Lijn 6 mannen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Erwin2 »

Dank je JD!
1970 Mach 1 428 CJ
Gebruikersavatar
Mustengske
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
Locatie: Sittard

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Mustengske »

Erwin2 schreef: zo 06 mei, 2018 08:56 Leuk onderwerp! Ik doe mee!

Ik heb altijd V8 Amerikanen gereden en wilde na wat jaren toch weer een Mustang aanschaffen. Precies om de redenen die al genoemd zijn:

-Ik had geen budget voor een V8.
-Ik wil alleen cruisen.
-Ik wilde een onverprutste en een echt mooie V8 is schaars en kost het 3 dubbele van mijn budget.

Komt bij nu ik hem heb:

-Hij rijdt eigenlijk lekkerder dan de V8 Mustangs die ik had. Heel soepel en pakt heel goed op. Minder schokkerig, kan het niet beter omschrijven.
-Flink optrekken kan nog steeds; ik merk niet heel veel verschil met een V8.
-Het geluid is rustig als ik rustig rijd. Trap ik het pedaal in gromt hij meer dan hij brult; het lijkt een wat moderner geluid maar zeker niet minder mooi. Ligt mss aan de Magnaflow demper.
-Grooooot voordeel; hij rijdt ongeveer 1 op 10. De vorige auto's 1 op 4. Dat verschil rechtvaardigt voor mij en mijn gezin de diverse ritten die we al hebben gedaan. Heel eerlijk: anders zou ik hem veel vaker laten staan en ik heb hem om te rijden (en lekker aan te knutselen).

Afbeelding
En dan heb je ook nog een cabrio.
Het knutselen aan de wagen wordt toch een stuk minder wanneer je een gezin hebt.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Ando »

Als je een europese auto hebt met een lijn-6 heb je een ‘dikke bak’, als het een amerikaan is ineens niet meer...op zoch best vreemd. Natuurlijk heeft een V8 een mooi geluid maar een lijn 6 loopt zo ontzettend mooi... ik vind beide zeker hun charmes hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Erwin2 »

Mustengske schreef: wo 09 mei, 2018 11:26
Erwin2 schreef: zo 06 mei, 2018 08:56 Leuk onderwerp! Ik doe mee!

Ik heb altijd V8 Amerikanen gereden en wilde na wat jaren toch weer een Mustang aanschaffen. Precies om de redenen die al genoemd zijn:

-Ik had geen budget voor een V8.
-Ik wil alleen cruisen.
-Ik wilde een onverprutste en een echt mooie V8 is schaars en kost het 3 dubbele van mijn budget.

Komt bij nu ik hem heb:

-Hij rijdt eigenlijk lekkerder dan de V8 Mustangs die ik had. Heel soepel en pakt heel goed op. Minder schokkerig, kan het niet beter omschrijven.
-Flink optrekken kan nog steeds; ik merk niet heel veel verschil met een V8.
-Het geluid is rustig als ik rustig rijd. Trap ik het pedaal in gromt hij meer dan hij brult; het lijkt een wat moderner geluid maar zeker niet minder mooi. Ligt mss aan de Magnaflow demper.
-Grooooot voordeel; hij rijdt ongeveer 1 op 10. De vorige auto's 1 op 4. Dat verschil rechtvaardigt voor mij en mijn gezin de diverse ritten die we al hebben gedaan. Heel eerlijk: anders zou ik hem veel vaker laten staan en ik heb hem om te rijden (en lekker aan te knutselen).

Afbeelding
En dan heb je ook nog een cabrio.
Het knutselen aan de wagen wordt toch een stuk minder wanneer je een gezin hebt.
Ja, dat had ik niet durven dromen...een cabrio!
Kan nog genoeg knutselen hoor:-)
1970 Mach 1 428 CJ
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Erwin2 »

Ando schreef: za 12 mei, 2018 20:45 Als je een europese auto hebt met een lijn-6 heb je een ‘dikke bak’, als het een amerikaan is ineens niet meer...op zoch best vreemd. Natuurlijk heeft een V8 een mooi geluid maar een lijn 6 loopt zo ontzettend mooi... ik vind beide zeker hun charmes hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Klopt. Ik vind het geluid van de L6 ook prachtig hoor.
1970 Mach 1 428 CJ
Baumansi
Berichten: 19
Lid geworden op: za 03 feb, 2018 22:50

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Baumansi »

Hallo,

Ik ben ook de blije bezitter van een 6 in lijn, een 68 coupe. Zij paste in het budget en de oude site van classic inlines heeft me overtuigd.
Bij mijn zoektocht kwam ik de foto's van Jan Douwe tegen en ik was verkocht.
Ik heb direct het Falcon performance handbook gekocht.
Mits een goede afstelling en een andere uitlaat krijg je al een heel vlotte wagen.
Enkele aanpassingen aan de cilinderkop en een andere carburator geven je nog iets meer. (ref classic inlines).
Ik ben heel tevreden. Ik heb met een 66 V8 GT gereden en eerlijk het viel mij tegen. Het geluid was er wel maar de acceleratie niet zozeer. Waarschijnlijk moest hij zeer dringend nog eens afgesteld worden.
Het nadeel van de 65/66/67/68 inlines is dat we met de 4 bolt wielen zitten. Dat maakt het vinden van mooie velgen iets moeilijker. Maar nu de populariteit van de 6 in lijn stijgt zijn er enkele velgen op de markt verschenen.
http://www.stang-aholics.com/i-24496264 ... hined.html

Bovendien is een 6 in lijn een ideale motor om de mekaniek te leren, je kan makkelijk aan de ontstekingskaarsen en verdeler, de carburator is klein en eenvoudig. de starter is binnen handbereik, de alternator. Een zee van plaats onder de kap.

