Steeds meer pk's op straatwagens?
Moderator: Shelby GT-H
Steeds meer pk's op straatwagens?
Ik ben eigenlijk verbaast hoeveel projecten ik tegenwoordig zie met de mustangs die gaan over een snel blok. (zowel de nieuwe als de oude mustangs.)
Waarom doet iedereen dit? Het ene stroker project na de andere. Zelf heb ik ook een mooie 347 stroker gebouwd, maar ik rij regelmatig op het circuit met de wagen (meer dan over de weg en dan niet de parade rondjes) Zelf vind ik het niet eens fijn om met het snelle blok op straat te rijden.
Veel blokken zijn ook nieteens erg betrouwbaar, gebouwd naar de limieten, met weinig tolerantie, ze verbruiken veel en kosten ook een hoop meer om te bouwen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik hou ook wel van een stukje doorrijden, maar waarom in hemelsnaam die blokken van 400+ pk's in de oldtimers of zelfs 800+ pk in daily's die alleen maar de gewone straat zien.
Ik twijfel zelfs om de stroker weer om te ruilen voor een goed 289 blok....
Dus waarom zoveel pk's?
Waarom doet iedereen dit? Het ene stroker project na de andere. Zelf heb ik ook een mooie 347 stroker gebouwd, maar ik rij regelmatig op het circuit met de wagen (meer dan over de weg en dan niet de parade rondjes) Zelf vind ik het niet eens fijn om met het snelle blok op straat te rijden.
Veel blokken zijn ook nieteens erg betrouwbaar, gebouwd naar de limieten, met weinig tolerantie, ze verbruiken veel en kosten ook een hoop meer om te bouwen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik hou ook wel van een stukje doorrijden, maar waarom in hemelsnaam die blokken van 400+ pk's in de oldtimers of zelfs 800+ pk in daily's die alleen maar de gewone straat zien.
Ik twijfel zelfs om de stroker weer om te ruilen voor een goed 289 blok....
Dus waarom zoveel pk's?
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Die van mij komt niet in de buurt van 350+ pk, maar hoe meer pk's hoe beter in mijn optiek. Dat het op straat toch niet volledig uit de verf komt snap ik, maar elke keer naar het circuit gaan is ook zoiets.
Ik heb een tijdje af en toe in een Porsche 911 Turbo (450 pk?) en een GT2 kunnen rijden, maar dat blijft ook op de straat geweldig.
"En het went altijd", wordt mij wel eens gezegd.
Ik heb een tijdje af en toe in een Porsche 911 Turbo (450 pk?) en een GT2 kunnen rijden, maar dat blijft ook op de straat geweldig.
"En het went altijd", wordt mij wel eens gezegd.
1966 Mustang Fastback
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Waarom? Omdat het kan! Ik denk dat dat voor de meeste reden genoeg is Peer.
Maar net als jij rij ik regelmatig op het circuit, en dan vind ik het gewoon leuk dat ik moderne auto's bij kan houden (of voorbij kan rijden). Wat extra vermogen is dan nooit weg, al maken goede wegligging, remmen en grip het plaatje pas compleet.
En voor mij is het bouwen van een mooi blokje de echte hobby. Veel vermogen, betrouwbaar en toch zuinig. Het kan met de juiste onderdelen echt (maar goedkoop is het niet).
Maar net als jij rij ik regelmatig op het circuit, en dan vind ik het gewoon leuk dat ik moderne auto's bij kan houden (of voorbij kan rijden). Wat extra vermogen is dan nooit weg, al maken goede wegligging, remmen en grip het plaatje pas compleet.
En voor mij is het bouwen van een mooi blokje de echte hobby. Veel vermogen, betrouwbaar en toch zuinig. Het kan met de juiste onderdelen echt (maar goedkoop is het niet).
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Ik begrijp je wel Peer. Had in mijn vorige 65er mustang ook een opgevoerd blok. Had een GT350R clone. Maar reed er toer ritten met de club en plezier tochtjes mee en dan is zo'n flink opgevoerd blok eerder een blok aan je been
Het blok was al opgevoerd toen ik hem kocht. Zelfs al een wat mildere nokkenas toen ingezet dan dat er in zat maar achteraf had dat nog wel minder gemogen van mij.
