Airbag recall

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door SanQ »

Nogmaals, het gaat echt om wederom een recall voor de BESTUURDERSZIJDE !!!!
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Airbag recall

Bericht door RedGt »

Bestuurder zijde is vervangen in 2017,heb nu een recall voor passagier kant..

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Airbag recall

Bericht door Josato »

Nick schreef:Gisteren toevallig langs de dealer gereden (wensveen in alblasserdam altijd erg behulpzaam ondanks de mustang). RDW geeft recall aan (denk bijrijder want 2 jaar geleden bij dezelfde dealer gechecked dat de bestuurderskant gedaan was).

Hij gokte al dat ik voor de recall kwam omdat er al 3 mustangs met een brief geweest waren. Ik heb nooit een brief gehad ondanks de RDW melding. In het systeem van Ford NL staat ook niks. Amerikaanse systeem wel. Hij snapt er niks van maar kan me dus niet helpen.. snao ik wel, zonder recall kan hij niks declareren.

Maar geen nieuwe airbag voor mij dus, ondanks dat ford USA en RDW het wel aangeven. Vreemd..
Nick bij mij kwam de brief ook een paar weken later dan de melding bij het RDW.

Ton

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Nick »

Hoi Ton,

Geen idee hoelang de melding al op de RDW site staat bij mij.. maar als er in het systeem bij Ford niks staat verwacht ik ook geen brief meer..
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Nou, daar gaan we weer.......
Aangezien dit topic het nieuwste is, plaats ik mijn bevindingen maar hier.

Half 2017 stond er op ons forum ook al iets over een terugroepactie betreffende de airbag. Een van ons had op de Ford-US site gelezen welke auto's het betrof. Je moest dan je chassisnummer invullen. Dat heb ik gedaan, en wat bleek: mijn auto werd al in 2015 teruggeroepen..........de eerste conclusie was dat Ford USA en Ford Nederland dus geen inzicht hebben in welke auto's waarheen worden/werden geexporteerd.
Ik heb daarna Ford Nederland gebeld, en zij konden dit bevestigen: ik kon contact opnemen met Ford garage bij me in de buurt om dit op te lossen, KOSTELOOS. Ik kreeg zelfs nog een brief van Ford Nederland, en ging op afspraak naar Ford (in mijn geval) Hoorn.
Ik werd keurig geholpen, de airbag-module werd gewisseld met een andere, en de monteur wist precies wat hij moest doen. Hij stelde zelfs voor om ook de passagierskant aan te passen, want hij wist dat daarover ook berichten zouden verschijnen. Dat was trouwens een kwestie van iets met de laptop wijzigen. De hele operatie nam een half uurtje in beslag, en ik mocht zelfs foto's nemen die ik op ons forum plaatse. Er is nooit ene rekening of formulier opgemaakt hiervoor, dus ik reed weer vrolijk de garage uit.....hoewel het me wel bevreemdde dat je dus een paar jaar hebt rondgereden met iets wat al eerder vervangen had moeten worden.............
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Mijn garage (geen Ford) die mijn auto APK keurt wist hier trouwens ook niets van, en er staat niets hierover in het keuringsbewijs.

Afijn, ik zag van de week een mooie Mustang 2015 op het internet te koop staan, waar ik wel iets voor voelde. Ik deed even de gratis kentekencheck (overheid?), en deed dat ook even voor mijn huidige Mustang (2007). Wat bleek: bij de terugroepactie die bij mijn auto is uitgevoerd in 2017 stond nog steeds 'openstaand'. Tja, zo kun je je auto niet verkopen, dus ik belde Ford Nederland. Die zijn niet te bereiken, maar gelukkig kon ik chatten met een medewerker van de Dekker autogroep (Zaandam-Hoorn), waar ik de auto in 2017 bracht. Deze kon direct bevestigen dat de reparatie was uitgevoerd, wat in hun systeem staat (hoera).
Zij hebben blijkbaar GEEN invloed op de informatiesite van de overheid, omdat het daar ook nog steeds 'openstaat'.