EN heel makkelijk om onderdelen te vinden: de blokken zijn tot laat in de jaren 80 gebruikt. En ze verschijnen regelmatig op marktplaats.

Greetz

Ivan
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door Erwin2 »

Leuke post!!
1970 Mach 1 428 CJ
Gebruikersavatar
jan douwe
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 21:03
Locatie: friesland

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door jan douwe »

Hallo zes cilinder bezitters ff een vraagje is er nog iemand die een stalen velg voor een 6 cilinder 1968 wil missen 4 gaats.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sck2ZSK-Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=XLN3DJdK ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BA Baracus
Berichten: 381
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 12:21
Locatie: 435,1 km boven Parijs

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door BA Baracus »

Hallo iedereen,

Ook ik heb een lijn 6 uit '66 en ik vind (eigenlijk vond, want mijn koppakking is lek) haar fantastisch rijden. Zeer goede balans en het geluid is ook mooi.
Bij mijn zoektocht naar een Mustang heb ik enkele V8 gereden en dat klinkt goed en rijd ook lekker, maar voor hetzelfde geld als een V8 heb je een lijn 6 in betere staat en voor mij was mijn droom een Mustang en maakte en maakt mij het nog steeds niet uit wat voor motorblok er in licht.
In het verleden heb ik ook wel eens gezocht naar het tune van een lijn 6 en in Australië zijn ze daar zeer bedreven in heb ik gelezen op internet, dus voor meer ideeën moet je zoeken op internet.
Groetjes
Rick
eikeljanus
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 apr, 2016 15:52

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door eikeljanus »

Hier ook een happy six gebruiker.
Een jaar of 20 geleden had ik een 1970 mustang coupe 302Ci V8 die heb ik jammer genoeg heb moeten verkopen vanwege aanhoudende mechanishe problemen.
Bij ieder ritje brak er wel iets af of ging er iets stuk tot op het punt dat mijn vrouw niet meer mee wilde met die wagen.
Zo'n 3 jaar geleden hebben we dan terug beslist om nog een poging te wagen maar onze prioritiet was om een mustang te kopen die 100% betrouwbaar was.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat we geen V8 mustang gingen vinden voor ons budget en zo was een L6 een perfecte oplossing voor ons.
Zo hebben we dan een 65 coupe handgeschakeld gekocht bij de mustang garage in Zolder.
Voorlopig nog nooit panne gehad en al heel veel leuke ritjes mee gedaan. De 6 in lijn doet prima zijn werk en kan heel vlot mee met het huidige verkeer zonder dat je je blauw moet betalen aan benzine.
Doordat het motor geluid toch wat tegen viel (niets kinkt beter als een echte V8) hebben we een dubbele uitlaat laten monteren dual headers met flowmaster eind dempers en deze klinken echt fantastisch op de 6 cilinder.
Doordat de motor een stuk lichter is dan de V8 vind ik toch dat de wagen zeer leuk rijdt op kleine bochtige wegen dan mijn vorige 1970 mustang.
Het nadeel van een L6 is zoals vermeld de weinige keuze aan velgen (torque trust wheels blijven toch mijn favoriete velgen) en ik heb toch de indruk dat sommige onderdelen een pak duurder zijn dan de V8 versies. Ook zijn vele onderdelen gewoon moeilijker te vinden (zoals onderdelen voor mijn versnellingsbak) (dagenham 4 speed)
Ik heb nog effe getwijfeld voor toch de L6 om te ruilen voor een fastback V8 maar heb het toch niet gedaan omdat ik het echt wel zot veel geld vond om eens op een zonnige zondag er mee te rijden, dus hebben we de 6 cilinder gehouden en een 2018 ecoboost erbij gekocht als daily driver.
Ik kan echt een L6 aanraden voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuke mustang om mee te rijden en toch hun spaarboek niet te moeten plunderen, het zijn gewoon heerlijke wagens voor een eerlijke prijs om mee te cruisen.
Zo heb ik terug een mustang en vooral een HAPPY wife die terug mee rijd :D :lol:
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door falcongek »

Hoi.
Wat een leuke posts. Mijn falcon heeft een 170cid six met een driebak.
Heerlijk om aan te sleutelen en de techniek te leren.
De carb is ook makkelijk autolite 1100.
Na mn laatste uitlaat lekkage per ongeluk een sportuitlaat er op gekocht en ineens ook en vette niet vervelende sound.
Nog positiever. De laatste lange rit reed ik 1:11.

Grt Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door falcongek »

@ BA is de koppakking al hersteld?
Ook dit is easy de peasy je hebt onderliggende nokkenas en dus geen gepriegel met de distributie.
Kop ligt er met een stief uurtje doorsleutelen zo af en nieuwe koppakking plaatsen stelt ook niets voor.
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
BA Baracus
Berichten: 381
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 12:21
Locatie: 435,1 km boven Parijs

Re: Lijn 6 mannen

Bericht door BA Baracus »

falcongek schreef: di 14 jan, 2020 22:46 @ BA is de koppakking al hersteld?
Ook dit is easy de peasy je hebt onderliggende nokkenas en dus geen gepriegel met de distributie.
Kop ligt er met een stief uurtje doorsleutelen zo af en nieuwe koppakking plaatsen stelt ook niets voor.
Helaas nog niet, maar ik heb een motor liggen uit '67.
Ik ben helaas niet zo handig om het zelf te doen, dus moet het laten doen helaas, dus ff sparen, maar het doel is dit jaar.
Groetjes
Rick
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”