Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

Michel noemt alleen maar de voordelen op die er zeker zijn.
Maar er zijn zeker ook nadelen. Het opladen is zeker geen klein nadeel tenzij je zelf de mogelijkheid hebt om een laadpaal op je oprit te zetten.
Mocht je accu leeg zijn kan je ook niet weer snel volladen en doorrijden zoals benzine.
Plus moet je de evolutie van de automobiel en de milieu propaganda ook los van elkaar zien.

Er was een professor (Roger Revell als ik het goed heb) die eind jaren 70 bang was dat het verbranden van fossielen brandstoffen tot opwarming van aarde zou leiden is daar zelf later van terug gekomen. Hij had wel ene Al Gore in zijn klas :mrgreen:
ALLE onderwerpen (nu en historisch) waarbij eenzijdige informatie wordt gegeven en/of geen discussie over mag bestaan heeft wat te verbergen. PUNT. Standpunten moet je met bewijzen kunnen hard maken anders geen bewijs.
En bijna altijd gaat het aan de einde van de rit om geld, niet milieu, vrijheid of wat dan ook.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door petersdappie »

Snap ik het niet?!? Het rijplezier en emotie begint toch al ik de motor van mijn mustang start. Daardoor de radio zacht zet om het geluid te horen. Die glimlach die de mustang opwekt. De mensen langs de weg die me na wijzen. Kijk daar een vette mustang! De oneindige stoplicht sprintjes.... enzz enzz .... (na 3 x is de elektrische auto aardig leeg) zijn we alles vergeten? Ik rijd vaker elektrische voor mijn werk en vind het vreselijk! Dat het uiteindelijk anders zal gaan worden... tot dan blijf ik genieten. Weten we trouwens dat er alternatieve schone brandstoffen bestaan? Zoals Aspen... nagenoeg geen uitstoot. Dit terzijde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Gearz »

mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 17:43 Plus moet je de evolutie van de automobiel en de milieu propaganda ook los van elkaar zien.
Doe dat dan ook.. :mrgreen:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

Gearz schreef: zo 02 sep, 2018 21:11
mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 17:43 Plus moet je de evolutie van de automobiel en de milieu propaganda ook los van elkaar zien.
Doe dat dan ook.. :mrgreen:

Michel.
En wat is jouw argument dat ik dat niet doe?
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Ando »

Ik ben geen tegenstander van electrisch rijden, maar gaat dat onze wereld echt verbeteren? Er moet nogal wat overhoop gehaald worden..
Daarnaast blijft een Tesla gewoon een lompe bak in vergelijking met de Donkervoort en ligt de funfactor toch wel een heel stuk lager...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Eric »

Er komt nog veel meer onheil aan. Dat Ford de Galaxy en de S-Max busjes zou gaan schrappen was al bekend, maar de Sunday Times heeft nu uit de mond van Ford Europe eindbaas Steven Armstrong opgetekend dat ook de Mondeo gaat verdwijnen. Dat is op zich natuurlijk een logisch gevolg van het eerder in de VS genomen besluit, maar was aan deze kant van de plas nog niet uit een officiële bron vernomen.

Verder komt uit Duitsland het geluid dat 2019 het laatste kalenderjaar is dat Ford Europe ongelimiteerd nieuwe Mustang GT's zal importeren. Vanaf 2020 komt er waarschijnlijk een begrenzing van 2000 stuks op het aantal GT's voor de totale Europese markt. Dit heeft te maken met de aangescherpte normen voor de gemiddelde uitstoot van de totale vloot die een merk nog maar mag hebben. Als je weet dat ze in landen als Duitsland en Engeland alleen al per jaar allebei het dubbele aantal daarvan verkopen kan dat wel eens nare consequenties voor de prijzen gaan hebben.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Gearz »

mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 21:22
Gearz schreef: zo 02 sep, 2018 21:11
mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 17:43 Plus moet je de evolutie van de automobiel en de milieu propaganda ook los van elkaar zien.
Doe dat dan ook.. :mrgreen:

Michel.
En wat is jouw argument dat ik dat niet doe?
Jouw posts in dit topic over evolutie van een automobiel waarbij je zelf het milieu betrekt en propaganda post ? :blink1: :book:
mustang66coupe schreef: vr 31 aug, 2018 10:15 En dan te bedenken dat nog maar een paar jaar geleden een maximaal vermogen voor stofzuigers ingesteld werd omdat ze anders teveel stroom verbruikte en niet milieu vriendelijk zou zijn.

