Nieuw dak

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Nieuw dak

Bericht door Petertje60 »

De mate waarin alles nog water- en winddicht was, was een reden om het ook wat grijzer geworden cabriodak te vervangen. Ik zit er weer een stuk droger en stiller bij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Nieuw dak

Bericht door Eric »

Dat ziet er bijzonder stak uit. Is het vinyl of stof?
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw dak

Bericht door Petertje60 »

Eric schreef: do 07 jan, 2021 13:53 Dat ziet er bijzonder stak uit. Is het vinyl of stof?
Het is stof. Zou duurzamer zijn volgens de geleerden, vooral omdat het soepeler is en dus beter bestand tegen het in- en uitvouwen.
Ik kwam er gisteren achter dat de ruit in deze kap breder is dan de originele. Beter zicht naar achteren dus.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Nieuw dak

Bericht door Eric »

Petertje60 schreef: vr 08 jan, 2021 14:00
Eric schreef: do 07 jan, 2021 13:53 Dat ziet er bijzonder stak uit. Is het vinyl of stof?
Het is stof. Zou duurzamer zijn volgens de geleerden, vooral omdat het soepeler is en dus beter bestand tegen het in- en uitvouwen.
Ik kwam er gisteren achter dat de ruit in deze kap breder is dan de originele. Beter zicht naar achteren dus.
Persoonlijk vind ik vinyl veel duurzamer. In stof krijg je al heel snel lelijke witte strepen. Als je een 2015 cabrio ziet dan ziet het dak er vrijwel altijd groezelig uit. Het 22 jaar oude vinyl dak van mijn (ex) 1998 SN95 is nog apestrak.

Gelukkig heb je een lichtere camel kleur, daar is dat effect een stuk minder zichtbaar dan bij zwarte stof.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw dak

Bericht door Petertje60 »

Eric schreef: vr 08 jan, 2021 14:29
Petertje60 schreef: vr 08 jan, 2021 14:00
Eric schreef: do 07 jan, 2021 13:53 Dat ziet er bijzonder stak uit. Is het vinyl of stof?
Het is stof. Zou duurzamer zijn volgens de geleerden, vooral omdat het soepeler is en dus beter bestand tegen het in- en uitvouwen.
Ik kwam er gisteren achter dat de ruit in deze kap breder is dan de originele. Beter zicht naar achteren dus.
Persoonlijk vind ik vinyl veel duurzamer. In stof krijg je al heel snel lelijke witte strepen. Als je een 2015 cabrio ziet dan ziet het dak er vrijwel altijd groezelig uit. Het 22 jaar oude vinyl dak van mijn (ex) 1998 SN95 is nog apestrak.

Gelukkig heb je een lichtere camel kleur, daar is dat effect een stuk minder zichtbaar dan bij zwarte stof.
Het originele dak was 8 jaar oud. Dat had al lang de originele kleur niet meer en was op de hoeken echt versleten. Misschien dat 4 jaar lang het Amerikaanse zonnetje al het een en ander aan slijtage had veroorzaakt.
We gaan meemaken wat het Hollandse klimaat ermee gaat doen.

Ik heb nog even overwogen om voor zwart te gaan, maar ik vind deze kleur wat meer chique dan zwart. En niet te vergeten minder snel warm in de zomer. Natuurlijk kan de kap open zodra het droog is en het zonnetje schijnt, daar is dat ding voor!
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”