'86 GT convertible project

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

'86 GT convertible project

Bericht door StangFreak »

Ok, het "project" is niet zo uitgebreid als het klinkt, maar er gaan wat aanpassingen worden gedaan aan mijn 'vert!

Ik heb nieuwe wielen in huis gehaald, nieuwe polyurethaan bussen voor de voorzijde, een setje coilovers en er moeten (helaas) smalle steekadapters áchter erop komen, die inmiddels ook in huis zijn! Helaas ontbreekt bij mij altijd de tijd, maar dit staat toch wel op de planning om binnenkort uit te gaan voeren!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadat de GT verlaagd en verbreed is (om de wielen eronder te krijgen, zullen ook de wielkasten gerold moeten worden), zullen er nog wat aanpassingen gedaan worden, waarvan ik jullie ook op de hoogte zal houden hier in dit topic, maar dit zijn vast de eerste "puntjes".

De yanks zijn niet allemaal te spreken over Raceland, waar mijn coilovers van zijn, maar degene die ze hebben dan weer wél. Oftewel, wat de boer niet kent... Raceland presteerd goed onder europese auto's, dus waarom niet hier... We zullen zien, en ik rij er toch geen tonnen mee! Voordeel is wel dat deze redelijk betaalbaar in europa te krijgen zijn, en láág met coilovers rijden doe je toch ook niet helemaal voor het comfort...

Groetjes, Jan Jeroen
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: '86 GT convertible project

Bericht door grandmaster n »

Goed bezig.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

gr
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: '86 GT convertible project

Bericht door Mack »

Bekende auto...

Knappe velgen!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Re: '86 GT convertible project

Bericht door mustangmania »

Hey JJ, schiet me nog te binnen heb nog een setje 5 gaats 8.8 steekassen en spindles liggen met remschijven is dit iets voor je? Zaten op de donor 1991 LX van mij. Nee laat maar, keek ff niet goed jij blijft bij 4 lug assen.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

Re: '86 GT convertible project

Bericht door StangFreak »

Thanks, @Wil: Jammer, als ik dat eerder had geweten had ik denk ik andere keuzes gemaakt. Ik heb wel naar 5lug conversies gekeken, maar werd mij te duur, onder andere door de hoge kosten voor shipping uit de USA... Heb daarom stad en land afgezicht naar mooie velgen die er zó onder zouden passen, wat helaas toch niet geheel het geval blijkt te zijn, maargoed... :shock:
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

Re: '86 GT convertible project

Bericht door StangFreak »

Zo, uiteindelijk zitten de wielen er onder, zitten de nieuwe polyurethaan bussen in de voorwielophanging, en zitten de coilovers gemonteerd, zodat deze mooier op zijn pootjes staat.

En ondertussen heb ik ook een 3G dynamo geplaatst... Nog wel wat te doen: Vóór moeten er nog spacers in (banden lopen iets aan op de coilovers), en (in ieder geval achter) moeten de wielkasten gerold worden. Daarna nog wat projectjes op de planning, maar dat komt iets later!

Ben benieuwd wat jullie er zo van vinden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes, Jan Jeroen.
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: '86 GT convertible project

Bericht door Mack »

Tsja, bekende auto...

Vorige velgen stonden hem niet verkeerd, maar deze staan ook goed. Achterlichten zijn niet mijn smaak, maar passen wel.

Wordt de auto nog opnieuw gespoten?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
StangFreak
Berichten: 80
Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16

Re: '86 GT convertible project

Bericht door StangFreak »

Achterlichten en wielen is inderdaad een kwestie van smaak, maar ik heb er plezier aan om aanpassingen naar mijn eigen smaak aan te doen, en dat is het belangrijkste doel van deze hobby in mijn ogen...

Voorlopig wordt hij niet opnieuw gespoten, ik heb er wel een ander idee mee... Het ontbreekt mij momenteel an tijd om hem te strippen, en alles laten uitvoeren is erg prijzig. Maar het gaat goedkomen uiteindelijk!

Groetjes, Jan Jeroen
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: '86 GT convertible project

Bericht door grandmaster n »

Als jij er plezier aan hebt, is het per definitie goed.
Ik vind het mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen Mustang "bouwt".
Keep up the good work!!

gr
Plaats reactie

Terug naar “Project”