Nieuw project Mustang 2 Mach 1 '78 302.

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Nieuw project Mustang 2 Mach 1 '78 302.

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

Nou daar ben ik dan.....

Ik had me al voorgesteld in het andere gedeelte van het forum maar zal het hier nog een keertje doen.
Ik ben robert en ben 25 jaar .
Ik ben samen met me vader een nieuw project gestart.
De Ford Mustang 2 mach1 302 uit '78.
Mijn eerste auto was een Oldsmobile Toronado uit '67 ,deze auto heb ik moeten verkopen omdat ik op me zelf ging wonen en daar geen stalling meer had.( Heb nog spijt met iedere haar op mijn hoofd :cry: )En helemaal toen ik hem verkocht had en hem nog geen maand later weer op internet zie staan :evil: Met de COMPLETE neus eraf gereden!!! :evil:
En helemaal nix gehoort van de nieuwe eigenaar!

Maargoed eenmaal een V8 gehad en gehoort raak je daar nu eenmaal verslaaft aan!Dus ik wist gewoon zeker dat er weer eentje terug kwam,en dat ik nu dus !!!! :P

We waren niet specefiek opzoek naar een mustang 2 maar zochten een project dan in de garage paste en toevallig kwam deze op ons pad !!Een V8 en eentje die past in de garage beter kon het niet. :lol:

Echt veel heb ik er nog niet mee gereden,namelijk alleen vanaf de loods(in lelystad) naar huis (andere kant van lelystad).Daar is ie de garage ingegaan en zijn meteen begonnen met inspectie.

We waren bang bij bepaalde punten deze zagen er op het eerste gezicht erg slecht uit(boven kant van de deur,rechts onder het voorraam,en nog wat plekjes)Maar na het weg krabben van de verf(Ja echt verf op zommige punten zelfs met een kwast aangebracht :shock: )bleek het daaronder kei hard te zijn.Dus dat scheelde.Tot nu toe zijn we nog niet echt gekke dingen tegen gekomen bij het strippen,Op de achterklep en spruitstuk na dan,

De achterklep is aan beide zijde net onder het raam compleet doorgerot :cry: En het spruitstuk ligt in 3en ! :x

Hier volgen nog wat foto's
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Robert, succes met jullie project.

Aron
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

Foto's

Zo kochten we hem
Afbeelding

En we zijn begonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Het strippen gaat lekker !
Afbeelding

Afbeelding
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Bericht door 79cobra »

Mogge Robert,

Succes emee
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

succes robbert, maar eh is dat niet een tweetje? (Harry?)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

dat is een II-tje, ja. maar goed dat jullie hem gaan opknappen. de problemen zien er niet onoverkomelijk uit. heb zelf de afgelopen maanden een II-coupe uit elkaar gehaald, dus weet hoe het is zo'n wagen te strippen.

ik wil jullie wel even een advies geven aangaande de linker achterbumper steun. die zit vast met vijf bouten en een moer om een tapeind. echter: twee van die bouten zijn geborgd door middel van blokjes in plaats van de clipjes die je wel ziet bij de voorste drie andere bouten. deze blokjes zijn heel moeilijk te verwijderen. ze zitten klemvast en je kunt ze alleen loshalen door middel van twee personen. een houdt de bout beet, de ander draait met een steeksleutel het blokje los. draai je alleen aan de bout, dan draait het blokje mee en krijg je niets los. de blokjes bevinden zich op een onmogelijke plaats: rechtsachter, achter elkaar. het is echt tenenkrommend pielwerk. met de rechterbumpersteun heb je geen probleem: dat zijn allen clipjes die de bouten vasthouden. voor de linker zou ik wel even inspuiten met WD40 of IMAL.

en oh ja, voor een achterklep: contacteer FordJW even. Dat is Jan-Willem Adams en die had II slopers staan, waaronder een hatchback. mss heeft hij nog een achterklep voor je.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

Nou we zijn weer een stap verder .
De auto is nu compleet kaal (op het dashboard na dan).
We gaan nu verder met het strippen van de losse onderdelen zoals de deuren ,achter klep(raam verwijderen),bumers van hun binnen kant verlossen enz. enz. enz.

Het gaat dus best wel snel allemaal......
maar dat moet ook wel want hij gaat volgende week al naar de plaatwerken/spuiter !!!
:lol:

Hier weer wat foto's

Zo de ene kant is kaal.... dus ff draaien hé !!! :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

En nog een paar fototjes......

Afbeelding

Afbeelding

En ja foutjes gebeuren altijd...... :roll:
Bij het verwijderen van de chroom strips rondom het voorraam PATZ scheurtje er in......... :shock:

Afbeelding
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

Hey harry bij het zien van deze foto kan je was meer vertellen over mijn auto.... :lol:

Afbeelding

Ik ben wel een beetje benieuwt.........
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

Robert,

da's eenvoudig:

8 staat voor 1978, F staat voor Dearborn, dat is de fabriek waar hij gemaakt is, 05 staat voor tweedeurs hatchback en de laatste F staat voor de 302 V8. 191899 is de nummer van de unit. Omdat je de eerste 1 nooit meetelt, betekent dat dit de 91.899ste Mustang II is die in 1978 is gemaakt. De mijne (gouden) is bijvoorbeeld de 8F04F175384. Dat is dus de 75.384ste. Die van mij is dus al een paar maandjes ouder. Heb jij een sticker in je linkerportier? Maak daar even een foto van. Middels een decoder op internet (te vinden op MustangII.org of MustangII.net) kun je achterhalen wanneer hij precies gebouwd is enzo. Je vult de info op de sticker in en... joeps de info rolt er al uit.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
RobertMUSTANG78MACH1
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 14:50
Locatie: Lelystad

Bericht door RobertMUSTANG78MACH1 »

Tnx daar heb ik wat aan

Oheb geen sticker in mijn portier meer zitten :(
Plaats reactie

Terug naar “Project”