Remmenupgrade

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Foxbody1982
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 03 okt, 2021 16:58

Remmenupgrade

Bericht door Foxbody1982 »

Hallo allemaal,
ik heb sinds vorige week zaterdag een foxbody uit 1982, met 3.3 6-cilinder. Mijn vraen hier zijn:
1. Kan ik ergens de remmen laten upgraden, dat ik meer remkracht heb? Ik rijdt normaliter met een astra g 1.6 16V,
maar die remt stukken beter....of richtlijnen waarmee ik dat zelf kan doen?
2. Ik ben op zoek naar de raamgeleider rubbers, en de raamrubbers zelf, iemand een id hoe ik daar aankom,
liefst nieuw?
3. Wat voor soort motorolie zit er in een 3.3, wat voor soort versnellingsbakolie, en wat voor stuurbekrachtigingsolie?
Gr Ben
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Remmenupgrade

Bericht door capri v8 driver »

3. Wat voor soort motorolie zit er in een 3.3, wat voor soort versnellingsbakolie, en wat voor stuurbekrachtigingsolie?
Motor olie: 15 W 40. Bak olie: EP80 of 80W90 (handbak) of ATF F bij een automaat. ATF A (niet meer te krijgen) of Mercon V voor de stuurbekrachtiging.

Aan de remmen kun je een apart topic wijden. Het hangt er ook vanaf hoe veel wiel bouten je huidig wielen nu hebben en of je bekrachtigde remmen hebt of niet. 4 of 5 bouts? Met 5 bouten heb je meer opties. Hoe handig ben je zelf en natuurlijk speelt geld ook een rol.

De goedkoopste optie met 4 bouts wielen zou de schijfremmen van een thunderbird 2.3 turbo/'93 cobra zijn. Een schijf rem set met de steunen en klauwen voor achter heb ik nog liggen. Dan heb je alleen de schijven en klauwen + de hoofdrem cilinder nodig van een thunderbird 2.3 turbo/'93 cobra. Rock auto is de goedkoopste.
Plaats reactie

Terug naar “How to”