Ieder zijn ding maar ook nu is de mustang voor toer ritten en plezier tochten dus geen flink opgevoerd blok dit keer
Het blok was al opgevoerd toen ik hem kocht. Zelfs al een wat mildere nokkenas toen ingezet dan dat er in zat maar achteraf had dat nog wel minder gemogen van mij.
Ieder zijn ding maar ook nu is de mustang voor toer ritten en plezier tochten dus geen flink opgevoerd blok dit keer
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Aan mijn Mustang had ik wat dingetjes gedaan, kwam op 170Pk op de Dyno. Daarnaast aardig wat aan het onderstel gedaan om de wegligging en het remmen te verbeteren. Op het circuit was het leuk, maar wegligging en remmen waren daar toch wel de beperkende factor. Op straat gebruikte ik het volle vermogen bijna nooit, af en toe als ik de ruimte had om een beetje door te trekken in zijn 2. Met droog weer was het vermogen goed doseerbaar, al piepten de banden best snel bij het optrekken met een beetje gas. Met regen was het een regelrechte ramp. Het hoge koppel bij laag toerental én de brede achterbanden in combinatie met een moeilijker doseerbare automaat (in vergelijking met een handbak) was absoluut niet leuk. Ik reed als op eieren en elke rotonde was een crime.
Met de Donkervoort is het nu heel anders. Volledig onafhankelijke wielophanging, rondom schijven, sperdiff, 170Pk en niet te vergeten maar 670 kilo. Met de bandjes op 1,1 bar is het echt geweldig sturen, veel controleerbaarder dan de Mustang! Nu zit ik niet met het zweet in mijn handen en gekromde tenen.
Ik denk dat het heel veel uitmaakt in welke wagen met welk onderstel je het vermogen zet.
Met de Donkervoort is het nu heel anders. Volledig onafhankelijke wielophanging, rondom schijven, sperdiff, 170Pk en niet te vergeten maar 670 kilo. Met de bandjes op 1,1 bar is het echt geweldig sturen, veel controleerbaarder dan de Mustang! Nu zit ik niet met het zweet in mijn handen en gekromde tenen.
Ik denk dat het heel veel uitmaakt in welke wagen met welk onderstel je het vermogen zet.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Ja omdat het kan die snap ik en als je er ooit mee het circuit op gaat is het zeker leuk.
Maar van de week moest ik in de regen naar huis, en met zoveel vermogen en ondanks de sper en mijn vele drift ervaring was het echt spannend rijden met mijn kleine teen. En mijn vriendin kon er ook niet meer om lachen...
Het klinkt leuk op verjaardagen maar ik kom er steeds meer achter dat een track/street wagen bijna niet gaat.
Maar van de week moest ik in de regen naar huis, en met zoveel vermogen en ondanks de sper en mijn vele drift ervaring was het echt spannend rijden met mijn kleine teen. En mijn vriendin kon er ook niet meer om lachen...
Het klinkt leuk op verjaardagen maar ik kom er steeds meer achter dat een track/street wagen bijna niet gaat.
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Waarom? Heel simpel!
http://www.youtube.com/watch?v=ygBP7MtT3Ac
http://www.youtube.com/watch?v=ygBP7MtT3Ac
Mustang '68 coupe
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
- Contacteer:
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Waarom
Als ik me 557ci stroker al start krijg ik een smile van oor tot oor .
En het rijden er in al is het rustig of snel is een genot gewoon het vermogen geeft steeds weer een kik ! .
Als ik me 557ci stroker al start krijg ik een smile van oor tot oor .
En het rijden er in al is het rustig of snel is een genot gewoon het vermogen geeft steeds weer een kik ! .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
- Ken Van Accolyen
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
- Locatie: Knokke-Heist
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
ik ben ook benieuwd naar men wagen want ik had eerst een L6 250 cui met 155PK liggen en nu zit de 351c met 300pk erin... maar is nog niet rijdend... ik ben ook benieuwd wat dit gaat geven op de baan
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Als ik zuinig en veilig wil rijden, dan pak ik mijn daily driver
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
in mijn geval was het gewoon zo dat de motor gebouwd was voor de hogere toeren. Leuk op de snelweg maar voor toerritten wil je niet als je relaxed wil rijden.
ik heb er echt me lol wel mee gehad maar het heeft ook een andere kant die men graag negeert of ontkent.
ik heb er echt me lol wel mee gehad maar het heeft ook een andere kant die men graag negeert of ontkent.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Ik stel me ook de vraag wel eens ja.... zoveel vermogen in bouwen in auto van klanten en van sommige weet ik gewoon dat ze het NOOIT gaan gebruiken, dus vaak ik het idd gewoon omdat het kan.
