Aanschaf Mustang voor rondreis

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Bonfire »

Allereerst maar eens een korte introductie.

In 2012 heb ik voor mijn werk een half jaar in California gewoond en daar heeft het muscle car virus me aangestoken. Ieder weekend huurde ik een een leuke cabrio en ging de omgeving verkennen, na aardig wat auto's te hebben gehad (Mazda MX5,Porsche Boxter, Camaro (SS), Mustang (GT)) was er eentje waar ik geen genoeg van kon krijgen en waar ik uiteindelijk maar naar terug bleef grijpen, je raad het al, de Mustang. Bij terugkomst in Nederland merkte ik echter al snel dat een Mustang leasen niet tot de mogelijkheden behoorde :D en ben heb ik toch maar weer op een Europeaan gekozen. De Mustang verdween daarmee weer een beetje uit mijn gedachten tot begin vorig jaar. Op dat moment ben ik namelijk opnieuw uitgezonden naar de VS, maar dit maal voor twee jaar! Een prachtige ervaring die mijn vrouw en ik over een jaar willen afsluiten met een waanzinnige roadtrip waarbij we alle staten van de VS willen bezoeken gedurende een drie maande durende rondreis (behalve Alaska, Hawaii maar die hebben we al eerder bezocht). Wat ons betreft kan er geen twijfel zijn over in wat voor auto die roadtrip gedaan moet worden. Een muscle car en wel een Mustang.

Nu zijn er een aantal manieren waarop ik dit kan doen qua auto:

1) Een auto huren. De grote maatschappijen hebben mogelijkheden voor "long term" rentals. Bij Avis zou het bijvoorbeeld $6.000 kosten om een 2016 Mustang v6 Cabrio te huren. Grootste voordeel hierbij is dat je eigenlijk geen zorgen hebt. Je haalt de auto op wanneer de reis start, je rekent af, en levert hem weer in als je klaar bent. Mocht je pech krijgen, dan heb je zo een nieuwe.

2) Auto kopen en weer verkopen voordat ik terug ga naar Nederland. Een Mustang v6 uit 2015 koop je nu voor tussen de $20.000 en $25.000, en een Mustang GT zit nu ongeveer tussen de $30.000 en $35.000. Wellicht kan ik met een dealer in de buurt een afspraak maken over een terugkoop regeling na de drie maanden. Het voordeel hierbij is dat dit in theorie goedkoper is dan optie 1. Een relatief nieuwe mustang v6 van bijvoorbeeld $20.000 zal niet binnen drie maanden 30% van zijn waarde verliezen. Ander voordeel is dat ik in dit geval een GT zou kunnen nemen ipv een v6 of EcoBoost in het geval van huren. Nadeel is dat er toch wat stress komt kijken bij de verkoop van de auto. Ik zie het al voor me dat ik uiteindelijk in een situatie kom waarin ik elk bod moet accepteren, omdat ik de volgende dag op het vliegtuig naar Nederland moet.

3) Auto kopen en meenemen naar Nederland als verhuisgoed. Het zal op dit forum geen onbekend fenomeen zijn, maar onder bepaalde voorwaarden mag een auto geïmporteerd worden in Nederland als verhuisgoed, waarbij er geen BPM hoeft te worden afgedragen. Daar waar een Mustang GT in Nederland al snel richting de €120.000 gaat, koop ik daar in de VS twee nieuwe Shelby GT350 voor. Nadeel is dat het wel prachtig zou zijn om een 2016 Shelby GT350 of GT te rijden in Nederland, maar batik dat financieel niet ga halen. Met meer dan 100KM woon werk per dag kan ik me dat helaas niet veroorloven. Daarnaast komt er ook wel weer de nodige rompslomp kijken bij het vervoeren en importeren van een auto, iets waar ik 0 ervaring mee heb. Voordeel van deze optie is wel dat door het enorme prijsverschil de kans groot is dat ik de Mustang in Nederland wellicht zelfs met winst kan verkopen.

Mijn voorkeur is op dit moment om voor optie 3 te gaan, maar Ik vroeg me af wat in jullie ogen de beste keuze is? Heeft iemand ooit voor een soortgelijke keuze gestaan? Indien optie twee of drie de voorkeur geniet, wat in dat geval de meest courante uitvoering zou zijn.

