Net nieuwe installatie geplaatst. Loopt perfect, maar nu ik gisteren voor de 1e keer wilde tanken lukte dit niet . Samen met iemand die reeds op gas rijd, alles volgens de voorschriften gedaan maar het lijkt wel of de tankasluiter niet wil openen onder de druk van de pomp. Bij klant die na mij kwam ging dit perfect.
Installateur heeft hem nochtans getest en al eens volgedaan. Heeft iemand ervaring met dit probleem.
Voor ik ermee terug ga: Met schroevendraaier proberen de klep open te duwen of tikje op geven-> Goed idee of niet?
Probleem VSI LPG installatie
Moderator: Shelby GT-H
- grandmaster n
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Probleem VSI LPG installatie
Lijkt me geen goed idee. Gewoon terug gaan.
gr
gr
Re: Probleem VSI LPG installatie
Al een andere pomp geprobeerd?
Soms zitten er afwijkingen op de nozzle. Dan werkt hij bij de ene prima, bij de andere niet.
Soms zitten er afwijkingen op de nozzle. Dan werkt hij bij de ene prima, bij de andere niet.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Re: Probleem VSI LPG installatie
Heb ik ook wel eens geprobeerd...en daar krijg je heel snel erg koude handen van.....Met schroevendraaier proberen de klep open te duwen of tikje op geven-> Goed idee of niet?
Ik heb in het verleden problemen gehad doordat de bajonetaansluiting lekte (1 van de pennetjes), de pomp wou hem toen (uiteraard) ook niet vrij geven. Ik heb toen de vulnippel vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.
- Mustang67-Emiel
- Berichten: 412
- Lid geworden op: za 21 aug, 2010 14:03
Re: Probleem VSI LPG installatie
Hoever heb je hem leeg gereden? Als je de lpg slang eraan koppelt dan hoor je niks? Bij te ver leegrijden willen sommige pompen hem ook niet meer vullen.
En anders misschien een probleem met de afsluiter die ervoor zorgt dat hij maar tot de 70-80% gevuld kan worden. Zelf zou ik niet met de afsluiter gaan klooien met een schroevendraaier. Die klep blijft echt niet hangen.
Levensgevaarlijk trouwens op met een schroevendraaier de klep open te duwen. 1 vonkje van die schroevendraaier en je hebt geen haar meer.
En anders misschien een probleem met de afsluiter die ervoor zorgt dat hij maar tot de 70-80% gevuld kan worden. Zelf zou ik niet met de afsluiter gaan klooien met een schroevendraaier. Die klep blijft echt niet hangen.
Levensgevaarlijk trouwens op met een schroevendraaier de klep open te duwen. 1 vonkje van die schroevendraaier en je hebt geen haar meer.
Re: Probleem VSI LPG installatie
Installateur even gecontacteerd en die zei dat bij een nieuwe tank er veel gecomprimeerde lucht kan zitten en dat de tegendruk van de tank groter is dan de druk van de pomp waardoor de klep dichtblijft. Moest proberen hem volledig leeg te rijden tot signaal gaat en dan opnieuw proberen te tanken. Dat zal vandaag zijn. Ben benieuwd. Als dit lukt moet ik hem opnieuw een paar keer volledig leeg rijden en dan zou het probleem moeten opgelost zijn. Lukt het niet dan moet ik terug, maar ze hebben dit nog al gehad. Blijkbaar worden die tanks dan niet ontlucht? Dat zal ook de reden zijn waarom hij na installatie maar met 63 l gevuld was ipv van met 72l.
Kpost zeker het resultaat.
Kpost zeker het resultaat.
Re: Probleem VSI LPG installatie
Gewacht tot de piep. Getankt en.....gelukt. Nog enkele keren zo proberen en dan zien of het probleem definitief is opgelost.