Ik probeer de meeste er wel van te overtuigen dat het vermogen 1 is, maar remmen en wegligging wellicht nog belangrijker, maar dat is op een verjaardag toch minder stoer om te vertellen denk ik
Zoals afgelopen keer op circuit vindt ik het geweldig om te zien dat een auto zoals de blauwe fastback van Tminus, gewoon ECHT hard loopt en ook qua wegligging goed is gebouwd
Maar ik ben het met je eens, eigenlijk is alles boven de 600 PK nutteloos zowel op circuit als op de weg, als het op dragracen gaat wordt het natuurlijk een ander verhaal..
Hennie
Ik probeer de meeste er wel van te overtuigen dat het vermogen 1 is, maar remmen en wegligging wellicht nog belangrijker, maar dat is op een verjaardag toch minder stoer om te vertellen denk ik
Zoals afgelopen keer op circuit vindt ik het geweldig om te zien dat een auto zoals de blauwe fastback van Tminus, gewoon ECHT hard loopt en ook qua wegligging goed is gebouwd
Maar ik ben het met je eens, eigenlijk is alles boven de 600 PK nutteloos zowel op circuit als op de weg, als het op dragracen gaat wordt het natuurlijk een ander verhaal..
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
+1.tminus3 schreef:Waarom? Omdat het kan! Ik denk dat dat voor de meeste reden genoeg is Peer.
Maar net als jij rij ik regelmatig op het circuit, en dan vind ik het gewoon leuk dat ik moderne auto's bij kan houden (of voorbij kan rijden). Wat extra vermogen is dan nooit weg, al maken goede wegligging, remmen en grip het plaatje pas compleet.
En voor mij is het bouwen van een mooi blokje de echte hobby. Veel vermogen, betrouwbaar en toch zuinig. Het kan met de juiste onderdelen echt (maar goedkoop is het niet).
Mijn 427w capri is geen daily driver maar een wagen die ik gebouwd heb voor mijn plezier die wel veilig en makkelijk handelbaar, op de straat moet kunnen rijden. Ik geef gelijk toe dat 500+ pk op de openbare weg en in slechte weersomstandigheden niet echt bruikbaar is en je ook zelden dat vermogen nodig hebt op de weg. Op het circuit of voor een sprint / dragrace is dat een ander verhaal en dan weet ik dat ik ook mee kan doen omdat ik weet dat de capri dit kan omdat het vermogen er is. Het rijgedrag van de capri is dankzij de brandstof injectie en een goede keuze van de onderdelen van het blok en een T56, maar ook een verstevigde carrosserie, verbeterde wiel ophanging, banden, en remmen, goed handelbaar. Dit is wel eens een punt wat vaak vergeten word. Een motor bouwen met veel vermogen is geen probleem. Een oude auto aanpassen dat deze met dat vermogen overweg kan is een kunst op zich die ook behoorlijk in de papieren kan lopen en veel meer tijd kost dan het bouwen van de motor. Laten we eerlijk zijn, hoeveel van de oude wagens met een motor met veel pk's, past daadwerkelijk de rest van de wagen aan op dat vermogen? Ik zie nog regelmatig wagens voorbij komen met 500 of meer pk's onder de motorkap en standaard (trommel) remmen en de standaard wiel ophangingen. Of wagens die puur gebouwd zijn voor bv. dragracen. Je kunt je wel voorstellen dat dit een recept is voor problemen en dat zo'n auto onhandelbaar is voor normaal weg gebruik.
- Jiggy
- Donateur 2014
- Berichten: 382
- Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
- Locatie: omg. Breda / Roosendaal
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
1 woord, dragracen
Als muscle car heb je natuurlijk ook een beetje een imago hoog te houden
Als muscle car heb je natuurlijk ook een beetje een imago hoog te houden
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Re: Steeds meer pk's op straatwagens?
Kan nooit genoeg pk`s hebben!
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.