wat zal ik kopen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

remco2706
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 jul, 2018 20:49

wat zal ik kopen

Bericht door remco2706 »

Goededag beste mensen,mijn eerste vraag op jullie mooie forum,om te beginnen een dillema.
Ik ben dus van plan om volgend jaar medio april/mei een mustang te kopen,ik wil er niet meer aan uit geven dan rond 25000euro,wellicht kan het opgetrokken worden naar 28000 maar dat ik moet tegen die tijd zien aangezien ik ook een nieuwe auto koop voor mijn meissie.
Wat kan/zal ik kopen met dit bedrag?om te beginnen wil geen ecoboost,ik vind dat in een amerikaan een v8 moet zitten,maar een v6 is toch het minimum vind ik dan.
Nu zit ik te twijfelen om een v8 gt te kopen model tot 2010,of een 3.7 v6 ,een v8 zal niet lukken denk ik met dit budget.
De bedoeling is om de auto met de tijd ook te tunen,daarom zal ik altijd een v6 overwegen t.o.v. een ecoboost,ik denk ook dat een v6 wat beter gebouwd is en meer kan hebben dan een ecoboost,meer vermogen?
Mijn gevoel gaat dus uit naar een 3.7 v6 aangezien ik alles onder 2010 eigenlijk te oud vind voormezelf,al staat alles met onderhoud natuurlijk.
Dus kortom,wat zal het maximale haalbare zijn met mijn budget?dan kan ik mij verder concentreren wat jullie mij zouden aanraden.

Alvast bedankt voor het lezen en natuurlijk het beantwoorden.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: wat zal ik kopen

Bericht door FredB »

Heb een paar maanden terug mijn mustang v6 uit 2007 vervangen voor een V6 3.7 model 2013. Een wereld van verschil in rijgedrag en zo'n v6 loopt echt mooi het grote verschil met een v8 is het geluid en ca. 15.000 Euro. De aftermarket voor performance tune is voor de cyclone enorm groot.

Ben helemaal heppie de peppie met mijn Mustang V6 3.7 Convertible.
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: wat zal ik kopen

Bericht door MarcelD »

Ik rij nu sinds 3 jaar dagelijks (April-September) 130 km met mijn 2013 V6 convertible. De Auto heeft intussen 165.000 km op de Teller.
Tot nu toe geen enkele negatieve ervaring gehad. Auto is door Schropp getuned. Met het geluid heb je ook diverse mogelijheden. Ik gebruik Borla S-types axelbacks. Geven stationair een mooi zwaar geluid. Bij snel acceleren maken de Borla S wel tamelijk veel lawaai.
Een V8 met dit bouwjaar vond ik te duur. Ook is bij een v8 de kleine 50 Liter lpg-tank nog sneller leeg. :wink:
Een 2013/2014 V6 zal in ieder geval in jouw budget passen.

Succes met je keuze.

mvg

Marcel
remco2706
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 jul, 2018 20:49

Re: wat zal ik kopen

Bericht door remco2706 »

Bedankt jongens tot dusver,rest mij nog een vraag aan jullie:een v8 gt(model tot 2010)of de 3.7 v6?
Ik heb nu(nog)een zwarte honda civic type r van eind 2007,qua technisch in nieuwstaat want ben echt een pietje precies.
Bijvoorbeeld de motorblok van honda is oersterk,zowel van boven en onder en zijkant helemaal droog geen sporen niks,daar hou ik van.
Dus misschien een rare vraag,zijn de v6 cyclone motoren robuust en ook sterk gebouwd?ik heb weleens gelezen op een amerikaans forum dat de cyclone motoren samen met v8 motoren de beste motoren zijn die ford heeft gebouwd,of nog steeds bouwt,wat de vtec voor honda is,zijn de v6 en v8 motoren de motoren van Ford.
Ik neig inderdaad steeds meer naar de v6,met om te beginnen een goede uitlaat die kan zorgen voor een wat zwaarder geluid.
Standaard hebben ze rond de 305pk volgens mij,uiteindelijk zou ik er rond 380 a 400 pk uit willen halen,meer hoeft niet.

Ik heb al een tijdje meegelezen hier,en ik las vaak dat Hennie de man is op dit gebied?ook als ik een auto zoek?
Het is al jaren een droom van mij(had het al jaren geleden eerder kunnen hebben,maar helaas tref je soms de verkeerde partner zeg maar dus alles in rook op),nu sta ik er gelukkig weer goed voor,daarom wordt het voor mij hoogtijd haha.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: wat zal ik kopen

Bericht door RedGt »

GT V8 2005-09 Krijg je echt geen spijt van. Dit type heeft de looks,maar dat is mijn idee :mrgreen:

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: wat zal ik kopen

Bericht door Eric »

Waar je ook naar moet kijken is hoe lang je de auto wilt gaan rijden en of je uiteindelijk door wilt sparen om alsnog een GT te kopen.

Een pre-2010 V8 doet qua betrouwbaarheid denk ik niet onder voor een V6 facelift, maar zal wel merkbaar minder afschrijven. Die dingen zijn inmiddels zeer waardevast en juist daar heb je baat bij als je wilt kunnen blijven sparen om je droom van een nieuwer model V8 te kunnen realiseren.

