veel eerder moeten doen. Die van mij is er flink van verbeterd!!!
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door RedGt »

Zal tijdelijk zijn,maar misschien heb je geluk. Deze automatische transmissie de 5r55s is niet de beste.Erg gevoelig en zwak zeker voor een Gt.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door petersdappie »

RedGt schreef:Zal tijdelijk zijn,maar misschien heb je geluk. Deze automatische transmissie de 5r55s is niet de beste.Erg gevoelig en zwak zeker voor een Gt.

Gr, RedGT
Jammer als je er slechte ervaring mee hebt. Mijn transmissie is 3 jaar geleden gespoeld(flushen) en nu 70000 km verder. Helemaal foutloos nee maar schakelt nu nog steeds 99% goed. (Heel soms een klein hakje) daarom adviseer ik het spoelen te doen als hij nog goed is. Zo rond de 100000 vervangen. Ik kan alleen maar positief zijn. En ook meerdere met mij. Ik overweeg het nogmaals te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door RedGt »

Heb zelf geen problemen, staat 31.000 miles op en is reeds ververst en niet gespoeld.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door petersdappie »

RedGt schreef:Heb zelf geen problemen, staat 31.000 miles op en is reeds ververst en niet gespoeld.

Gr, RedGT
Zoveel mensen zoveel meningen... haha... verversen door de deksel eraf te halen is slechts gedeeltelijk de atf vervangen, dus maar gedeeltelijk vervangen. Zo blijft er veel oude vervuilde olie in de bak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tommie99
Berichten: 26
Lid geworden op: di 08 jul, 2014 07:52

Re: Versnellingsbak spoelen

Bericht door Tommie99 »

Goedemorgen,

Gisteren in Ede mijn bak laten spoelen waarbij ook het filter vervangen is en ik moet zeggen dat verschil duidelijk merkbaar is.
De bak schakelt een stuk soepeler en zeker wanneer de kick-down gebruikt wordt dan gaat dit veel rustiger. Ook bij het in de achteruit zetten van de bak blijft de klap achterwege.
Kostte een paar centen, namelijk €453.80,- , maar is ik ben er blij mee.
Mijn wagen had nu ca 183000km gelopen en dan was volgens hun eigenlijk al veel. Het gaat namelijk niet om de vervuiling in de bak maar om de veroudering van de olie. De temperatuur in de bak zorgt ervoor dat de viscositeit en de dopes van de olie verloren gaan. het plaatsen van een (grotere)oliekoeler is dus iets wat de levensduur van de olie en bak kan verlengen.
Mijne kan er dus weer een 100000km tegenaan :D .
Mvg Tom
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”