Wanneer worden mensen nu eens wakker dat ze allemaal eenzijdige en tegenstrijdige informatie krijgen???
Dat democratie zo goed als dood is.
Nee hoor, als ik maar genoeg mb's heb voor mijn mobiel en me lekker populair kan voor doen op facebook :censored:
mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 17:43 Er was een professor (Roger Revell als ik het goed heb) die eind jaren 70 bang was dat het verbranden van fossielen brandstoffen tot opwarming van aarde zou leiden is daar zelf later van terug gekomen. Hij had wel ene Al Gore in zijn klas :mrgreen:
ALLE onderwerpen (nu en historisch) waarbij eenzijdige informatie wordt gegeven en/of geen discussie over mag bestaan heeft wat te verbergen. PUNT. Standpunten moet je met bewijzen kunnen hard maken anders geen bewijs.
En bijna altijd gaat het aan de einde van de rit om geld, niet milieu, vrijheid of wat dan ook.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Gearz »

Eric schreef: ma 03 sep, 2018 11:17 Er komt nog veel meer onheil aan.
In de States is het al aardig begonnen en heeft Ford zelfs besloten dat de Mustang nog als enige Ford personenwagen op de Amerikaanse markt overblijft, de rest van het segment gaat bestaan uit trucks en SUV's. De import van de Focus zal door de nieuwe US trade tariffs worden stopgezet.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

Gearz schreef: ma 03 sep, 2018 12:59
mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 21:22
Gearz schreef: zo 02 sep, 2018 21:11

Doe dat dan ook.. :mrgreen:

Michel.
En wat is jouw argument dat ik dat niet doe?
Jouw posts in dit topic over evolutie van een automobiel waarbij je zelf het milieu betrekt en propaganda post ? :blink1: :book:
mustang66coupe schreef: vr 31 aug, 2018 10:15 En dan te bedenken dat nog maar een paar jaar geleden een maximaal vermogen voor stofzuigers ingesteld werd omdat ze anders teveel stroom verbruikte en niet milieu vriendelijk zou zijn.

Wanneer worden mensen nu eens wakker dat ze allemaal eenzijdige en tegenstrijdige informatie krijgen???
Dat democratie zo goed als dood is.
Nee hoor, als ik maar genoeg mb's heb voor mijn mobiel en me lekker populair kan voor doen op facebook :censored:

:
mustang66coupe schreef: zo 02 sep, 2018 17:43 Er was een professor (Roger Revell als ik het goed heb) die eind jaren 70 bang was dat het verbranden van fossielen brandstoffen tot opwarming van aarde zou leiden is daar zelf later van terug gekomen. Hij had wel ene Al Gore in zijn klas :mrgreen:
ALLE onderwerpen (nu en historisch) waarbij eenzijdige informatie wordt gegeven en/of geen discussie over mag bestaan heeft wat te verbergen. PUNT. Standpunten moet je met bewijzen kunnen hard maken anders geen bewijs.
En bijna altijd gaat het aan de einde van de rit om geld, niet milieu, vrijheid of wat dan ook.
En daaruit haal jij dat ik de twee niet kan scheiden? Knap! Jij leest wat je wil lezen Michel.
Bovendien ben ik niet diegene die elekrische auto's koppel aan milieu, dat doen regeringen en media. De elektrische auto is nu automatisch verbonden met milieu.
Ik kan ze prima uit elkaar houden want ik heb geen interesse in een elektrische auto maar wel de mileu propaganda :mrgreen
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door Gearz »

mustang66coupe schreef: ma 03 sep, 2018 13:39 En daaruit haal jij dat ik de twee niet kan scheiden? Knap! Jij leest wat je wil lezen Michel.
Bovendien ben ik niet diegene die elekrische auto's koppel aan milieu, dat doen regeringen en media. De elektrische auto is nu automatisch verbonden met milieu.
Ik kan ze prima uit elkaar houden want ik heb geen interesse in een elektrische auto maar wel de mileu propaganda :mrgreen
Ik schreef dat je dat dan ook zou moeten doen,niet dat je dat niet kan.

