Mustang 2016 vraagjes.

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door peer »

Ik ben nu 2 weken in het trotse bezit van een 2016 GT. Maar ik heb toch wel wat kleine vraagjes aan de andere s550 bezitters.

1. Ik merk dat de ventilatie smorgens het interieur vrij snel opwarmt maar daarna blaast er eigenlijk altijd wel zachtjes ‘koude’ lucht door de roosters. Airco aan of uit maakt niet uit. Hebben jullie dit ook?

2. Ik heb van die lichtgevende paardjes in de spiegels. Ik vind dat iets teveel van het goede, kan dit ergens worden uitgezet?

3. Als ik het contact uitzet blijft de radio spelen tot ik de deur open doe. Is het mogelijk dat deze meteen stopt na het uitzetten van de motor?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door Eric »

peer schreef: ma 07 jan, 2019 18:41 1. Ik merk dat de ventilatie smorgens het interieur vrij snel opwarmt maar daarna blaast er eigenlijk altijd wel zachtjes ‘koude’ lucht door de roosters. Airco aan of uit maakt niet uit. Hebben jullie dit ook?
Ja hebben ze allemaal. Het is een beetje vreemd systeem, maar het werkt verder wel goed. Behalve als de airco condensor kapot gaat, wat helaas nogal vaak voorkomt.
peer schreef: ma 07 jan, 2019 18:41 2. Ik heb van die lichtgevende paardjes in de spiegels. Ik vind dat iets teveel van het goede, kan dit ergens worden uitgezet?
De projector zit in een klein blokje dat onder in de spiegel geklikt zit. Ik denk haast dat als je dat er even uit haalt je zo het stekkertje los kunt trekken.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door Mack »

peer schreef: ma 07 jan, 2019 18:413. Als ik het contact uitzet blijft de radio spelen tot ik de deur open doe. Is het mogelijk dat deze meteen stopt na het uitzetten van de motor?
Dit is in mijn Focus en in de Fiesta van mijn vrouw ook. Het vreemdste vind ik dat het ook werkt bij de passagiersstoel: als die opengaat, stopt de radio ook. Alsof de auto dan niet meer verwacht dat er ook nog iemand in de bestuurdersstoel zit.

Dankzij die radio vergeet ik wel eens of ik de motor nu wel of niet heb uitgezet, dan start ik hem weer, of ik stap uit met nog draaiende motor... Dan liever de Mustang, daarvan hoor ik tenminste of de motor nog loopt!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door peer »

Bedankt, ondertussen heb ik op internet ook gevonden dat je de radio instellingen kan om programeren:

Stereo Extended Play
APIM 7D0-01-01 : xx?x xxxx xxxx
Change ? To: A-Off, 2-20 minutes, 3-30 minutes, 4-40 minutes, 5-50 minutes, 6-60 minutes

Dit ga ik komend weekend even uitproberen.

(Hiervoor gebruik ik forscan, handig programmatje.)


Volgende vragen :)

4. Ik wil winter velgen en banden gaan zoeken. Ik wil graag op de 19" blijven, welke achterbanden zou ik het beste kunnen pakken 275 of 255 en welk merk raden jullie aan voor de mustang?

5. Het TPMS systeem inleren werkt dit met het '10 seconden leeg laten' of moet je er zo'n kastje voor bijkopen om de sensor te activeren?

6. Kan je de waarschuwingsmelding van het navigatie scherm uitzetten en eventueel altijd het navigatie laten starten (bij het contact aan) in plaats van het 'home scherm'?
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door ErwinM »

peer schreef: di 08 jan, 2019 10:33 Bedankt, ondertussen heb ik op internet ook gevonden dat je de radio instellingen kan om programeren:

Stereo Extended Play
APIM 7D0-01-01 : xx?x xxxx xxxx
Change ? To: A-Off, 2-20 minutes, 3-30 minutes, 4-40 minutes, 5-50 minutes, 6-60 minutes

Dit ga ik komend weekend even uitproberen.

(Hiervoor gebruik ik forscan, handig programmatje.)


Volgende vragen :)

4. Ik wil winter velgen en banden gaan zoeken. Ik wil graag op de 19" blijven, welke achterbanden zou ik het beste kunnen pakken 275 of 255 en welk merk raden jullie aan voor de mustang?

5. Het TPMS systeem inleren werkt dit met het '10 seconden leeg laten' of moet je er zo'n kastje voor bijkopen om de sensor te activeren?

6. Kan je de waarschuwingsmelding van het navigatie scherm uitzetten en eventueel altijd het navigatie laten starten (bij het contact aan) in plaats van het 'home scherm'?
Ik heb op dit moment als winterbanden zowel voor als achter 255/40r19 Michelin Pilot Alpin banden. Ik had ze nog liggen van mijn Ecoboost. Werkt prima.

Waarschuwing van navigatie is volgens mij iets wat niet uit te zetten is.

Ennh, hoe kun je de pony projectors niet geweldig vinden??? Weet je zeker dat je niet liever een grijze Audi wil? ;P

Als je een handbak hebt, kun je m ook gewoon niet op de handrem zetten, maar in de versnelling. Dan doen ze het ook niet.

De lampjes zijn en mogen alleen maar aan zijn als de wagen stil staat. (Op de handrem of in 'park') Anders is het illegaal.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door peer »

Haha, ik vind juist die paardje op de grond een heel hoog ali-expres gehalte hebben wat je op een honda of oude bmw terug ziet.

