Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Mack »

grandmaster n schreef: zo 25 nov, 2018 19:15 Ik zou een V8 kopen.... :mrgreen:

gr
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Die blijven meer waard, geeft meer beleving en het verbruik zal slechts marginaal meer zijn. Bovendien hebben die iets meer pk waardoor ze toch wat lekkerder mee komen met het verkeer (V6 = 147pk, V8 = 205/225pk stock).

Die V6 heb ik altijd met plezier gereden maar het ging toch steeds meer jeuken naar een V8. Nu rijd ik mijn V8 nu alleen voor de hobby, maar hij is ook niet stock 8)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door TTarmor »

Mack schreef: zo 25 nov, 2018 21:09
grandmaster n schreef: zo 25 nov, 2018 19:15 Ik zou een V8 kopen.... :mrgreen:

gr
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Die blijven meer waard, geeft meer beleving en het verbruik zal slechts marginaal meer zijn. Bovendien hebben die iets meer pk waardoor ze toch wat lekkerder mee komen met het verkeer (V6 = 147pk, V8 = 205/225pk stock).

Die V6 heb ik altijd met plezier gereden maar het ging toch steeds meer jeuken naar een V8. Nu rijd ik mijn V8 nu alleen voor de hobby, maar hij is ook niet stock 8)
Nu ben ik benieuwd. Supercharger en 400 pk? Of iets minder drastisch?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Mack »

TTarmor schreef: zo 25 nov, 2018 21:35 Nu ben ik benieuwd. Supercharger en 400 pk? Of iets minder drastisch?
Zonder dit thread te willen hijacken: de vorige eigenaar heeft de 4.6 flink verbouwd met allerlei onderdeeltjes waaronder een Eaton supercharger. Maar 400 pk haal ik zeker niet hoor, stock is 225, dus nu max 300pk ofzo. Het is geen racemonster. Hij zuipt wel zo :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Neko- »

Rijd de mijne daily. Gemiddeld ergens bij 1:8 (4.6 V8), met 12k km per jaar op de klok erbij. Bezit de auto al sinds 2006, en heb nog steeds geen directe plannen om deze te gaan vervangen.

Qua roest merk ik soms op de randen van de wielbakken wel eens een beetje. Dat is met minimale middelen zelf nog steeds op te lossen, maar ik heb tot op heden nog geen enkele melding van roestvorming gehad welke betrekking heeft op de punten die APK gevoelig zijn. (klopt het af).

Ik heb de auto bij een Ford dealer in onderhoud, en tot nu toe zijn gangbare onderdelen (bougies, filters en dergelijke) nooit een probleem geweest. Die kunnen (volgens mij) lokaal gepakt worden. Ik weet dat mijn garage met me meedenkt, en een leiding met een scheurtje onder de motorkap uiteindelijk niet besteld heeft, maar deze na demontage bij een lokale pijpen-buiger heeft langs gebracht, die ter plekke een vervanging gemaakt heeft. Als je de Ford handleiding mag geloven moet de auto per 5000 mijl een beurt hebben... Dat heb ik zelf al opgerekt naar een keer per jaar gelijk met de APK :) Anders liggen de beurten wel heel erg dicht op elkaar.

Op het moment dat je onderdelen nodig hebt die wel wat specifieker zijn, dan kan er een levertijd inzitten. De meest gangbare onderdelen zijn meestal met 1 a 2 weken beschikbaar gebleken (lokale partijen die dergelijk spul hebben liggen, dingen die je zelf vooraf al besteld in de USA, en uiteraard zo her en der een sloper die dan als donor kan fungeren), maar op het moment dat er echt iets specifieks nodig is, dan kan dat ook een maand duren, omdat het dan echt als bestelling uit de USA moet komen. Kun je zelf doen (cjponyparts bijvoorbeeld stuurt ook spul naar Nederland), of je kunt er iemand voor in de arm nemen die het dan met een grotere zending mee laat komen (over het algemeen worden dan de kosten van de individuele zendingen iets lager).

De APK laat ik dan ook meestal zo vroeg mogelijk doen, geeft nog tijd om dingen te bestellen voor de APK verloopt. De kosten van de onderdelen zijn uiteraard wat hoger, maar ook dit is deels afhankelijk van eventuele verzendkosten vanuit de USA. Qua werkzaamheden in de garage kun je er niet direct een prijs aan hangen. Het is een aparte auto, dus zal een eventueel vervangen van een onderdeel mogelijk voor de monteur wat uitzoekwerk vereisen. Het is in ieder geval niet standaard :) Het helpt als je een Haynes manual en/of OBD-reader erbij hebt, om ook daar wat zaken mee te kunnen nazoeken. Verwacht in ieder geval voor je onderdelen en onderhoud geen eenheidsprijzen (die Ford voor de andere modellen zo nu en dan wel gebruikt). Alles zal op nacalculatie gaan.

Als je een keus maakt, probeer dan in ieder geval navraag te doen naar de gangbare bekende problemen die van toepassing op de auto kunnen zijn. Koppakking voor de 94-98 modellen is een bekende bijvoorbeeld. Het schijnt dat bepaalde koppen in de 99-04 serie ook wel eens last hebben om een bougie op zijn plek te houden. Dan kun je in ieder geval dat al voor zijn, of er in ieder geval rekening mee houden. En een keuring of in ieder geval een kleine schouwing vooraf kan uiteraard geen kwaad. Je weet immers nooit hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is (beurten netjes op tijd, of de auto 'afraggen').