Wat Dekker autogroep WEL voor me kon doen is me per mail een bewijs sturen dat de reparatie is uitgevoerd....................en dat heb ik NU NET ontvangen. Keurig opgelost dus, want dit houd ik bij mijn autopapieren. Ook al vanwege dat je misschien aangehouden kunt worden en dat de politie ter plekke op de overheidssite ziet dat de reparatie niet uitgevoerd is.......
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Eric »

Ik neem haast aan dat niet de individuele dealers maar alleen Ford Nederland updates kan doorgeven aan RDW inzake uitgevoerde recalls. Als dat zo werkt dan moet Ford Nederland dus een doormeldprocedure met al hun dealers en erkend reparateurs hebben opgezet om dat te kunnen regelen. Ik kan me voorstellen dat als die procedure al bestaat die gelinkt is aan hun eigen VIN bestand, met andere woorden alleen werkt voor de auto's die ze zelf hebben ingevoerd en geleverd. Hierdoor vallen auto's die uit de VS zijn geïmporteerd (zoals die van jou) of vanuit een ander Europees land (zoals die van mij) mogelijk buiten de boot. Het is wellicht de moeite om de klantenservice van de RDW eens te bellen en te vragen hoe dit normaal gesproken in zijn werk gaat. Jij hebt nu een concreet voorbeeld van een case waarbij het niet goed is gegaan.
Gebruikersavatar
Shelby GT-H
Site Admin
Berichten: 1878
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
Locatie: Kop van N-H
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Shelby GT-H »

Als ik op de RDW site kijk krijg ik dit te zien.

Image
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Bij mij staat hetzelfde op de RDW site. Dus vanaf 17 mei 2019 is er defect aan de passagierszijde en kunnen metaaldeeltjes rondvliegen.........maar er is nog niets bekend over de terugroepactie. Waanzinnig natuurlijk, en dat was dus in 2017 ook zo met de bestuurderskant.

Verder op de site van kenteken.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Vanmorgen dus eerst maar weer Ford Nederland geprobeerd te bereiken, maar daar is geen doorkomen aan.
Weer contact opgenomen met de Dekker Autogroep, die dealer is van Ford, en mijn auto dus in 2017 voorzien heeft van een nieuwe airbagmodule. Ook dat heeft geen nut, hoewel men wel de tijd voor je neemt. Daarna de RDW gebeld, en ook daar hoort men het probleem aan, maar wordt verwezen naar Ford Nederland.

Wat de overige problemen (deur/oliekoeling) betreft op de site van de RDW, zegt de contactpersoon van de RDW dat het hier 'de groep auto's betreft waar uw auto onder valt, maar dat dit geen betrekking heeft op uw individuele auto'. Leuke redenering he?

k ben er dus even mee klaar en ga NU gewoon aan mijn werk............
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 06 jan, 2020 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: ma 06 jan, 2020 11:47Daarna de RDW gebeld, en ook daar hoort men het probleem aan, maar wordt verwezen naar Ford Nederland.
Daar was ik al bang voor. De RDW registreert denk ik alleen maar, de importeur is verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste data en updates.
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Airbag recall

Bericht door DennyM »

Pffff, wat een ellende allemaal zeg.

Ik zie nu ook dat er op mijn auto terugroepacties voor de airbags zijn. Toch apart dat de publicatie van de RDW uit mei 2017 vorig jaar nog niet zichtbaar was op de site... Maar goed, ga er ook maar eens echt achteraan.

Bedankt allemaal,

Denny
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Ligt het trouwens aan mij of worden de postings in 2005-2014 minder.......ten teken dat er minder rijders zijn in deze groep dan vroeger?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Airbag recall

Bericht door petersdappie »

keesie25 schreef: vr 10 jan, 2020 17:07 Ligt het trouwens aan mij of worden de postings in 2005-2014 minder.......ten teken dat er minder rijders zijn in deze groep dan vroeger?
Sinds kort werkt de app tapatalk niet meer. Zou dat een reden kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Airbag recall

Bericht door Josato »

petersdappie schreef: za 25 jan, 2020 10:07
keesie25 schreef: vr 10 jan, 2020 17:07 Ligt het trouwens aan mij of worden de postings in 2005-2014 minder.......ten teken dat er minder rijders zijn in deze groep dan vroeger?
Sinds kort werkt de app tapatalk niet meer. Zou dat een reden kunnen zijn?
Vond het al raar dat tapatalk niet werkte dacht dat het probleem bij mij was.
Vandaag was gisteren morgen
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”