Terwijl ik over de bovenstaande opties nadacht, kwam er nog een vierde idee in mij naar boven. Waarom niet een echte liefhebber blij maken? Waarom niet gewoon een auto meenemen die iemand op voorhand heel graag wil hebben. Grootste nadeel hierbij is uiteraard dat er vanwege wetgeving tussen aankoop in de US en verkoop in NL 1,5 jaar moet zitten en dat ik er zelf eerst ook heel de US mee door wil rijden. Mocht iemand hier eventueel oren naar hebben, als de auto naar een liefhebber gaat hoef ik er in ieder geval geen geld op te verdienen en kan alles gewoon voor kostprijs.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Een auto meenemen uit de USA is altjd een goed idee. :D
Ik denk dat je deze (na de 6 maanden termijn in NL) gemakkelijk kunt verkopen,
zeker als je 'm een stuk goedkoper kunt aanbieden, doordat je de BPM niet hoeft te betalen.

Ik zou best interesse kunnen hebben, maar om me nu voor iets over 2 jaar vast te leggen..........
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Marchel »

Een auto in de USA kopen en meenemen als verhuisboedel is altijd een goede manier om hem goedkoop hier te krijgen.
Het naar Nederland halen van een Mustang is minder ingewikkeld dan men vaak denkt. Daarnaast zijn er hier op het forum genoeg die ervaring hebben en weten hoe je hem gekeurd krijgt hier.

Persoonlijk zou ik bij terugkomt in NL een leaseauto voor woon-werk verkeer nemen (kilometeradministratie) en de Mustang voor prive doel gebruiken :D
Na een half jaar verkopen kan natuurlijk ook, waarschijnlijk kan je er dan nog meer voor vragen dan je er in de USA voor betaald hebt.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Bonfire »

1970TwisterSpecial schreef:Een auto meenemen uit de USA is altjd een goed idee. :D
Ik denk dat je deze (na de 6 maanden termijn in NL) gemakkelijk kunt verkopen,
zeker als je 'm een stuk goedkoper kunt aanbieden, doordat je de BPM niet hoeft te betalen.

Ik zou best interesse kunnen hebben, maar om me nu voor iets over 2 jaar vast te leggen..........
Dat snap ik heel goed. Ik verwacht ook niet dat er veel mensen zo lang vooruit willen kijken. Het is ook meer een ideetje, misschien kan ik iemand zijn droomauto meenemen die anders redelijk onbereikbaar is. Maar er zitten inderdaad nogal wat nadelen aan.
Marchel schreef:Een auto in de USA kopen en meenemen als verhuisboedel is altijd een goede manier om hem goedkoop hier te krijgen.
Het naar Nederland halen van een Mustang is minder ingewikkeld dan men vaak denkt. Daarnaast zijn er hier op het forum genoeg die ervaring hebben en weten hoe je hem gekeurd krijgt hier.
Ik heb inderdaad al aardig wat gelezen op het forum en qua opbouwwerkzaamheden lijkt het mee te vallen (zeker met het 2015 model). Als ik het doe zal ik tegen die tijd wel contact opnemen met een van de partijen die hier op het forum positief staan aangeschreven.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Eric »

Ik zou in ieder geval voor optie 3 gaan, want na 2 jaar uit de VS terug komen en dan géén Mustang meenemen als verhuisgoed dat zou bij wet verboden moeten zijn :mrgreen:

Hou er wel rekening mee dat je de auto op tijd aanschaft, dus niet precies 3 maanden voor vertrek naar Nederland, want hij moet meen ik minimaal 6 maanden in de VS op jouw naam staan om in aanmerking te komen voor de verhuisregeling.

Verder speelt nog mee dat je de auto in Nederland nadat hij is ingevoerd als verhuisgoed pas na 12 maanden mag verkopen, anders is de koper alsnog BPM verschuldigd.

Bij optie 4 zou je dat uiteraard in overleg met de volgende eigenaar kunnen doen, bv dat je de wagen al wel overdraagt maar pas na 12 maanden op zijn/haar naam zet.