Ik wens je in ieder geval veel wijsheid en geluk toe met de zoektocht naar een passende auto.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door 1967coupe »

Waar woon je? Misschien kun je een keertje meerijden oid met iemand?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Mack »

Neko- schreef: ma 26 nov, 2018 20:47Koppakking voor de 94-98 modellen is een bekende bijvoorbeeld.
Koppakking-problemen waren er volgens mij alleen bij de 1994 en 1995 V6. Daarna hebben ze hem verbeterd, de V8 heeft er nooit last van gehad.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Neko- »

Dat bedoel ik met bekend... Ik wist dat er iets in die modeljaren zat met een koppakking, dacht de V6, maar wist het niet geheel zeker meer, en jij specificeert de exacte modeljaren hierbij, dus ja... is bekend :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Eric »

Mack schreef: di 27 nov, 2018 08:26 Koppakking-problemen waren er volgens mij alleen bij de 1994 en 1995 V6. Daarna hebben ze hem verbeterd, de V8 heeft er nooit last van gehad.
Klopt. En vanwege de merkwaardige registratie van modeljaren in Nederland kan dit dus ook voorkomen bij V6 exemplaren die in 1996 of 1997 op kenteken zijn gezet, maar feitelijk modeljaar 1995 auto's zijn (de Hessing auto's dus).

Overigens zijn al die oude koppakkingen in die auto's honderd jaar geleden al wel vervangen. Als dit probleem zich nu voordoet dan is het gewoon slijtage of slecht onderhoud.
Gebruikersavatar
302gt94
Berichten: 147
Lid geworden op: di 22 jun, 2004 21:10
Locatie: diessen

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door 302gt94 »

Ik rijd sinds 2004 in een Hessing V8 cabrio
Qua onderhoud en "afschrijving" mn goedkoopste auto ooit.
Qua rijplezier m'n leukste auto ooit
Qua verbruik m'n duurste tot nu toe (1 op 8 ) ( en m'n huidige vergelijkingsmateriaal is een Skoda spar-diesel die 1 op 25 doet)
maar het rijplezier maakt een boel ( alles) goed.
Voor zo'n 4500-6000 EUR (V8 Cabrio) rijdt je wel met veel plezier in een Icoon, it's all up to you

Alternatieven met dat budget? Een BMW Z3, Een Saab 9-3, Een Mazda Mx5 , it's all up to you


O ja , onderdelen doe ik meestal via https://www.rockauto.com/ als ik tijd ( 1 a 2 weken) heb.
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Joost68
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jan, 2019 13:17

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Joost68 »

Eric schreef: do 22 nov, 2018 21:14 Uiteindelijk komt het er vooral op aan om vooral heel geduldig te zoeken en niet meteen de eerste de beste auto te kopen. Eenmaal voor (te)veel geld een gekocht ben je hem namelijk niet zomaar weer kwijt zonder er veel op toe te leggen. Ze staan vaak lang te koop want er is veel aanbod en relatief weinig vraag. Als je er een op het oog hebt post hem vooral hier, er is meestal wel iemand die er iets over kan zeggen of de auto wellicht zelfs kent.
Hoi Eric (en anderen),

Ik heet Joost en ben nieuw op het forum en net als Lucas aan het oriënteren; erug interessant stukje trouwens; heeft me erg veel informatie gegeven.
Op het oog heb ik een cabriolet. Bijvoorbeeld deze:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... cldtidx=11

Mag ik vragen: bekende auto? Kun / wil je iets zinnigs zeggen over eeh...of dit een goede koop zou kunnen zijn?

Alvast hartelijk dank voor de medewerking!
In de wachtstand op mooi weer!
Joost68.
I
Laatst gewijzigd door Joost68 op wo 06 feb, 2019 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost68
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jan, 2019 13:17

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Joost68 »

Hoi!

Zou dit een goede koop kunnen zijn?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... cldtidx=11

Joost.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door 1967coupe »

Lijk me niet verkeerd.
Mocht je onderdelen zoeken, maat van me heeft een coupe V6 als sloper.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Eric »

Zo te zien een redelijk nette en originele Hessing auto. Als ik me niet vergis heeft dit exemplaar een behoorlijk aantal jaar in Spanje gewoond maar is nooit op Spaans kenteken gezet. Ik heb twee foto's uit 2015 met tellerstanden 137.000 en 139.000.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Mack »

Hij ziet er in ieder geval onverpest uit. Ik kan ook geen onwaarheden ontdekken in de advertentie.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Joost68
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jan, 2019 13:17

Re: Aanschaf SN95 Mustang en beschikbaarheid onderdelen

Bericht door Joost68 »

Eric schreef: wo 06 feb, 2019 23:19 Zo te zien een redelijk nette en originele Hessing auto. Als ik me niet vergis heeft dit exemplaar een behoorlijk aantal jaar in Spanje gewoond maar is nooit op Spaans kenteken gezet. Ik heb twee foto's uit 2015 met tellerstanden 137.000 en 139.000.
KLOPT! is idd in Spanje geweest! Dank voor de snelle reacties!
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”