Hallo collega’s,
Ik heb hier een capri staan van een vriendin waar ik af en toe wat onderhoud aan doe.
Nu loopt het autootje slecht ( progressief steeds slechter) en ik weet weinig van deze motortjes.
Nu zie ik links onder tegen het carter een catchcan zitten als carterontluchting. Hier hoort volgens mij een slang op te zitten of misschien wel een pcv klepje. Geen idee waar dat op aangesloten moet worden. Vacuum? Luchtfilter? Can dit ding verstopt zitten waardoor er drukopbouw is? Er zijn ook wat kleine olielekjes aan distibuteur en olievuldop. Kan toeval zijn natuurlijk.
Ik denk ook aan de acceleratiepomp van de carb. Hij komt erg traag op gang, gas moet helemaal ingeduwd worden en dan schiet ie naar voren. Doseren is moeilijk.
Is een automaat trouwens. Bak werkt verder prima.
Ik heb 3 vraagbaken hier liggen maar geeneen die dit tussenmodel beschrijft (mk1,5) met de 1600 pinto blok.
Ik hoop dat hier iemand een licht kan schijnen.
Alvast bedankt, je maakt iemand heel blij!!
‘72 Ford capri 1600 pinto
Moderator: Shelby GT-H
‘72 Ford capri 1600 pinto
Groetjes, Robin
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: ‘72 Ford capri 1600 pinto
Vraag even aan jvdiest hier op het forum. Dat is een Capri kenner..
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: ‘72 Ford capri 1600 pinto
Ik weet niet hoe Ford dit origineel doet, bij mij zit deze tussen luchtfilter en gasklephuis.
Groeten, Ando.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl