Probleem VSI LPG installatie

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Probleem VSI LPG installatie

Bericht door CAT »

Net nieuwe installatie geplaatst. Loopt perfect, maar nu ik gisteren voor de 1e keer wilde tanken lukte dit niet :( . Samen met iemand die reeds op gas rijd, alles volgens de voorschriften gedaan maar het lijkt wel of de tankasluiter niet wil openen onder de druk van de pomp. Bij klant die na mij kwam ging dit perfect.

Installateur heeft hem nochtans getest en al eens volgedaan. Heeft iemand ervaring met dit probleem.
Voor ik ermee terug ga: Met schroevendraaier proberen de klep open te duwen of tikje op geven-> Goed idee of niet?
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door grandmaster n »

Lijkt me geen goed idee. Gewoon terug gaan.

gr
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door Ratrod »

Al een andere pomp geprobeerd?

Soms zitten er afwijkingen op de nozzle. Dan werkt hij bij de ene prima, bij de andere niet.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 22:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door michiel »

Met schroevendraaier proberen de klep open te duwen of tikje op geven-> Goed idee of niet?
Heb ik ook wel eens geprobeerd...en daar krijg je heel snel erg koude handen van..... :(

Ik heb in het verleden problemen gehad doordat de bajonetaansluiting lekte (1 van de pennetjes), de pomp wou hem toen (uiteraard) ook niet vrij geven. Ik heb toen de vulnippel vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.
Gebruikersavatar
Mustang67-Emiel
Berichten: 412
Lid geworden op: za 21 aug, 2010 14:03

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door Mustang67-Emiel »

Hoever heb je hem leeg gereden? Als je de lpg slang eraan koppelt dan hoor je niks? Bij te ver leegrijden willen sommige pompen hem ook niet meer vullen.

En anders misschien een probleem met de afsluiter die ervoor zorgt dat hij maar tot de 70-80% gevuld kan worden. Zelf zou ik niet met de afsluiter gaan klooien met een schroevendraaier. Die klep blijft echt niet hangen.

Levensgevaarlijk trouwens op met een schroevendraaier de klep open te duwen. 1 vonkje van die schroevendraaier en je hebt geen haar meer.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door CAT »

Installateur even gecontacteerd en die zei dat bij een nieuwe tank er veel gecomprimeerde lucht kan zitten en dat de tegendruk van de tank groter is dan de druk van de pomp waardoor de klep dichtblijft. Moest proberen hem volledig leeg te rijden tot signaal gaat en dan opnieuw proberen te tanken. Dat zal vandaag zijn. Ben benieuwd. :roll: Als dit lukt moet ik hem opnieuw een paar keer volledig leeg rijden en dan zou het probleem moeten opgelost zijn. Lukt het niet dan moet ik terug, maar ze hebben dit nog al gehad. Blijkbaar worden die tanks dan niet ontlucht? Dat zal ook de reden zijn waarom hij na installatie maar met 63 l gevuld was ipv van met 72l.

Kpost zeker het resultaat. :wink:
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Probleem VSI LPG installatie

Bericht door CAT »

Gewacht tot de piep. Getankt en.....gelukt. Nog enkele keren zo proberen en dan zien of het probleem definitief is opgelost. :D
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”