Ik denk overigens dat het erg onrealistisch is om te denken dat je een V6 kunt tunen naar 380pk zonder er een supercharger op te zetten. En dat is echt geld weggooien, dan kun je veel beter gelijk een GT kopen. De kracht van de V6 is juist dat je een prima vermogen hebt voor een schappelijke prijs. Als je wilt tunen dan is er overigens geen betere keuze dan de EcoBoost, maar die zitten momenteel nog buiten je budget.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: wat zal ik kopen

Bericht door RedGt »

En wat voor bouwjaar je ook aanschaft,niet vergeten dat je voor aankoop een Carfax opvraagt.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: wat zal ik kopen

Bericht door Nick »

Koop een V6 en volgend jaar wil je waarschijnlijk toch een V8..
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: wat zal ik kopen

Bericht door saf1908 »

Nick schreef: zo 15 jul, 2018 08:04 Koop een V6 en volgend jaar wil je waarschijnlijk toch een V8..
Dat gevoel heb ik ook als ik het verhaal zo lees.
Ga voor een V8 zou ik zeggen. En liefst eentje uit de jaren ‘60. :wink:
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: wat zal ik kopen

Bericht door DanielSmit »

Ik denk dat als je goed zoekt, je ook een heel eind kunt komen met je budget voor een V8 GT uit 2010, modeljaar 2011 welke beschikt over de coyote 5.0. Ik heb die van mij nu 4 jaar geleden gekocht voor iets meer dan 30K met rond de 35000 km op de teller. Met meer kms op de teller zullen die toch ook wel binnen je budget vallen denk ik. Dan zit je standaard al aan je gewenste 400pk
Gewoon omdat het kan :)
remco2706
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 jul, 2018 20:49

Re: wat zal ik kopen

Bericht door remco2706 »

Haha,jongens het wordt wel moeilijk die keuzes haha,het is wel de bedoeling dat ik er lang mee door wil blijven rijden,eigenlijk is het de bedoeling dat hij niet meer weggaat.
Liefst heb ik inderdaad een jaren 60 model,maar ik ben absoluut niet handig en totaal geen verstand hoe ik een auto zou moeten repararen.
Als ik thuis iets wil reparen(of vroeger de bekende bouwpakketjes van schaalmodellen)hou ik altijd wel een schroefje of onderdeeltje over haha.
Ook moet je een garage hebben,en dat heb ik ook niet.
Iemand opperde het idee van een 2010 model gt v8,is dat met de nieuwe v8 maar nog in het oudere model als ik goed begrijp?zal inderdaad een idee zijn,al vind ik de model 2011 mooier,keuzes keuzes.
Het was inderdaad de bedoeling om t.z.t een supercharger erop te zetten,ik heb nog lang de tijd om na te denken.
Is er iemand die weleens op een meeting komt de eerste zaterdag van de nieuwe maand in den haag?
Lijkt me ook beter om t.z.t met iemand of meerdere personen te praten in reallife over hun mustangs van de model die ik zoek.
:)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: wat zal ik kopen

Bericht door 1967coupe »

Er zijn er verscheidene die naar Den Haag gaan. Staan vaak bij elkaar.
Ook kun je eind juli naar Oberhausen, paar duizend amerikaanse auto's. Topmeeting, staan wij al jaren met de stand.
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: wat zal ik kopen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik ben meestal wel op de Saturday Night Cruise in Den Haag te vinden
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
remco2706
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 jul, 2018 20:49

Re: wat zal ik kopen

Bericht door remco2706 »

Ik zat vandaag op internet een beetje te surfen,een 5.0 gt heb ik nergens gevonden,als ik dan perse een v8 wil kan ik netzogoed wat minder uitgeven en toch overwegen voor 4.8 gt tot 2009.
Heb er een redelijk aantal gezien van rond 15000 tot 20.000 euro met lage km standen en lage mile standen voor een schappelijke prijs,met op het ogg alle papieren erbij e.d.,sommige waren ook al getuned.
Ik weet het gewoon nog niet,ik kan tot 25/28000 gaan maar is niet gezegd dat het perse op moet,misschien overweeg ik wel een goede van iemand die clublid is?zijn vaak toch de betere.
Wat ik me afvraag bij goed onderhoud,kan een gt van voor 2009 nog heel lang mee?worden toch ook al ouder,al is onderhoud voor mij geen enkel provleem en bespaar ik geen euro.
Gebruikersavatar
twan
Berichten: 116
Lid geworden op: di 24 jul, 2012 11:36

Re: wat zal ik kopen

Bericht door twan »

Hallo Remco de V8 Van 2005-2009 is een goed blok en kan redelijk wat hebben als ik de kenners mag geloven, ik zou wel gaan als je redelijk wat uit wil/kan geven voor een goed onderhouden Mustang liefst met onderhouds historie natuurlijk. maar er zijn ook mensen natuurlijk die zelf vakkundig het onderhoud uitvoeren ook niks mis mee. Succes :D
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”