Kenteken ingraveren in ruiten

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door keesie25 »

Hoewel het onderwerp ruiten ingraveren al vaker besproken is kaart ik het toch weer even aan. Ik las dat sommigen het zonde vinden om dat te laten doen, maar allereerst wordt het uiteraard op een plek gedaan aan de zijkanten, en het kenteken is vrij klein. Ik kan dus niet zeggen dat het storend is.
Bij mijn vorige wagen heb ik vrijwel direct na aankoop het kenteken laten ingraveren door Carglass, maar ik beken dat ik dat met deze auto al een half jaar heb uitgesteld.

Gisteren dus maar even Carglass gebeld. Je kunt geen filiaal meer bellen maar alleen een hoofdkantoor, maar dat is bij veel grote bedrijven/banken het geval. Er werd gezegd dat niet ieder filiaal nog ruiten ingraveert, en degene die het nog wel doen, en het dichtst bij is Leiden, of Amersfoort. Tja, dat zou een rit zijn van anderhalf tot 2 uur....! Ook werd de prijs genoemd: 34,50. Ik kan me herinneren dat het de vorige keer een tientje kostte........Ik heb dat dus niet door laten gaan.

Daarna Autotaalglas gebeld. Ieder filiaal doet het nog, en voor mij was Alkmaar dichtbij, 20 minuten rijden. De prijs? 12,50!!!!! Ik was een half uur te vroeg, men begon direct met de auto, en de actie was binnen een kwartiertje klaar. Daarvoor kreeg ik ook nog een grote spuitfles ruitschoon en een flesje desinfecterende zeep, speciaal vanwege de crisis. Met de rekening van 12,50 ging ik weer met een prettig gevoel huiswaarts.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door grandmaster n »

Carglass is wat mij betreft een grote oplichtersbende.
Ik ga daar echt never nooit niet heen, veel en veel te duur.

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door keesie25 »

Wat is dan je ervaring?
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door grandmaster n »

Had nieuwe voorruit nodig voor mijn vorige Mustang ( ook een Fox-body)
Carglass vroeg 1.650 (!!!!!!) eurio exclusief het plaatsen wat ook zo'n 300 eurio moest kosten.
Uiteindelijk raam gekocht voor 200 eurio en laten plaatsen voor 75 eurio.

Was zogenaamd zo duur want een aparte auto

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door keesie25 »

Dat is wel een heel groot verschil zeg. Maar dat 200 euro raam, was dat nieuw, of misschien uit een sloopauto? Niet dat dat wat uitmaakt.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door MarisGT »

Ze moeten ergens die reclames met Sayan van betalen...hun klanten betalen die dus...
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door Eric »

MarisGT schreef: vr 09 okt, 2020 05:28 Ze moeten ergens die reclames met Sayan van betalen...hun klanten betalen die dus...
Indirect ja. Het zit uiteindelijk gewoon versleuteld in je verzekeringspremie.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door grandmaster n »

keesie25 schreef: do 08 okt, 2020 18:57 ... Maar dat 200 euro raam, was dat nieuw, of misschien uit een sloopauto?...
Het was een nieuw raam.

gr
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Kenteken ingraveren in ruiten

Bericht door SanQ »

200,- is zelfs nog duur voor een voorruit, gemiddeld liggen de prijzen rond de 100/125,-
Met de juiste tools is verwijderen van de oude ruit en plaatsen van de nieuwe een klusje van hooguit 2 uur.
Waarom denk je dat alle tv glas bedrijven je heel makkelijk het eigen risico niet in rekening brengen........
Ticking away the moments that make up a dull day......
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”