Project: '79 Cobra Revival

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Project: '79 Cobra Revival

Bericht door Ratrod »

Nou jongens, hij is er. Ik heb hem vanmiddag opgehaald en staat nu lekker binnen. Foto's volgen later want ik ga een druk weekend tegemoet dus ik kom er even niet aan toe.

Voorlopige 'to do list':

Een grondige poetsbeurt.
Gas/benzine schakeling testen.
Grille/bumper vervangen.
Andere stoelen. Er zitten nu rode stoffen stoelen in uit een geheel andere auto. Heeft wel iets van de '71-'73 serie. Ze gaan niet ver naar achter, zitten te hoog en niet super comfortabel. Moeten officieel bruine vinyl stoelen in.
(Bijgeleverd) achterlicht monteren (oude zit een scheurtje in).
Lenzen/covers polijsten.
Zwarte sierlijsten en trim zwart spuiten.
Lak bijwerken waar nodig.
Nieuwe stereo.
Uitlaat. Leuk die sidepipes maar wel erg luid. (geen prioriteit)
Remmen. Hij remt maar ik denk dat het beter kan.
Cobra hood sticker.

Allereerst heb ik twee vragen.

Toen ik naar huis reed, kwam er een bui langs. Ik zet de ruitenwissers aan. Bui weer weg dus ik zet de hendel terug in oorspronkelijke positie. (helemaal naar onder). Nu blijkt hij op interval te staan. Mooi maar hoe zet je hem helemaal uit? Moet ik iets speciaals doen of zit er een tijdschakeling op of zo?

Dan de LPG bediening. Er zitten wat knopjes en schakelaars op het dashboard. Helemaal links een rode drukknop, dan een on/off schakelaar, dan weer een tuimelschakelaar en als laatste een driewegschakelaar voor gas benzine en uit. Die laatste snap ik. De on/off een masterswitch? De ongelabelde voor de benzinemeter? De rode knop?

De eerste rij-indrukken zijn goed. Goede wegligging, stuurt fijn, prima kachel, motor draait lekker bak schakelt goed. Leuke extra's aan boord zoals een elektrisch schuifdak, diagnose systeem en een tripcomputer.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Er zitten drie standen op. Helemaal naar onderen is (was) uit, één omhoog is aan en nog één omhoog is snel. Om één of andere reden is uit nu interval en hij wil helemaal niet meer uit.

Ik heb ergens gelezen dat het de regulator box kan wezen die ergens onder het dashboard aan de stuurkolom vast moet zitten maar ik kan niks vinden.

Hoe maak je ook alweer een gremlin dood?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Bericht door grandmaster n »

Bij mij heeft de schakelaar vier standen:

van onder naar boven
1 uit
2 interval
3 langzaam
4 snel

De intervalsnelheid is te regelen door aan de knop op de "pook" te draaien

gr
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

't Zijn toch echt maar 3 standen. Ik heb wel een doosje gevonden met een push/pull knopje met nummer 5 erop. Maakt niks uit wat ik ermee doe.

Ik denk dat ik de boel maar eens uit mekaar moet schroeven.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Bericht door gert-jan »

gefeliciteerd Gerlof

Morgen wel ff foto's plaatsen!
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Gefeliciteerd! Zie de foto's tegemoet!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Henri
Berichten: 495
Lid geworden op: za 15 nov, 2003 22:07
Locatie: Holland

Bericht door Henri »

Gefeliciteerd met de aankoop ! Erg benieuwd naar de fotos
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik hoop dat je de "probleempjes" snel oplost.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Ik heb vandaag even een paar foto's gemaakt terwijl ik bezig was met het ruitenwisserprobleem.

Link naar foto's

Ik heb nog steeds geen idee wat er met die ruitenwissers aan de hand is. Ik heb hem ook al even van de stroom gehaald om te zien of het zich herstelt. Geen resultaat.

Ik heb wat benzine in de tank gegooid en er lekt nog niks. Morgen checken of het omschakelen lukt.

Op foto 4 zie je nog wat TRX velgen. Het zijn er drie met goede banden waarvan twee nog bijzonder goed. Gaan in de verkoop voor wat de gek er voor geeft.

Op de laatste foto zie je de stoelen. Bonuspunten voor wie weet uit wat voor auto die oorspronkelijk komen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Oh jongens wat voel ik mij stom.

Ik zit vlak voor het eten nog even in de auto die mysterieuze schakelaartjes te proberen.

Benzine/LPG schakelaar proberen om te zien of de brandstofmeter automatisch mee schakelt. Dat doet 'ie dus.