Is het niet leuker en een stuk luchtiger als we ons beperken tot een reply of discussie aangaande waar dit topic om gaat, zijnde de mogelijk toekomstige elektrische 4 deurs SUV MACh1 (wat al erg genoeg is!) in plaats van over regeringen, media, dood zijnde democratie, global warming, andere onheilstijding en onjuiste en uit z'n verband gerukte informatie over Roger Revelle ?

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

Gearz schreef: ma 03 sep, 2018 23:48
mustang66coupe schreef: ma 03 sep, 2018 13:39 En daaruit haal jij dat ik de twee niet kan scheiden? Knap! Jij leest wat je wil lezen Michel.
Bovendien ben ik niet diegene die elekrische auto's koppel aan milieu, dat doen regeringen en media. De elektrische auto is nu automatisch verbonden met milieu.
Ik kan ze prima uit elkaar houden want ik heb geen interesse in een elektrische auto maar wel de mileu propaganda :mrgreen
Ik schreef dat je dat dan ook zou moeten doen,niet dat je dat niet kan.

Is het niet leuker en een stuk luchtiger als we ons beperken tot een reply of discussie aangaande waar dit topic om gaat, zijnde de mogelijk toekomstige elektrische 4 deurs SUV MACh1 (wat al erg genoeg is!) in plaats van over regeringen, media, dood zijnde democratie, global warming, andere onheilstijding en onjuiste en uit z'n verband gerukte informatie over Roger Revelle ?

Michel
Onheilstrijding?
Michel Michel, je mag dan verstand hebben over autotechniek maar hoe de wereld in elkaar zit heb je totaal geen verstand van.
Maar dit is inderdaad niet de topic om er over te discussieren, die krijg je van mij.
Bovendien heeft de discussie ook weinig nut als 1 kant alleen maar met een schuldige vinger wijst en zelf totaal geen aanwijzingen voor zijn standpunten aanbrengt :smart:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door NordicDawn »

Eerst een reactie uitlokken om er vervolgens een discussie over te beginnen en daarna iemand proberen om de een of andere vage reden op zijn plek te zetten, mij ben je kwijt Fred :smt102
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

NordicDawn schreef: di 04 sep, 2018 19:34 Eerst een reactie uitlokken om er vervolgens een discussie over te beginnen en daarna iemand proberen om de een of andere vage reden op zijn plek te zetten, mij ben je kwijt Fred :smt102
Dat je het niet kan volgen kan ik ook niks aan doen :smt102

Een discussie is dat je van beide kanten punten aanbrengt, dat je nu diegene aanvalt die als enige punten aanbrengt, tja dat kan ik weer niet begrijpen :lol:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door NordicDawn »

mustang66coupe schreef: di 04 sep, 2018 20:26 Een discussie is dat je van beide kanten punten aanbrengt, dat je nu diegene aanvalt die als enige punten aanbrengt, tja dat kan ik weer niet begrijpen :lol:
Ik hoef je het verschil tussen een discussie voeren en simpelweg ventileren van je standpunt toch niet te vertellen? En om het aangeven van dat ik je niet kan volgen in je manier van posten te zien als aanval... beetje overdreven, vind je niet?
mustang66coupe schreef: di 04 sep, 2018 20:26 Dat je het niet kan volgen kan ik ook niks aan doen :smt102
Kom op Fred... :mrgreen:
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Elektrische 4 deurs MACh1 ??

Bericht door mustang66coupe »

NordicDawn schreef: di 04 sep, 2018 21:14
Ik hoef je het verschil tussen een discussie voeren en simpelweg ventileren van je standpunt toch niet te vertellen? En om het aangeven van dat ik je niet kan volgen in je manier van posten te zien als aanval... beetje overdreven, vind je niet
Dat je het ziet als een aanval is jouw interpretatie, ik zeg het gewoon zoals het is. Dat ik kan er niks aan doen dat je het niet begrijpt.
Je vroeg ook niet om verdere uitleg, zou ik weer als aanval kunnen zien.
Een discussie "uitlokken" kan ik ook als aanval zien. Vind ik ook nergens op slaan.
Maar ach, jullie punten over de milieu politiek zijn ook zo sterk. Oh ja, daar ging de "discussie" toch over? :roll:

En ja, leg het verschil maar eens uit tussen discussieren en een standpunt ventileren :smart:
66 coupe aut. V8 in progress
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”