Wrappen en Plastidippen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Wrappen en Plastidippen

Bericht door BasD »

Ik heb lang nagedacht om mijn mustang te laten wrappen, Eigenlijk om 2 redenen:
1. Ik parkeer mijn auto onder een boom en er zit altijd hars o.i.d. van de boom op de lak.. niet al te best, Ik kan niet ergens anders parkeren want ik woon momenteel nog bij mijn ouders thuis en een betere parkeerplaats is er niet
2. De kleur, Ik ben erg fan van mat zwarte auto's, vooral een mustang in het mat zwart vind ik erg dik er uit zien

Ik heb lang na gedacht omdat ik het redelijk aan de dure kant vond, maar zag laatst een 'actie' voorbij komen op Facebook waarbij een bedrijf aanbood om 50% korting te geven om een exclusieve auto om te showen als hun project op een evenement.. ik stuurde een mailtje en op de één of andere manier heb ik deze actie gewonnen met mijn bescheiden 2005 V6 model :lol:, maar goed.. 50% korting dus, dat is niet niks!
Auto eerder deze week daar gebracht en het zou vanavond of morgen klaar moeten zijn!
Ik heb gekozen voor mat zwart dus, met 2 mat zilveren strepen er over, Ook de striping op de zijkant ga ik opnieuw laten doen in het mat zilver.

Ik zal op dit topic foto's posten zodra ik die heb.

Misschien een idee om dit topic aan te houden voor wrap / plasti dip gerelateerde vragen, opmerkingen en discussies aangezien dit een steeds meer voorkomend fenomeen is, Ik zal mijn ervaringen ook delen in dit topic zodra er dingen zijn die mij opvallen aan de wrap.

Iemand hier al (goede/slechte) ervaringen met wrap?
Laatst gewijzigd door BasD op za 22 aug, 2015 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Re: Mustang Wrappen

Bericht door BasD »

Foto's (Zodra ik nieuwe heb post ik die)

Afbeelding
Afbeelding

Update met striping:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BasD op di 13 okt, 2015 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Mustang Wrappen

Bericht door Leo »

Ik lees met grote belangstelling je ervaring en die van andere...
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Mustang Wrappen

Bericht door aart »

Leuk maar laat je goed voorlichten over het onderhoud van een matzwarte wrap, dit vergt namelijk iets meer dan wat je bij een normale autolak gewend bent.

Succes ben zeer benieuwd
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Re: Mustang Wrappen

Bericht door BasD »

aart schreef:Leuk maar laat je goed voorlichten over het onderhoud van een matzwarte wrap, dit vergt namelijk iets meer dan wat je bij een normale autolak gewend bent.

Succes ben zeer benieuwd
Klopt, een goede kennis van mij heeft een jaar geleden zijn auto laten wrappen en heeft ook wat ervaringen gedeeld, Er is net wat meer aandacht en een andere aanpak nodig op de folie.

De 3M wrap zou een levensduur van 5 tot 10 jaar moeten hebben, Als het niks is of niet meer mooi is kan het er natuurlijk gewoon weer vanaf, Het zal mij benieuwen!

Een leuke 'test' is het zeker :mrgreen:
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang Wrappen

Bericht door 1967coupe »

Nice. Ben benieuwd naar het resultaat. Lijkt me vooral moeilijk om de striping op de zijkant goed te krijgen.
Rams hier op het forum heeft het volgens mij al een paar keer gedaan (laten doen).

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustang Wrappen

Bericht door Craneman »

En gaat die 3M er ook af zonder sporen na te laten op de originele lak? Uiteindelijk -waar het de beschermingsfactor van de lak aangaat- nodigt een gewrapte auto mijns inziens ook uit om die er af te trekken aangezien toch wel heel veel mensen weten dat het een wrap is.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
BasD
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 sep, 2014 23:17

Re: Mustang Wrappen

Bericht door BasD »

Craneman schreef:En gaat die 3M er ook af zonder sporen na te laten op de originele lak? Uiteindelijk -waar het de beschermingsfactor van de lak aangaat- nodigt een gewrapte auto mijns inziens ook uit om die er af te trekken aangezien toch wel heel veel mensen weten dat het een wrap is.
Voor zover verteld word - ja, en voor zover ik gezien heb bij één auto van een kennis - ook ja, je kan niet zien dat er ooit wrap over heeft gezeten.

Ik geloof dat de 'Wrap Film Series 1080' de meest voorkomende wrap is, hier is een info document daar over: http://multimedia.3m.com/mws/media/9705 ... 80-pdf.pdf
Bij 'Removing a Wrap' 3 staat antwoord van 3M op die vraag

Tevens trek je de wrap er niet zomaar vanaf, ik geloof dat het eerst verhit moet worden o.i.d.
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door stefke »

Klopt, de folie wordt verwarmd en dan pas verwijderd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door Rams »

Purmerend heeft echt vieze gore plakbomen! Ik moest hem 2x per week afstpuiten in de zomer.
Heb/wil je hem laten dippen of wrappen? Ik heb mijn mustang 2x zelf gedipt.

3M heeft wel de beste kwaliteit folie. Goedkoop is echt duurkoop wat folie betreft.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door Leo »

Rams schreef:Purmerend heeft echt vieze gore plakbomen! Ik moest hem 2x per week afstpuiten in de zomer.
Heb/wil je hem laten dippen of wrappen? Ik heb mijn mustang 2x zelf gedipt.
Maar die plakbomen lekken ook op je wrap , kun je dat goed wassen ? met de hand ? of in de wasstraat . En hoe zit het met de witte kalk vlekken op de wrap of bestaan die niet ?
Kort gezegd wat is het onderhoud na een wrap en wijkt dat af van normale lak ?
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door Craneman »

Mijn huidige auto komt sowieso niet zo heel vaak in de wasstraat, zeg maar 1x per anderhalve maand. Nu zal ik me bij de Mustang sneller ergeren als zo'n vervelend vliegbeest de auto weer aanziet voor militair oefenterrein.
Wellicht komt er een aluminiumfolie-wrap overheen; eens kijken als die vogel zichzelf terug ziet. :lol:

Maar ik heb ooit -eigenlijk voor de MTB- een mobiele reiniger aangeschaft. Die kan mooi mee in de kofferbak.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door Rams »

Leo schreef:
Rams schreef:Purmerend heeft echt vieze gore plakbomen! Ik moest hem 2x per week afstpuiten in de zomer.
Heb/wil je hem laten dippen of wrappen? Ik heb mijn mustang 2x zelf gedipt.
Maar die plakbomen lekken ook op je wrap , kun je dat goed wassen ? met de hand ? of in de wasstraat . En hoe zit het met de witte kalk vlekken op de wrap of bestaan die niet ?
Kort gezegd wat is het onderhoud na een wrap en wijkt dat af van normale lak ?
Wrap is heel goed te onderhouden door hem met de hand te wassen of wasstraat (hete wax). Als je het maximale eruit wilt halen is er ook nog een speciaal spulletje voor waar je het mee wast (alleen voor mat).

Plasti Dip (kleur) is minder goed te onderhouden naar mijn ervaring. Mat zwarte dip is het makkelijkst te onderhouden. De matzwarte dip zit al 2,5 jaar op mijn dak en als ik het regelmatig schoonmaak is er niks aan de hand.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door philip »

intressant topic! Ga ik ook zeker volgen.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Wrappen en Plastidippen

Bericht door Leo »

Wat is het verschil tussen een wrap en plastidip ?
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”