verlagen SN95
Moderator: Shelby GT-H
verlagen SN95
heren,
ik wil graag mijn Mustang verlagen. (GT convert. uit 1995). Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
hert gaat eigenlijk voornamelijk om de voorkant. De ruimte in de wielkast is gewoon veel te groot.
Wat adviseren jullie? (liefst een betaalbare oplossing )
ik wil graag mijn Mustang verlagen. (GT convert. uit 1995). Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
hert gaat eigenlijk voornamelijk om de voorkant. De ruimte in de wielkast is gewoon veel te groot.
Wat adviseren jullie? (liefst een betaalbare oplossing )
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Re: verlagen SN95
Welk merk je ook kiest, deze generatie wordt behoorlijk veel harder door verlaging is mijn ervaring. Hou daar dus rekening mee.
Gezien de leeftijd van jouw auto mag je er van uit gaan dat de schokdempers niet bepaald nieuw meer zijn. Je kunt uiteraard alleen de veren vervangen, maar dat zal met oudere originele dempers geen fijn weggedrag opleveren. Het beste is dus zowel de veren als de dempers te vervangen.
Zelf heb ik onder die van mij een KW V1 schroefset gezet. Dat maakte een behoorlijk verschil tov mijn eerdere verlaging met alleen Eibach veren (en de originele dempers). Het grote voordeel van een schroefset is dat je de hoogte naar eigen smaak kunt instellen. Ik zou niet meer anders willen.
Gezien de leeftijd van jouw auto mag je er van uit gaan dat de schokdempers niet bepaald nieuw meer zijn. Je kunt uiteraard alleen de veren vervangen, maar dat zal met oudere originele dempers geen fijn weggedrag opleveren. Het beste is dus zowel de veren als de dempers te vervangen.
Zelf heb ik onder die van mij een KW V1 schroefset gezet. Dat maakte een behoorlijk verschil tov mijn eerdere verlaging met alleen Eibach veren (en de originele dempers). Het grote voordeel van een schroefset is dat je de hoogte naar eigen smaak kunt instellen. Ik zou niet meer anders willen.
Re: verlagen SN95
ik zou je een setje van steeda adviseren, redelijk betaalbaar en niet TE stug
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: verlagen SN95
Informeren bij Tyra.
Ik heb de mijne daar laten verlagen en heb er 20 inch onder liggen.
Voor meer comfort kun je echter beter voor 18 inch gaan
Ik heb de mijne daar laten verlagen en heb er 20 inch onder liggen.
Voor meer comfort kun je echter beter voor 18 inch gaan
Re: verlagen SN95
Wat zijn de voor en nadelen van het verwijderen van 1 coil (slijpen) van de veren, om nu eens en vooral van die 4x4 look af te komen ? Scheelt dat echt zoveel in comfort ?
Een setje verlagingsveren over laten komen vanuit de States loopt best in de papieren (verhoudingsgewijs)
Een setje verlagingsveren over laten komen vanuit de States loopt best in de papieren (verhoudingsgewijs)
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: verlagen SN95
Dat soort beun-de-haas praktijken moet je helemaal niet willen. Je veer-voorspanning wordt minder waardoor de kans op doorslaan groot wordt. Met een beetje pech schiet de veer er ook nogeens tussenuit bij een flinke hobbel.302gt94 schreef:Wat zijn de voor en nadelen van het verwijderen van 1 coil (slijpen) van de veren, om nu eens en vooral van die 4x4 look af te komen ? Scheelt dat echt zoveel in comfort ?
Een setje verlagingsveren over laten komen vanuit de States loopt best in de papieren (verhoudingsgewijs)
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: verlagen SN95
Ik heb toch de indruk dat het grootste deel van de sn95s in de USA op die manier verlaagd is als ik zo op de fora rondkijk, vandaar mijn vraag.
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: verlagen SN95
Klopt waarschijnlijk, maar de gasten die hun SN95 echt mooi opbouwen raden het ook af, net zoals dat het hier gebeurt. Gastjes die goedkoop zo'n "oude" Mustang kopen om goedkoop te kunnen scheuren, slijpen de veren. Gasten die een mooie, goede Mustang willen en uitkomen bij een SN95 raden het af.302gt94 schreef:Ik heb toch de indruk dat het grootste deel van de sn95s in de USA op die manier verlaagd is als ik zo op de fora rondkijk, vandaar mijn vraag.
Foto voor het mooie:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: verlagen SN95
Iemand in dit verband ervaring met Vogtland veren ? http://www.ebay.de/itm/Vogtland-Tieferl ... Swn7JYFFJ~
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: verlagen SN95
De enige veren die je KAN slijpen zijn van de cobra's met IRS. Deze hebben lineare veren van de fabriek en de eigenschappen blijven dus hetzelfde, wat ik kan beamen na 1.5 coil van mn 2003 cobra veren af te slijpen.
Alle andere sn95/new edge veren zijn progressief, afslijpen betekent dus dat je de veer eigenschappen negatief beinvloed als je er iets afhaalt.
Plaatje van bovenstaande sn95 is vrijwel zeker airride, hooguit coilovers, maar geen verlagingsveren. Zo laag is een sn95 namelijk onrijdbaar omdat de uitlaat en het voorste K-member dan over de grond slepen.
Alle andere sn95/new edge veren zijn progressief, afslijpen betekent dus dat je de veer eigenschappen negatief beinvloed als je er iets afhaalt.
Plaatje van bovenstaande sn95 is vrijwel zeker airride, hooguit coilovers, maar geen verlagingsveren. Zo laag is een sn95 namelijk onrijdbaar omdat de uitlaat en het voorste K-member dan over de grond slepen.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: verlagen SN95
Maar het ziet er wel tof uitNick schreef:Plaatje van bovenstaande sn95 is vrijwel zeker airride, hooguit coilovers, maar geen verlagingsveren. Zo laag is een sn95 namelijk onrijdbaar omdat de uitlaat en het voorste K-member dan over de grond slepen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: verlagen SN95
Je beinvloed dan waarschijnlijk wel iets , maar of dat inderdaad negatief is is nog maar net de vraagAlle andere sn95/new edge veren zijn progressief, afslijpen betekent dus dat je de veer eigenschappen negatief beinvloed als je er iets afhaalt.
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: verlagen SN95
Als je graag het weggedrag van je auto volledig wilt verkloten en jezelf en andere weggebruikers in gevaar wilt brengen dan by all means zaag lekker je veren af. Je komt hier om raad vragen, krijgt gratis uitstekend advies verstrekt en vervolgens ga je dat in twijfel trekken. Goed bezig gast.302gt94 schreef:Je beinvloed dan waarschijnlijk wel iets , maar of dat inderdaad negatief is is nog maar net de vraag
Re: verlagen SN95
A
Sorry hoor, Ik wist niet dat het verboden was om om verdere uitleg te vragen.ls je graag het weggedrag van je auto volledig wilt verkloten en jezelf en andere weggebruikers in gevaar wilt brengen dan by all means zaag lekker je veren af. Je komt hier om raad vragen, krijgt gratis uitstekend advies verstrekt en vervolgens ga je dat in twijfel trekken. Goed bezig gast.
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Re: verlagen SN95
Heb zelf jarenlang rondgereden met 1 coil minder op de voorveren Mustang 1995, nooit ellende ofzo gehad. Gebeurt zoveel. Maar nooit meer dan 1 coil!!!!.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.