Welke maat velgen heb je dan rondom? 8.5j?
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door ErwinM »

peer schreef: di 08 jan, 2019 13:47 Haha, ik vind juist die paardje op de grond een heel hoog ali-expres gehalte hebben wat je op een honda of oude bmw terug ziet.

Welke maat velgen heb je dan rondom? 8.5j?
Nee, ik heb ze gewoon op de 9J voor en 9.5J achter zitten (stock velgen dus). Achter is wel de minimale breedte qua band voor die velg. Maar zoals ik al zei, ik had ze nog van de ecoboost die rondom 9J velgen heeft. Volgende keer neem ik achter wel bredere banden denk ik.

Ik denk dat je een van de weinige mensen bent die de lampjes niks vindt. Ik heb tot nu toe op meetings alleen maar positieve reacties gehad.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door petersdappie »

Snap er ook niks van, instellingen veranderen en paardjes niet mooi. Mustang is prachtig en door velen super gewaardeerd. Luxe is bijzaak. Niet zeuren en rijden met dat ding. Geniet ervan!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door Eric »

TPMS sensoren moeten inderdaad ingeleerd worden, maar wel eenmalig. Dus als je een set wintervelgen er bij koopt en 4 extra sensoren dan heb je er daarna geen zorgen meer van. Na de winterwissel pruttelt hij een dag of twee dat de sensoren niet werken en daarna doen ze het ineens weer. Tip: koop die sensoren niet bij de bandenwinkel maar bij de dealer. Dan heb je originele en ze zijn nog goedkoper dan die universele dingen ook.

Als je toch nog winterbanden moet kopen dan zou ik gewoon 275 nemen achter. 255 kan wel (ik rij er momenteel ook mee, net als Erwin omdat ik die nog van mijn EcoBoost over had) maar zodra ze op zijn ga ik achter wel 275 zetten. 255 is serieus lager dus je teller wijkt behoorlijk af (106=100, 127=120 en 138=130) en je verbruik neemt toe. Qua merk raad ook ik Michelin Pilot Alpin 4 aan, echt de fijnste winterband die er is.

Wat je natuurlijk ook kunt overwegen is voor de zomer nieuwe 20" velgen te kopen (ben je gelijk van die afschuwelijk slechte Pirelli's verlost) en de originele velgen voor de winter te gebruiken.

En dan nu de foto's :mrgreen:
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door TVS »

Lichtgevende pony’s in de spiegels kan je gewoon uitzetten in je instrumentenpaneel.

Wanneer doen ze het eigenlijk? Want ik heb ze pas een paar keer gezien bij mijn mustang

TPMS sensoren kan ik voor je kopieren
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door peer »

Ze doen het inderdaad alleen maar met de handrem erop. Dus de oplossing nu is inderdaad gewoon geen handrem.

Volgende vragen :)

7. Zelfs als de auto warm is (na 80km) zie ik nog best wat rook achter de auto als ik voor het stoplicht sta. Is dit normaal? Ik heb dit nooit bij andere auto’s gezien.

8. Tanken jullie 95 of 98?

9. Welke olie gebruiken jullie?

Foto’s komen eraan zodra flickr het weer doet. Maar de auto is een bekende. Het is de zwarte GT uit Beveren met opvallend oranje striping en velgen.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door ErwinM »

peer schreef: do 10 jan, 2019 00:08 Ze doen het inderdaad alleen maar met de handrem erop. Dus de oplossing nu is inderdaad gewoon geen handrem.

Volgende vragen :)

7. Zelfs als de auto warm is (na 80km) zie ik nog best wat rook achter de auto als ik voor het stoplicht sta. Is dit normaal? Ik heb dit nooit bij andere auto’s gezien.

8. Tanken jullie 95 of 98?

9. Welke olie gebruiken jullie?

Foto’s komen eraan zodra flickr het weer doet. Maar de auto is een bekende. Het is de zwarte GT uit Beveren met opvallend oranje striping en velgen.
5 liter V8, koud weer, 299 gram CO2, you do the math. ;)

Ik tank meestal 98 tenzij het geen optie is (want geen goedkope pomp met 98 in de buurt)

Qua olie heb ik geen mening. Ik heb er gewoon in zitten wat de Ford dealer er in gooit.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door peer »

Bij deze nog even de foto:

Image
Image


Het eerste plan was alle oranje striping eraf te halen en andere velgen.
En dan rode site striping omdat ik nog een 66 GT heb en het leek me mooi om deze in dezelfde stijl neer te zetten met precies 50 jaar verschil.

Maar ik ben toch gaan twijfelen dus laat ik het er voorlopig nog opzitten. Alleen de tekst 'american muscle' gaat me nog iets te ver dus hier wil ik nog wel iets anders voor.

Betreft de olie, ik zag zojuist dat er op de olie dop 5w20 staat. Castrol heeft blijkbaar een speciale lijn voor Ford met 5w20 dus dat zal wel goed komen.
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Mustang 2016 vraagjes.

Bericht door TVS »

Mooie bak hoor!

Mysterie lichtgevende pony’s is dus ontrafelt :lol:
Motorolie Castrol heeft speciale voor de v8 en voor ecoboost
Dampen van de uitlaat viel mij ook al op bij mijn mustang eindstukken worden ook niet echt snel warm dus hoop condens vorming erin, Ik ga op de brug even kijken of er uberhaupt afwateringsgaatje in de demper zit

Brandstof 98 of 102 octaan :mrgreen:
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”