Een 1970 boss 302 uit de VS

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rge70
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 sep, 2018 20:49

Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door rge70 »

Ik ben Rogier, woon in New York en overweeg een prachtige 1970 Boss 302 te kopen. Ik verhuis waarschijnlijk binnen een paar maanden terug naar Nederland en ik wil de auto invoeren en op Nederlands kenteken krijgen.
Hier is de link van de wagen: https://www.championmotorsinternational ... -c-930.htm

wat aanvullende informatie
-de wagen heeft 3 vorige eigenaren gehad (waar behalve de laatste weinig van bekend is)
-volledig gerestaureerd en sindsdien 800 mile gereden maar wat de eigenlijke km(mile) stand is is onbekend
-marti report, matching numbers, orginele motor/transmission/body
-1 van de 588 geproduceerd in 'chestnut brown', maar de enige boss 302 gemaakt in deze kleur/trim cobinatie.

foto's van de restauratie:
https://www.dropbox.com/sh/thc9smmydpv3 ... s48La?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/45rogdyt63jc ... Ts-7a?dl=0

Ik zou het leuk vinden om reacties op deze wagen te krijgen en in het bijzonder antwoord op de volgende vragen:
- ik heb gelezen dat de koplampen het enige is dat aangepast moet worden voor de RDW keuring van een ‘70 Mustang import. Heeft iemand ervaring met de RDW test voor deze auto's?
- is de BPM daadwerkelijk 0 voor een oldtimer? niet dat ik straks een BPM op basis van CO2 uitstoot aan m'n broek heb..
- volgens mij is de enige 'invoer' kostenpost qua belasting de 6% BTW of mis ik iets?
- wat denken jullie deze auto in Nederland waard is? (om een inschatting te maken of het importeren sowieso nut heeft of dat ik voor dit geld beter in Nederland iets kan zoeken)
In Nederland staat er slechts één te koop, voor 55k eur (https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... ?cldtidx=2
en in Duitsland ook één voor 50k eur (https://www.autoscout24.de/angebote/for ... ?cldtidx=3)
Allebei in geel, zonder ‘shaker hood’, zo te zien in minder goede staat dan boven genoemde Mustang die ik op het oog heb in de VS.

Dus 65k usd (plus verscheping, btw, aanpassingen, etc) lijkt niet een enorm scherpe deal maar het is dan wel een unieke auto, kort geleden gerestaureerd en in topconditie… wat vinden jullie?

Groet
Gebruikersavatar
rzboss302
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 12 apr, 2004 10:39

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door rzboss302 »

Welkom rge70,

de BOSS 302 die jij op het oog hebt is een van de 14 BOSS 302 geproduceerd in 1970, dus erg zeldzaam.
Als je je eigen aanmeld op het http://www.boss302.com/ forum in USA lees je meer over deze BOSS 302.

Staat al maanden te koop, met eerst een vraagprijs rond de $80K. Nu gezakt naar $66,5K.
Wel vraag ik mij af waarom deze BOSS 302 in deze aparte kleur nog steeds niet verkocht is, wat ik zeker wel vreemd vind!!

zie EBAY: https://www.ebay.com/itm/Mustang-Boss-3 ... uN&vxp=mtr

Op zich denk ik een nette prijs gezien de totale restauratie, alhoewel er wel behoorlijk wat plaatwerk is vervangen (als dat goed en juist gebeurd is hoeft dit geen probleem te zijn). Restauratie is gedaan in 2008-2009.
De BOSS 302 zelf bekijken is zeker aan te raden aangezien jij momenteel ook in New York woont.


Toen ik in 2007 mijn BOSS 302 uit Texas importeerde betaalde je idd 6% BTW en geen BPM. Koplampen aanpassen was een van de weinige aanpassingen die ik me nog kan herinneren. Toen was de dollar/euro koers wel gunstiger als momenteel.
Momenteel weet ik zo'n 10 1969/1970 BOSS 302 in Nederland te staan en de enige te koop is de gele die jij al benoemde.

Is de motor recent gereviseerd? Als dit nodig is gaat dat ook aardig in de papieren lopen......

Suc6, Richard
Ford Mustang

69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door Eric »

Als je in de VS woont kun je hem toch gewoon als inboedel meenemen? Dan betaal je helemaal geen btw of invoerrechten. Moet hij wel minimaal 6 maanden op jouw naam hebben gestaan en je moet zelf minimaal 1 jaar uit Nederland uitgeschreven zijn geweest.