Dus ik denk: "Zou die on/off schakelaar dan toch.....?????" Ja dus!

Wat die ongelabelde schakelaar doet weet ik nog niet. Misschien de choke?

Die rode drukknop doet wel iets. Als hij op LPG staat en je drukt er op dan hoor je een korte 'poef'. Is dat om een toefje gas in het systeem te pompen? Na langdurig stil staan of koude start?

Wordt morgen vervolgd!
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Bericht door gert-jan »

Dacht al da's een bekende auto.
Da's een auto van Bert en Trea geweest. Hier nog een plaatje van de januari meet in Sonnega

Afbeelding
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

Peter Kapteyn schreef:wtf is er met de voorkant gebeurd????
Dat is een typisch Fox kwaaltje Peter. :wink:

@Ratrod,
De stoelen lijken mij zo (op het eerste gezicht) de Medium Vermillion High Back Bucket Seats uit de '71 Torino.

Zit er toevallig nog een metalen tag met een nummer aan de onderzijde van de stoel ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

Peter Kapteyn schreef:wat is de oorzaak van dit typische fox kwaaltje??
De oorzaak is het slechte materiaal waarvan ze gemaakt zijn.
De eerste Fox bumpers waren gemaakt van een zacht urethaan, de combinatie van UV werking uit het zonlicht, motorwarmte tijdens stilstand en vervolgens rijwind zorgde er voor dat ze vervormden naarmate ze ouder werden.

Nou moet ik zeggen dat ik het zelden zo erg gezien heb als bij deze wagen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Nu de auto binnen staat is de bumper al weer aardig recht getrokken. Ik haal hem er binnenkort af en laat hem een tijdje drogen voor de kachel. Daarna ga ik hem opnieuw verven. Er missen een paar schroeven aan de bovenkant waardoor hij niet recht blijft.

Ik kan geen tags vinden onder de stoelen. Echter dat rode is slechts een hoes. Daaronder zit bruin vinyl, net als de bank. Toch origineel?

Nu heb ik de stoelen ontdaan van die hoezen en daaronder zitten een stel prima bruin vinyl bucket seats. Het zitvlak aan de bestuurderskant is niet super maar goed genoeg. Dat scheelt weer want ik was bang andere stoelen te moeten zoeken. Het vinyl is een beetje droog en hard. Ga ik morgen in het leervet zetten om ze weer zacht en soepel te maken.

Ik heb het interieur gestofzuigd, schoongemaakt met warm water en groene zeep en in de cockpit spray gezet. Douchematten eruit en de originele matten er weer in. Een hele verbetering. Met al dat bruin, beetje zwart en beetje chroom voelt het net alsof je in de huiskamer van een ranch zit. Ik zal er morgen wat foto's van maken.

Slecht nieuws voor het benzinesysteem. De tank lekt een klein beetje. Misschien valt dit nog dicht te kitten ofzo, anders vervangen. Er komt geen benzine in de carburateur en het benzinefilter blijft droog. Ik vermoed dat de benzinepomp naar z'n grootje is.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Met dit koude weer kan ik niks doen aan de lak dus dat wordt eventjes opgeschort. Wat ik wel heb kunnen doen is de rechter achterlichtunit. Hier zat een gat en een scheur in maar ik had een vervangend exemplaar bij de auto gekregen.

Nu lijkt dit makkelijk maar dat is het weer niet. Eén van de bouten van de unit was afgebroken en de schroefdraad verrot. Die heb ik met wat improvisatie kunnen vervangen door een schroefbout. Dit kun je niet gewoon laten want dan hangt hij scheef. Bovendien gaan die Amerikanen ervan uit dat een achterlicht nooit stuk gaat want het hele binnenpaneel moet losgeschroefd worden. Het tapijt en de afdekplaat van het reservewiel moet ook aan de kant.

De hoedenplank heb ik verwijderd en het verbleekte tapijtje eraf gestript. Daar moet wat nieuws op. Er komen ook nog een paar nieuwe speakers in.

Ik heb ook nog even de radiobedrading bijelkaar proberen te vinden. Stroomdraad gevonden, antenne gevonden, voorspeakers gevonden. De draden voor de plafondtweeters heb ik niet gevonden. De draden van de achterspeakers wel maar die zijn stuk. Die moet ik opnieuw aanleggen.

Ik heb een nieuwe benzinetank gevonden bij Gertjan (Mustanghenkie). Daar ga ik zaterdag heen. Hij schijnt nog meer spulletjes te hebben. Misschien dat er nog wat bij zit wat ik kan gebruiken.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Project”