Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

En meteen verslaafd :lol

Als levenslange Corvette rijder vond ik het tijd om eens wat anders te proberen als zomercruiser omdat de recente Corvettes steeds meer buiten mijn wensenpakket en portemonnee vallen. Ooit had ik al eens in een 2015 convertible met V6 gereden en dat beviel wel, met uitzondering van het gebrek aan power/geluid dan :mrgreen: Vandaag dan eindelijk eens een rit gemaakt in een 2016 GT convertible en ik kan wel zeggen dat ik verslaafd ben...

Het is op heel veel vlakken allemaal heel herkenbaar: de power, het koppel, het geluid. Maar op andere vlakken ook anders: hogere instap (is wel prettig eigenlijk), meer binnenruimte, grotere auto (da's minder), overzichtelijker (heerlijk). Vooral de beenruimte is beter omdat de stoel in een Corvette niet zover naar achter kan. Wat ik ook erg plezierig vond is het rijcomfort: ondanks de 19" velgen reed de GT eigenlijk heerlijk. Corvette is dan toch wat stugger geveerd.

Vandaag gaf voor mij de doorslag: de volgende auto wordt een 2015+ GT convertible, liefst blauw met twee witte strepen en 19" velgen (die van het Performance Pakket zijn wel gaaf).
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door Arnoldone »

Gaaf! Altijd goed om iets te rijden waarvan je denkt dat je het wilt. Rijden, zitten, luisteren etc maakt toch het verschil ! Succes nog
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

Ik moet echt zeggen dat het me enorm goed bevallen is, de laatste restjes twijfel zijn weg. :ok:

Nu eens kijken of er ergens iets betaalbaars te vinden is, aangezien de vraagprijzen gewoon 20.000 Euro uit elkaar liggen links en rechts :oops:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door TTarmor »

cenobyte schreef: zo 18 okt, 2020 13:17 Ik moet echt zeggen dat het me enorm goed bevallen is, de laatste restjes twijfel zijn weg. :ok:

Nu eens kijken of er ergens iets betaalbaars te vinden is, aangezien de vraagprijzen gewoon 20.000 Euro uit elkaar liggen links en rechts :oops:
Pas op voor de Poolse imports. Schade Mustangs die goedkoop en matig opgelapt zijn in Polen en dan eventueel via Duitsland deze kant op komen
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

TTarmor schreef: ma 19 okt, 2020 18:36 Pas op voor de Poolse imports. Schade Mustangs die goedkoop en matig opgelapt zijn in Polen en dan eventueel via Duitsland deze kant op komen
Kan ik me daar op een of andere manier tegen wapenen? Ik zie nu bijvoorbeeld op Mobile.de een aantal gele GT convertibles staan met erg lage kilometerstanden. Zijn die km standen te controleren?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door Eric »

Niet echt. In Duitsland kennen ze geen NAP.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door TTarmor »

cenobyte schreef: ma 19 okt, 2020 20:45
TTarmor schreef: ma 19 okt, 2020 18:36 Pas op voor de Poolse imports. Schade Mustangs die goedkoop en matig opgelapt zijn in Polen en dan eventueel via Duitsland deze kant op komen
Kan ik me daar op een of andere manier tegen wapenen? Ik zie nu bijvoorbeeld op Mobile.de een aantal gele GT convertibles staan met erg lage kilometerstanden. Zijn die km standen te controleren?
Het enige wat je kan doen is aan de hand van het vin nummer een carfax rapport opvragen. Dan weet je in ieder geval of hij in Amerika schade heeft gehad of niet. Veel schade auto’s die dus opgelapt worden in Polen komen met schade uit Amerika die kant op voordat ze opgelapt dus naar Duitsland gaan.

Carfax is dus de oplossing. Daar zie je ook de laatst bekende “kilometerstand”. Als deze hoger is dan nu dan weet je genoeg. Maar alles wat er na de export gebeurt is zal je nooit achter komen helaas.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door Eric »

Carfax is idd een prima basis maar geen garantie dat de auto geen schade heeft gehad in de VS. Louche partijen die weten hoe ze een schade buiten de databases moeten houden heb je overal en dus ook in de VS.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

Klopt helemaal Eric. Ik kocht mijn 1986 Corvette Pace Car met een prachtig Carfax rapport en een stapel papieren erbij: onderhoudsfacturen, correspondentie, etc. Ik had zelfs een bevestiging van het Pace Car registry dat mijn auto in 1986 ook echt tijdens de Indy 500 als één van de promotie auto's op het circuit van Indianapolis was geweest. Wat wel opvallend was: er was een hele tijd dat er geen Carfax entries waren, het leek wel of de auto een jaar of 10 stil had gestaan. Geen reparaties, beurten, etc. Volgens de verkoper die hem naar Nederland had ingevoerd was de vorige eigenaar een verzamelaar geweest die hem niet had gereden en de auto had gestald. Aannemelijk verhaal. Tijdens werk aan de auto bleek er echter spuitwerk te zijn verricht en had de auto toch blijkbaar schade gehad. Niks structureels, maar toch. De kilometerstanden klopten echter, dus dat was een geluk. Je moet er gewoon geluk mee hebben en wat je ook bekijkt of erbij krijgt: je moet gewoon mazzel hebben met een auto. Ik hoor ook verhalen over high end merken uit Duitsland waar complete valse fabriekspapieren bij worden gemaakt: ingevulde onderhoudsboekjes en facturen, als de auto genoeg opbrengt gaan ze soms erg ver.