Dit zou je kunnen afwegen tegen de kosten van registratie in NY want dat is natuurlijk ook niet gratis.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door 1970TwisterSpecial »

WOW, dat is wel een mooie Boss zeg.
Voor die prijs (mits motorisch OK) lijkt het me niet te duur.

Paar dingetjes die mij opvielen:
Vreemd dat ze niet even een rubbertje op het koppelingspedaal hebben gedaan, onderdeeltje van een paar $
Het lijkt of er blanke lak over de striping aan de zijkant is gespoten, maar ik kan het verkeerd hebben.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
rge70
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 sep, 2018 20:49

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door rge70 »

Bedankt voor jullie reacties
rzboss302 schreef: zo 23 sep, 2018 08:19 ..
Wel vraag ik mij af waarom deze BOSS 302 in deze aparte kleur nog steeds niet verkocht is, wat ik zeker wel vreemd vind!!
..
Op zich denk ik een nette prijs gezien de totale restauratie, alhoewel er wel behoorlijk wat plaatwerk is vervangen (als dat goed en juist gebeurd is hoeft dit geen probleem te zijn). Restauratie is gedaan in 2008-2009.
..
Is de motor recent gereviseerd? Als dit nodig is gaat dat ook aardig in de papieren lopen......
Suc6, Richard
Ik ben op de 302 Boss exchange met iemand in contact gekomen die deze Boss wat beter kent en hij vertelde me dat er tijdens de restauratie veel plaatwerk vervangen is en dat het niet allemaal goed gedaan is. De fenders en tenminste 1 floor pan zijn niet de juiste en hij had ook twijfels over een rear quarter panel. De motor is in 2008/9 gereviseerd. Op het boss302.com forum staat ook meer informatie over de restauratie van een chestnut Boss 302 in 2008/9 bij Christian Muscle Car Restoration. (ik heb het nog niet kunnnen verifieren maar dat is denk de Boss in kwestie).
1970TwisterSpecial schreef: zo 23 sep, 2018 09:04 ..
Paar dingetjes die mij opvielen:
Vreemd dat ze niet even een rubbertje op het koppelingspedaal hebben gedaan, onderdeeltje van een paar $
Het lijkt of er blanke lak over de striping aan de zijkant is gespoten, maar ik kan het verkeerd hebben.
Ja dat rubbertje snap ik ook niet. De blank lak zal ik checken als ik m ga zien!
Eric schreef: zo 23 sep, 2018 08:58 Als je in de VS woont kun je hem toch gewoon als inboedel meenemen? Dan betaal je helemaal geen btw of invoerrechten. Moet hij wel minimaal 6 maanden op jouw naam hebben gestaan en je moet zelf minimaal 1 jaar uit Nederland uitgeschreven zijn geweest.

Dit zou je kunnen afwegen tegen de kosten van registratie in NY want dat is natuurlijk ook niet gratis.
Ja dat klopt dat is de afweging. Ik ga waarschijnlijk binnen 6 maanden verhuizen en daarbij heb ik geen Amerikaans rijbewijs (in NY moet je weer theorie/praktijk examen doen) dus het gebruiken van de wagen word lastig (en ik ben ook niet zeker van de dekking van de verzekering) en daarbij komen de kosten voor verzekering zijn hier super hoog. Zeker als je geen 'credit history' hebt.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door Eric »

rge70 schreef: ma 24 sep, 2018 19:35Ja dat klopt dat is de afweging. Ik ga waarschijnlijk binnen 6 maanden verhuizen en daarbij heb ik geen Amerikaans rijbewijs (in NY moet je weer theorie/praktijk examen doen) dus het gebruiken van de wagen word lastig (en ik ben ook niet zeker van de dekking van de verzekering) en daarbij komen de kosten voor verzekering zijn hier super hoog. Zeker als je geen 'credit history' hebt.
Tja in dat geval kun je hem maar beter na aankoop meteen naar Nederland verschepen. Dan heb je ook geen parkeerprobleem, want dat is in New York ook allemaal niet zo simpel en op straat zetten is geen optie neem ik aan.
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: Een 1970 boss 302 uit de VS

Bericht door Erwin2 »

Prachtige auto in een heel mooie kleur!

Ben je al wezen kijken?
1970 Mach 1 428 CJ
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”