Condens vorming onderkant kofferklep 2005 GT

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Condens vorming onderkant kofferklep 2005 GT

Bericht door Mitch »

Hi guys,

Zoals de titel zegt heb ik onwijs last van condens vorming op de onderkant van de kofferklep.

Ik kan nergens iets vinden wat betreft lekkage maar elke keer hangen de druppels aan klep. Wat dus schimmel vorming geeft op de mat.

Ik heb een 80 liter LPG tank in de reservewiel uitsparing liggen, en misschien door warmte van de uitlaten dat daar condens vorming door kan ontstaan?

Iemand een idee? Of ook zoiets meegemaakt?

Gr.Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Condens vorming onderkant kofferklep 2005 GT

Bericht door Swordfish79 »

vroege wilde oude euro fords nog wel eens water lekken door de achterlichten. Dit kwam omdat de pakkingen de geest gaven.
Mogelijk eens daar kijken. Heb zo heel veel kofferbakken van MK1 en MK2 mondeo's waterdicht gekregen.

succes
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Condens vorming onderkant kofferklep 2005 GT

Bericht door petersdappie »

Volgens mij heel normaal. Net als condens op je autoruiten. Het is ook eigenlijk een dichte bak. Ik heb altijd een autoplate in de kofferbak misschien daardoor geen schimmel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Condens vorming onderkant kofferklep 2005 GT

Bericht door keesie25 »

Ik heb het ook een beetje vanaf het begin dat ik de auto heb. Aan de binnenkant van de kofferdeksel zitten gaten waardoor je de moeren van de achterspoiler kunt losmaken. Als je die losmaakt kun je de spoiler van de klep afhalen. Door die gaten heen zie ik soms wat condens op het metaal, maar niet op de rest van de binnenkant. De totale achterklep is dubbelwandig, op de plek van die gaten na. Een enkele laag krijgt dus eerder condensvorming dan een dubbele.
Ik heb ook het plan om van het voorjaar eens die spoiler van de auto af te halen en opnieuw te kitten. Op de plaats waar de steunen van de spoiler op de achterklep zitten blijft altijd wat vuil zitten, ook omdat je er moeilijk bij kunt komen.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”