Meer vermogen uit een V6 2,8 ?
Moderator: Shelby GT-H
De uitlaatkleppen in de koppen zijn verschillend en dus de uitlaatspruitstukken. Het zou kunnen dat je uitlaat niet past.The second generation Cologne V6 was introduced in 1974. It displaced 2.8 L (93.03 mm Bore, 68.5 mm Stroke, 2792cc). The European version used a "siamesed" two-port exhaust manifold, identical to the one used on the I4. This was useful in that existing cars with the I4 engine could be upgraded with relative ease. Despite the siamesed design in the European version, performance was largely indifferent to the US version with a three-port head. The engines also shared a geared camshaft design. Output was rated at 90 to 115 bhp (86 kW) for the US market and anywhere from 130 to 160 bhp (119 kW) for the European market, depending on the model.
Je carterpan zou anders kunnen zijn en misschien de motorsteunen.
In de bassis is het dezelfde motor maar of het drop in is weet ik niet.
Jacco
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Ik heb een capri onderblok erin met een amerikaanse krukas met amerikaanse koppen en amerikaanse inlaat spruitstuk met en amerikaanse uitlaatspruitstukken met een duitse nokkenas .
Het blok loopt als een zonnetje , maar het klopt dat de poorten van de capri koppen anders geplaatst zijn alleen omdat ik de amerikaanse koppen gebruikt heb ik daar geen last van .
Het onderblok is gewoon hetzelfde alleen de slag is anders ten opzichte van het amerikaanse onderblok.
Het amerikaanse blok is een lage compressie motor voor de toen al strenge emissie normen en het capri blok is een hoge compressie motor want hier waren we nog niet zo ver hier .
Het blok loopt als een zonnetje , maar het klopt dat de poorten van de capri koppen anders geplaatst zijn alleen omdat ik de amerikaanse koppen gebruikt heb ik daar geen last van .
Het onderblok is gewoon hetzelfde alleen de slag is anders ten opzichte van het amerikaanse onderblok.
Het amerikaanse blok is een lage compressie motor voor de toen al strenge emissie normen en het capri blok is een hoge compressie motor want hier waren we nog niet zo ver hier .
Wim, er zit wel verschil in de amerikaanse capri en die uit europa.
Er rijden hier een heel stel capri 1 2.8's rond die zijn geimporteerd. volgens mij hebben deze wel de amerikaanse motoren, dus een uitlaat spruitstuk /kop met een rond en ovale opening, ander inlaat, krukas etc.
p.s. Het emissie verhaal vind ik een beetje vreemd voor amerika, waar alles met kannen tegelijk gaat..?
Er rijden hier een heel stel capri 1 2.8's rond die zijn geimporteerd. volgens mij hebben deze wel de amerikaanse motoren, dus een uitlaat spruitstuk /kop met een rond en ovale opening, ander inlaat, krukas etc.
p.s. Het emissie verhaal vind ik een beetje vreemd voor amerika, waar alles met kannen tegelijk gaat..?