Bericht
door Gearz » za 07 sep, 2019 15:17
Ik verwacht niet zo zeer dat dit een specifiek stroker gerelateerd probleem is, zeker niet aangezien de cracks bovenin de zuiger (ringland) lijken te zitten. Meest voorkomende en typische schade bij strokerzuigers is juist op de skirts (aangezien strokerzuigers meer sideload krijgen door de toegenomen krukasslag).
Ik zou de eerst mogelijke oorzaak in dit geval eerder zoeken in een detonatie probleem, veroorzaakt door een foutieve timing, verkeerde brandstof, een veel te hoge excessieve compressie ratio, of een combinatie van voorgaande.
Ik zou zeker de compressie ratio eens berekenen aan de hand van de gebruikte componenten en mogelijke bewerkingen, ik heb (vooral in Nederland) al diverse malen fris gereviseerde/gebouwde blokken langs zien komen van motorbouwers met gebrek aan kennis die geen idee hebben van hoe ze afzonderlijke onderdelen op elkaar af moeten stemmen en wat de consequenties kunnen zijn van als ze dat nalaten.
Michel.