T5Cobra 1979

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Ja, dat is een optie maar deze rijdt op lpg :P . De Benzinetank zal niet veel gebruikt worden of misschien helemaal niet. Het is beter om hem er onder vandaan te halen. Als hij nog goed is, dan blijft hij in een betere conditie als hij schoongemaakt op de plank ligt. :smt015

Nog een dikke week en dan hebben ze de brug weer nodig. :smt100 Het wordt eerst weer verkassen. Waarschijnlijk kunnen we ergens anders terecht. Vingers crossed.
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

De T5 is verkast naar de loods waar ik zit, en ik zal proberen tijd te vinden om de laatste dingen af te maken.
Nog wat werkzaamheden onder de motorkap zoals; carburateur plaatsen, gas-arm erop (IMPCO)en de bedrading maken en aansluiten. Er moet nog een nieuwe hoofdremcylinder op. Verder nog diverse werkzaamheden.
Eerst nog een paar plaatjes......
We komen later weer terug :ok:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fris gepainte motorkap aan de binnenzijde:

Afbeelding

De uitlaten aan de zijkant en aan de achterkant;

Afbeelding

Afbeelding

Dat is toch een stuk beter als eerst :lol: :mrgreen: ;

Afbeelding

Ik vond op ebay in de USA nog een paar NOS originele T5 eblem inserts, en heb deze maar aangeschaft omdat degene in deze emblemen aardig versleten/verweerd zijn. (Misschien zijn die losse plaatjes er zelfs wel uitgejat.) Die kans krijg ik NOOIT weer om ze te kopen :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik vond ook nog een NOS dashboardembleem van de COBRA die er origineel inzat. De emblemen waren in Duitsland er al uitgejat. Deze heb ik dus ook aangeschaft, UNIEK :!:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het eerst weer.
Tot de volgende keer in mijn "eigen" loods. :D
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: T5Cobra 1979

Bericht door NordicDawn »

Dat ziet er al weer stukken beter uit, goed bezig :up:
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: T5Cobra 1979

Bericht door 78ghiaT5 »

zijn dat inserts, die emblemen? bij mij zitten ze ook op de fenders, maar heb nooit gezien dat dat inserts waren. heb zelf ook een extra paar emblemen op de kop weten te tikken, jaren terug,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Ja, dat zijn inserts. Er stond ook een setje NOS emblemen op, maar dat werd mij te duur. :mrgreen:
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

We gaan rustig verder met alles te plaatsen in de motorruimte.
De waterslangen weer aansluiten en de impco converter en lpg arm ff cleanen en weer plaatsen met een fris luchtfilter.
Ik heb de kleppendeksels ook omgeruild voor een paar cobra deksels. Die staan wat netter en blijven mooier en ze passen er ook mooi bij vind ik.

Met chromen deksels:

Afbeelding

Met cobra deksels:

Afbeelding

Nou, zeg eens zelf.... dat knapt wel op toch? :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog enkele keren onder de kap bezig, en dan gaan we met de volgende dingen aan de slag.
Stay tuned :ok:
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: T5Cobra 1979

Bericht door Swordfish79 »

Waarom er weer LPG ingezet? auto is toch nog geen 40 jaar? Dan nog twee jaar volle mep houderschap betalen op LPG?
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Nou....ik ga niet voor 2 jaar de lpg eruit trekken, omkeuren, en 2 jaar daarna weer alles inbouwen en op kenteken. 2x half jaar in de belasting, dan zijn we er ook. Lijkt me veel beter en makkelijker.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: T5Cobra 1979

Bericht door 1967coupe »

Plus het risico dat er dingen verouderd zijn, dan moet je die ook nog weer nieuw aanschaffen
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Dat klopt inderdaad. Ik ben niet iemand die gelijk een belastingvrije auto op lpg gooit, maar als het er al in zit en het financiële voordeel staat om de hoek, dan zeg ik geen "nee". :ok:
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: T5Cobra 1979

Bericht door 78ghiaT5 »

wel als ik NOS T5-emblemen kan krijgen... they're bloody mine!

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Nou....na een flinke dosis storing in mijn gezondheid en wat andere dingen ga ik weer aan de slag. We zijn weer los, dussss.......stay tuned.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: T5Cobra 1979

Bericht door grandmaster n »

Gelukkig, ik dacht al bijna dat dit een gestrand project zou worden.

gr
T5Cobra
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 14:53
Locatie: Fryslân

Re: T5Cobra 1979

Bericht door T5Cobra »

Zo.. daar zijn we weer. :D

Ik ben maar ff met de bedrading onder de motorkap bezig geweest. Dat was op sommige plaatsen wat onprofessioneel slecht in elkaar geklooid, en daar ben ik niet zo van. Wil geen storingen, maar solide verbindingen.

Ik trof op diverse plekken dit soort verbindingen aan....in elkaar gedraaide gestripte draden met een stukje tape erom. het was er groen over en als je het vastpakte loste de helft op in het niets. Ff afknippen, strippen en netjes solderen met krimpkous erom heen.

Hier de gereedschappen etc. voor het solderen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding.

De hoofdremcylinder was niet helemaal top meer dus is er een nieuwe besteld. Helaas was de schoefdraad van de remdrukverdeler onderaan iets beschadigd en na intensief schoonmaken lukte het nog niet om ze er op een normale manier in te draaien. Het zat in elkaar maar het lekte. Gelukkig een andere gevonden bij Dick mustangparts voor weinig, TOP!

Ik heb een wat grotere remleiding velsset die in een bankschroef hoort te staan, maar hij paste er gelukkig met wat kunst en vliegwerk nog net tussen, Gelukkig heb ik wel een kleine draadsnijder...

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe nippels gehaald....

Afbeelding

Hier zit de leiding in het felsapparaat tegen de afstandstift. Het past allemaal maar net. Altijd eerst het nieuwe nippeltje om de leiding schuiven voordat je de kraag erop draait :lol:

Afbeelding

Hier zit de kraag er al op en draaien we de kegel er nog in voor de stevigheid van de kraag en een goede pasvorm/aansluiting.

Afbeelding

Het resultaat:

Afbeelding

Hier zijn de beide onderste leidingen gedaan die onder op de remdrukverdeler komen:

Afbeelding

Hier de beschadigde draad van de remdrukverdeler:

Afbeelding

Oud en "nieuw":

Afbeelding

Schroefdraad even goed cleanen......

Afbeelding

Zo... weer te plek.

Afbeelding

Ik heb de nieuwe hoofdremcylinder eerst gespoten, want anders begint hij altijd zo snel te roesten. Nu blijft hij mooi van kleur, en staat het weer netjes. Antraciet van kleur met een zwart deksel....

Afbeelding

Tot de volgende keer..... :v:
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: T5Cobra 1979

Bericht door Mack »

Goed bezig!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Project”