Fox als eerste wagen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1979 - 1993

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Fox als eerste wagen

Bericht door yentl »

Beste,
Ik ben geïntereseert om een fox als eerste wagen te kopen.
Kan ik die dan als oldtimer inschrijven en krijg ik die op mijn leeftijd verzekerd in België?
voorkeur gaat uiteraard naar de gt
mvg
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door StangFreak »

Ik weet de regels in België niet... In Nederland kan een oldtimer verzekering alleen als je naast de oldtimer een auto voor dagelijks vervoer hebt.

Oldtimer kenteken (belasting technisch) werkt in Nederland alleen vanaf 40 jaar, nieuwe tót 1987 zit in een overgangsregeling, wat neerkomt op 121 euro per jaar aan belasting voor een Mustang. Maar ook hiervoor geldt weer... In Nederland...
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door saf1908 »

StangFreak schreef:Ik weet de regels in België niet... In Nederland kan een oldtimer verzekering alleen als je naast de oldtimer een auto voor dagelijks vervoer hebt.

Oldtimer kenteken (belasting technisch) werkt in Nederland alleen vanaf 40 jaar, nieuwe tót 1987 zit in een overgangsregeling, wat neerkomt op 121 euro per jaar aan belasting voor een Mustang. Maar ook hiervoor geldt weer... In Nederland...
Alinea 1 klopt niet. Er zijn genoeg mogelijkheden een verzekering in NL te vinden die niet eist dat je een auto ernaast hebt. Ik heb jarenlang alleen mijn 1966 Mustang als eerste/enige auto gehad. Ik had wel gekozen voor een speciale oldtimerverzekering, met beperkt aantal km per jaar. Leeftijd speelde bij mij ook geen rol.
1966 Mustang Fastback
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door yentl »

Denk je dat ik de gt of LX op mijn leeftijd (volgende week 18) verzekerd zou krijgen?
Ik denk ervan nog een bestelwagentje aan te schaffen , dit hoeft niet veel te kosten..
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door yentl »

en volgens mij is je wagen een oldtimer na 25 jaar in belgië maar dat verschilt ook van maatschapij tot maatschapij volgens mij
Gebruikersavatar
stang67
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 13:29
Locatie: provincie Antwerpen

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door stang67 »

Toen mijn neef 18 werd heeft hij een capri 1.6 gekocht als eerste auto. De verzekering deed hier niet echt moeilijk over alleen betaalde hij wel rond de 1000 € BA per jaar.

Zoals je al schreef kan je altijd een goedkoop bestelwagentje (ong. 150 € taks lichte vracht + goedkopere verzekering) erbij nemen als dagelijks voertuig. Ook wel leuk in de wintermaanden wanneer er zout op de wegen ligt enz.

Vanaf 2018 word de oldtimer leeftijd opgetrokken naar 30 jaar in Belgie. Dus hou hier rekening mee bij de aanschaf van een fox.
Voor een oldtimer in Belgie betaal je ong. 34 € taks en oldtimerverzekering 130 € BA).
Je kan hem inschrijven als oldtimer. Voorlopig geen keuring, maar er zijn plannen om dit in te voeren en je rijd met een O-plaat rond.
Je kan hem ook inschrijven als gewoon voertuig. Jaarlijkse laten keuren en je hebt een gewone plaat. Taks blijft hetzelfde.

Ik ben zelf verzekerd bij Marsh. Voorwaarde is wel dat je lid moet zijn van een erkende oldtimerclub om te genieten van het voordeeltarrief en dat je een dagelijks ingeschreven voertuig moet hebben. BMCC is erkend bij Marsh. Heb je ineens ook gratis deppanage tot 250 km buiten Belgie mocht je pech hebben onderweg. Met zo'n verzekering mag je wel geen woon/werk verkeer doen.

gr Tim
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door yentl »

Dus als ik een fox nu als oldtimer inschrijf of niet dan betaal ik nog evenveel en niet +- 2500 zoals een recentere mustang?
En als ik die nu als oldtimer staan heb en binnen 2 jaar de wetgeving veranderd is vervalt mijn o plaat ?
bedankt :ok:
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door Mustang24 »

yentl schreef:Dus als ik een fox nu als oldtimer inschrijf of niet dan betaal ik nog evenveel en niet +- 2500 zoals een recentere mustang?
En als ik die nu als oldtimer staan heb en binnen 2 jaar de wetgeving veranderd is vervalt mijn o plaat ?
bedankt :ok:
Op de site van de BFOV vind je AL de antwoorden op AL je vragen.
Denk er aan dat dit hier een Nederlands forum is ("Holland") en de meesten de wetgeving in Belgie niet kennen. Zelfs de meeste belzen kennen die nog niet :lol:

:mrgreen:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
yentl
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 21:53

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door yentl »

ja ok , dacht dat er ook wel wat belgische leden waren hier.
Toch bedankt
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door Mustang24 »

yentl schreef:ja ok , dacht dat er ook wel wat belgische leden waren hier.
Toch bedankt
Die zijn er inderdaad... :roll:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

Re: Fox als eerste wagen

Bericht door StangFreak »

saf1908 schreef:
StangFreak schreef:Ik weet de regels in België niet... In Nederland kan een oldtimer verzekering alleen als je naast de oldtimer een auto voor dagelijks vervoer hebt.

Oldtimer kenteken (belasting technisch) werkt in Nederland alleen vanaf 40 jaar, nieuwe tót 1987 zit in een overgangsregeling, wat neerkomt op 121 euro per jaar aan belasting voor een Mustang. Maar ook hiervoor geldt weer... In Nederland...
Alinea 1 klopt niet. Er zijn genoeg mogelijkheden een verzekering in NL te vinden die niet eist dat je een auto ernaast hebt. Ik heb jarenlang alleen mijn 1966 Mustang als eerste/enige auto gehad. Ik had wel gekozen voor een speciale oldtimerverzekering, met beperkt aantal km per jaar. Leeftijd speelde bij mij ook geen rol.
Ok, dat wist ik dan weer niet.... Ik kreeg dat te horen toen ik mijn oldtimer wilde verzekeren. Dat kon toen alleen toen ik hem op mijn vaders naam zette...
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Plaats reactie

Terug naar “1979 – 1993”