En Carfax is ook alleen een hulpmiddel als de auto uit de USA komt. Aangezien mijn planning eigenlijk is om toch voor een Europese Mustang te gaan zal het een kwestie zijn van ogen open houden en vingers kruisen :mrgreen:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door Arnoldone »

Waarom wil je eigenlijk voor een Europese Mustang gaan? Vind je de transparante achterlichten mooier?

En trouwens, alle Mustang komen uit dezelfde Amerikaanse fabriek....dus Europese Mustangs bestaan niet echt ...
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

Arnoldone schreef: do 29 okt, 2020 13:05 Waarom wil je eigenlijk voor een Europese Mustang gaan? Vind je de transparante achterlichten mooier?

En trouwens, alle Mustang komen uit dezelfde Amerikaanse fabriek....dus Europese Mustangs bestaan niet echt ...
Nee, ik vind de witte achterlichten juist niet mooi, dus dat is het eerste dat eruit gaat en wordt vervangen door Vland rode sequentiele achterlichten :lol:

De voorkeur voor een Europees model heeft verschillende redenen: bijna altijd zijn die geleverd met Premium pakket en Shaker audio. Verder zit er standaard het performance pakket en fraaie 19" velgen op. Op US modellen zie je ook erg vaak stoffen stoelen, het kleine display op het dashboard en 18" velgen. Daarnaast zijn er nog kleine voordelen: fabrieksgarantie (ik weet niet hoe lang die loopt?), kilometers op snelheidsmeter ipv mijlen, werkende radio en navigatie. Verder ben ik ook een beetje bang gemaakt met waarschuwingen over US Mustangs met schade die slecht opgelapt naar Europa komen.

Maar ik haal mijn neus ook niet op voor een mooie Amerikaanse Mustang hoor.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door peer »

Als ik de keuze zou moeten maken op uiterlijk zou ik zelf ook kiezen voor een USA versie.
Mooiere achterlichten, motorkap, RDL. (waarom rij ik dan een EU, omdat die toevallig op mijn pad kwam :oops: )

Maar voor het rijden is een EU versie net wat handiger met de navigatie en km teller enz.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door cenobyte »

peer schreef: do 29 okt, 2020 13:48 Als ik de keuze zou moeten maken op uiterlijk zou ik zelf ook kiezen voor een USA versie.
Mooiere achterlichten, motorkap, RDL. (waarom rij ik dan een EU, omdat die toevallig op mijn pad kwam :oops: )

Maar voor het rijden is een EU versie net wat handiger met de navigatie en km teller enz.
Optisch vind ik zeker ook de US Mustang mooier en blijkbaar rijdt de US versie ook comfortabeler/minder stug. Wat zijn trouwens de verschillen tussen de EU en US motorkap?

Voor het gebruiksgemak is de EU versie echter beter: radio van een US versie werkt blijkbaar niet op alle frequenties en de navigatie is ook niet meteen te gebruiken? Kilometerteller is ook wel handig in km/uur, zeker met zo'n auto :mrgreen:

Ik zou mijn Mustang ook liefst zelf bezichtigen voor aankoop en niet hoeven vertrouwen op een derde in Amerika die voor mij een auto opzoekt.

Maar och, zowel de US als de EU versie mogen op de oprit komen hoor :lol:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door peer »

De US gt heeft 'hood vents' toch net wat stoerder.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Vandaag voor het eerst in een GT gereden...

Bericht door Eric »

cenobyte schreef: do 29 okt, 2020 14:01 en blijkbaar rijdt de US versie ook comfortabeler/minder stug.
Tenzij het een auto met het US Performance Package is. Wat ze in de VS Performance Package noemen is de set met oa stuggere vering, 19" velgen en 15" Brembo's die in de EU spec standaard is. Wordt in de VS maar relatief weinig gekozen.

Een ander voordeel van EU auto's is dat er vaker de 'premium leder' bekleding in zit, waarbij niet alleen het materiaal op de stoelen maar ook de bovenkant van de deurbekleding en het dashboard net iets mooier van kwaliteit zijn. In de VS heeft 95% van de auto's stof of basis leder en hardere plastics. De premium bekleding is wel leverbaar, waar wordt maar heel weinig gekozen door de dealers.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”