Misschien heb ik wel interesse, ik stuur je een PM.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door ErwinM »

@Eric, maar misschien wil ie helemaal niet in een gele rijden? :lol:
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Voorwaarden voor de vrijstelling voor de BPM
◾ U moet minimaal 12 maanden buiten Nederland hebben gewoond
◾ De auto dient tenminste 6 maanden in gebruik en bezit te zijn geweest in het buitenland
◾ De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel
◾ U bent niet gebonden aan een maximum, u mag alle auto’s belastingvrij invoeren
◾ U dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland
◾ De auto mag binnen 12 maanden na terugkeer in Nederland niet worden verkocht of verhuurd.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Bonfire »

1970TwisterSpecial schreef:Voorwaarden voor de vrijstelling voor de BPM
◾ U moet minimaal 12 maanden buiten Nederland hebben gewoond
◾ De auto dient tenminste 6 maanden in gebruik en bezit te zijn geweest in het buitenland
◾ De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel
◾ U bent niet gebonden aan een maximum, u mag alle auto’s belastingvrij invoeren
◾ U dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland
◾ De auto mag binnen 12 maanden na terugkeer in Nederland niet worden verkocht of verhuurd.
Dank. De regels waren met bekend. Maar het kan nooit kwaad ze nog eens op een rijtje te hebben. Ondertussen wel duidelijk dat het optie 3 / 4 gaat worden. Maar eerst volgende maand twee weekjes op Hawaii rondrijden met een Mustang :).
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Mustang24 »

Bonfire schreef: gaat worden. Maar eerst volgende maand twee weekjes op Hawaii rondrijden met een Mustang :).
Heb ik ook gedaan maar dan met een Cougar... :roll:

Niet te missen: Diamond crater, kan je met de auto inrijden, en dan in het noorden het Polinesian Cultural Center.
Ook een must see/do: met een duikboot de vliegtuigwrakken van WOII gaan bekijken voor Pearl Harbor !

Have fun en vergeet je regenscherm niet...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Bonfire »

Tweety schreef:
Bonfire schreef: gaat worden. Maar eerst volgende maand twee weekjes op Hawaii rondrijden met een Mustang :).
Heb ik ook gedaan maar dan met een Cougar... :roll:

Niet te missen: Diamond crater, kan je met de auto inrijden, en dan in het noorden het Polinesian Cultural Center.
Ook een must see/do: met een duikboot de vliegtuigwrakken van WOII gaan bekijken voor Pearl Harbor !

Have fun en vergeet je regenscherm niet...
Dank voor de tips. Ben dit weekend in Ohau aangekomen en vandaag staat inderdaad Pearl Harbor op het programma. Ik heb nog nergens iets over die duikboot tour kunnen vinden. Weet jij wellicht waar je dat hebt geregeld?

Uiteraard de eerste dag gelijk een de auto opgehaald; hieronder een foto van de auto. Het is een Mustang Covertible Ecoboost Premium in Ruby Red. Omdat we vier eilanden gaan bezoeken, en dus vier auto's hebben gehuurd, hoop ik dat we ook nog een keer een GT te pakken krijgen. In Canada hebben we ooit mazzel gehad, daar hadden we een v6 gehuurd, maar kregen we vervolgens zonder additionele kosten drie weken een GT mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Mustang24 »

De duikboot vertrekt vanop een pier aan een hotel. Het is eigenlijk een gewoon shuttle bootje dat je vandaar naar de duikboot brengt, een 500 meter verder in zee. De naam van de duikboot, heel toepasseljk: Nautilus...
Misschien eens vragen bij de toeristische dienst.
Ik had de folder in mijn hotel gekregen aan de balie.

Succes en have fun, hula hula... :ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Eric »

Ohhh memories, wat is het toch prachtig daar...

Heel veel plezier!
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Mustang24 »

Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door 1967coupe »

Hele mooie kleur!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Aanschaf Mustang voor rondreis

Bericht door Bonfire »

Dank allen en Tweety bedankt voor de link, we hebben geprobeerd te reserveren maar helaas zijn alle boten vol tijdens onze tijd in Ohau. Gelukkig gaan we nog drie andere eilanden bezoeken en hebben ze ook een tour vanaf Maui. Die dan maar eens proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”