Onderdelen meesturen met importeren auto

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door saf1908 »

Alweer een importvraag, maar minder veel voorkomend (ik kon het via de zoekfunctie niet vinden althans).

Ik sta op het punt een andere 1966 Mustang te importeren uit Amerika en meen ooit iets gelezen te hebben dat het slim is om evt. onderdelen in de auto te stoppen en mee te laten sturen.

Hoe zit het vervolgens met evt. invoerrechten en btw?
Of gaan ze nooit in de kofferbak kijken en is dit juist het hele punt?
1966 Mustang Fastback
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door hoogie35 »

Bij het importeren van mijn 2012 Mustang heb ik een RVS uitlaat erbij besteld. In de kofferbak en geen haan die er naar kraait. volgens mij mag dit gewoon.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door 1967coupe »

Volgens mij mag het niet, je hoort er gewoon invoerrechten over te betalen.
Bovendien kan e.e.a eruit gejat worden. Niet verzekerd.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door hoogie35 »

volgens mij niet, ik dacht dat het dan bij de auto hoort.
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door Gearz »

Eerder was het dacht ik zo dat mits het voor de auto restauratie doeleinden bedoeld was het bij de auto hoorde, heb meerdere mensen gezien die het zo deden. Ik denk dat je het bij het redelijke moet houden, zo lang het niet naar handelsdoeleinden riekt.. 4 carburateurs in de trunk zal vast argwaan wekken.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door Mack »

Je moet altijd opgeven wat er in een container zit. Bevat: auto, auto-onderdelen. Als er iets in een container zit, dat niet op de vrachtbrief staat, dan is dat smokkel en heb je een probleem met de douane.

Steeds meer containers worden gescand. Een auto met een kofferbak vol spullen valt zeker op bij de scan. Bij een fysieke controle (na scan) wordt aan de hand van de vrachtbrief afgetikt wat er in de kofferbak zit.

Feit is wel dat containers uit Amerika slecht sporadisch door de douane worden gecontroleerd. Via een grote verscheper (die veel van dat soort containers doet) is de kans klein. Verstuur je hem als (voor de douane onbekende) particulier, dan is de kans groter. Maakt het schip een omweg via Zuid-Amerika, dan is de kans nog groter.

Vergelijk het met al die pakjes van Alibaba die naar Nederland komen: vaak is de opgegeven waarde minder dan de werkelijke waarde. Meestal gaat het goed, maar er wordt steeds strenger gecontroleerd en als je gepakt wordt, moet je blij zijn dat je alleen de extra kosten hoeft te betalen. Bij auto-onderdelen is het ook zoiets, maar zijn de consequenties flink hoger als je gepakt wordt.

Hoe dit gaat als je auto op een autoboot gaat, weet ik niet.

Zoals je hier kunt zien, gaat de douane op de scan zeker wel jouw extra onderdelen opmerken:
Afbeelding
(en dit is nog een vrij oud plaatje)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Onderdelen meesturen met importeren auto

Bericht door blackmercury »

Kofferbak zeker volplempen, maar netjes aangeven; goedkoper krijg je het niet in NL !
Misschien het originele blok alvast vervangen door een Coyote, dat zien ze niet op de scan ! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”