remco2706 schreef: za 01 sep, 2018 20:39
1 ding snap ik niet,verbrandingsmotoren kunnen toch lopen op waterstof na een aapassing?waarom moet elke fabrikant perse een accu auto willen?
De interne verbrandingsmotor is echt aan het einde van zijn ontwikkeling gekomen na meer dan 100 jaar, er zitten te veel nadelen aan, hoge slijtage door mechanische wrijving, grote massa traagheid van de interne onderdelen wat een zeer gelimiteerd toerental met zich meebrengt,een heel lage thermal efficiency waardoor verre van effectief qua brandstof, etc., etc. Een elektrische auto heeft deze nadelen niet maar is effectiever, heeft meer koppel wat ook vanaf elk toerental bruikbaar is, kan veel toeren maken dus een versnellingsbak is niet nodig, is stiller en geeft bovendien ook meer comfort. De ontwikkeling van elektrisch aangedreven auto's gaat snel maar staat relatief nog steeds in de kinderschoenen, het heeft echter wel de toekomst, zeker als men dadelijk tevens zonnecelfolie in de materialen van de carrosserie kan verwerken in combinaties met hoog capaciteit accu's.
Voor alle critici zou ik zeggen, ga eerst zelf eens in een model S rijden, liefst een P85d of een P100d, ik was vanaf de eerste keer meteen zwaar onder de indruk van de brute capaciteiten van deze auto, toen ik daarna in mijn eigen auto stapte en naar huis reed voelde het echt alsof ik in een stoomtrein uit een ver verleden zat.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.