Pagina 1 van 1

Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 12:52
door alexvanv
Hoi,

Mijn 95er is afgelopen week goedgekeurd na wat kleine reparaties die wel nodig waren om veilig te blijven toeren.

Onder andere de achterremleidingen zijn vervangen en er zit nu koper onder. Hij remt weer als een nieuwe. Er is wel 1 ding wat erg raar is. Na de eerste keer starten direct na het ophalen in de garage is het stationair toerental 1500 rpm. Ik dacht eerst dat het gas bleef hangen maar de kabels zijn slap bij gas los. Als ik het gas in trap en de rpm stijgt naar 2000 of meer dan gaat het toerental maar heel langzaam terug naar 1500 en blijft daar dan op lopen. Ook als ik in de D rijd gaat de auto steeds iets harder rijden waardoor ik moet remmen. Vandaag alle vacuum slangen gecheckt onder de hood maar hier niets aan kunnen vinden wat niet vast zit zoals zou moeten.

Iemand een idee of hier ervaring mee?

Gr. Alex

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 13:03
door mercury
Kijk eens bij je throttle body, daar zit een luchtschroef, dacht ik. Deze werkt samen met de IAC, deze regelt het toerental stationair wat bij (warm/koud).

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 18:04
door Mack
Lijkt het alsof de auto zelf steeds meer gas geeft?

Dat heb ik nl wel eens gehad, dat was opgelost nadat de airco was bijgevuld, vreemd genoeg.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk


Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 20:13
door mustangmania
Een 95 er heeft nog steeds vacuum leidingen her en der verspreid. Kijk even of je ergens een lekje kunt opsporen daar lijkt het namelijk wel erg op.

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 20:44
door 79cobra
Hoi,

Niet gehinderd door kennis van zake wbt SN95 maar kan je die al obd uitlezen ...wellicht dat je daar wijzer van word.

Mack dat van je airco is niet heel raar: ECU compenseert door toertental te verhogen wanneer de airco inspringt on de extra belasting te compenseren.

Verders met mustangmania eens het lijkt wel heel erg op vacuumlek.

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: zo 09 jun, 2019 21:31
door mustangmania
De 95 heeft volgens mij nog net EEC 4 vrij kort erop werd dat OBD2.

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: ma 10 jun, 2019 08:23
door Eric
mustangmania schreef: zo 09 jun, 2019 21:31 De 95 heeft volgens mij nog net EEC 4 vrij kort erop werd dat OBD2.
Klopt, OBD werd geïntroduceerd met de 4.6 motor in modeljaar 1996.

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: ma 10 jun, 2019 20:01
door SanQ
Hebben ze het mengsel aangepast voor de APK ?
Als ze niet goed kijken naar de eisen voor je VIN kan het zijn dat ze te lage waarden hebben willen halen om door de meting te komen....

Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: wo 12 jun, 2019 07:59
door alexvanv
Dank voor de tips. Keep you posted!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk


Re: Hoog stationair SN95 GT

Geplaatst: za 06 jul, 2019 10:19
door alexvanv
Onderssen het nieuwe onderdeel binnen gekregen. De stationair flow klep was versleten. Deze zit op het gasklephuis. Na een goede tip van een collega gt tuffer besteld bij Rock Auto. Hij loopt weer als een zonnetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk