Mustang 1977

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Mustang 1977

Bericht door nadco »

Hey ,

Mijn vader heeft nog steeds zijn allereeste wagen een Ford Mustang || uit 1977, 2.8 6V bezine .
Nu heeft hy hem enkele jaren terug laten reviseren en heeft er sinsdien 18km mee gereden en hem dan weer stilgezet .
Dit is ondertussen al enkele jaren geleden met als gevolg natuurlijk dat de mustang er nu onder het stof bijstaan .
Wij willen hem graag weer opknappen en terug op de baan krijgen .
We hebben natuurlijk wel eht geluk dat mijn vader in de loop der jaren al flink wat spullen bij elkaar heeft gekocht van reserve onderdelen zo heeft hij 2 extra deuren een kofferbak stuk een extra achteruit en tal van andere stukken moest er ooit iets aan kapot gaan dan hebben we het al :D .

Dit gaat een leuk project worden de eerste stappen die we wilde doen was eerst en vooral alles goed opkuisen de motor voledig reinigen
en al wat er onder de motorkap zit . Zodat we de motor weer kunnen laten rijden dan heel de mustang opscheuren en roestvrij maken zodat we hem terug kunnen laten spuiten en al de rest zal afwerking zijn die we in stappen gaan doen .

Als er iemand goede adresjes weet of handige tips heeft . We willen het liefst zo veel mogelijk zelf doen de pech hebben we natuurlijk
dat we niets afweten van mechaniek of motorische toestanden dus daar zullen we wel iemand voor meoten vinden . :?

Hieronder enkele foto's van hoe hij er nu uitziet .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang 1977

Bericht door Mack »

Cool!

Hopelijk houd je hem dezelfde kleur, incl die schijnwerpers onder de bumper voor het ultieme jaren-70 gevoel!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Re: Mustang 1977

Bericht door DennisII »

Ja, mooi zo'n familie auto. Dat moet je echt koesteren.
Als je vragen hebt kan je altijd hier terecht.
Ook qua onderdelen kan je altijd hier vragen, er zwerft hier en daar nog wel een onderdeeltje rond bij de forum leden
Heel veel plezier ermee, en we stellen het zeer op prijs als je ons van de vorderingen met foto's op de hoogte houdt.

Dennis
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Re: Mustang 1977

Bericht door nadco »

DennisII schreef:Ja, mooi zo'n familie auto. Dat moet je echt koesteren.
Als je vragen hebt kan je altijd hier terecht.
Ook qua onderdelen kan je altijd hier vragen, er zwerft hier en daar nog wel een onderdeeltje rond bij de forum leden
Heel veel plezier ermee, en we stellen het zeer op prijs als je ons van de vorderingen met foto's op de hoogte houdt.

Dennis
Hej ja gaan we zeker doen de vorderingen hier telkens uploaden .
Weet je miss iemand hier in belgie die iets van de motor afweet of deze uit elkaar te halen en op te kuisen ?

groetjes
L&R
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Re: Mustang 1977

Bericht door DennisII »

Ik denk dat iedere goede motoren reviesie bedrijf hier wel raad mee weet. De V6 komt uit de in Duitsland gebouwde Fords en ook gebruikt in Capri en Granada's.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Re: Mustang 1977

Bericht door nadco »

DennisII schreef:Ik denk dat iedere goede motoren reviesie bedrijf hier wel raad mee weet. De V6 komt uit de in Duitsland gebouwde Fords en ook gebruikt in Capri en Granada's.

Zou dit een dure kost zijn ? alle zo een beetje +- bedrag heb er totaal geen idee van ?
Mijn vader had hem al laten reviseren enkele jaren trg en er dan 18 km mee gereden en dan trg in de garage gezet .
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Re: Mustang 1977

Bericht door DennisII »

Waarom zou je hem weer uitelkaar halen als hij net gereviseerd is?
Olie verversen, nieuwe filters, bougies en mischien bougie kabels, rotor en verdeel kap.
Koelsysteem doorspoelen en nieuwe koelvloeistof er in.
Verse benzine er in en rijden maar.
Buitenkant schoonmaken met de hoge druk spuit en evt wat verf er op.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Re: Mustang 1977

Bericht door nadco »

DennisII schreef:Waarom zou je hem weer uitelkaar halen als hij net gereviseerd is?
Olie verversen, nieuwe filters, bougies en mischien bougie kabels, rotor en verdeel kap.
Koelsysteem doorspoelen en nieuwe koelvloeistof er in.
Verse benzine er in en rijden maar.
Buitenkant schoonmaken met de hoge druk spuit en evt wat verf er op.

Omdat hij ondertussen ook weer enkele jaren heeft stilgestaan dacht ik :) dat dit weer moest .
Maar euhm ja als je de foto van de binnekant ziet moet hij toch grondig opgekuist worden
Motor toch denk ik uitelkaar halen mijn vader zei dat er wel verschillende dingen zouden kunnen verduurd zijn qua rubbers enzo .
Gebruikersavatar
DennisII
Berichten: 111
Lid geworden op: di 10 apr, 2007 19:05
Locatie: Kolhorn

Re: Mustang 1977

Bericht door DennisII »

Zou ik me niet al te druk over maken. Gewoon gaan rijden en als hij ergens erg gaat lekken, roken of wat anders kan je er altijd nog een dure (deel) revisie aan besteden.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang 1977

Bericht door 78ghiaT5 »

Gewoon opstarten en rijden die hap. Ik weet trouwens niet precies de kleur van een V6. Zwart dacht ik... Welkom op het forum, leuk dat er een eerste eigenaar-auto hier opduikt. Da's heel apart en zien we niet vaak. Wat zien de voorstoelen er trouwens raar uit.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Re: Mustang 1977

Bericht door nadco »

78ghiaT5 schreef:Gewoon opstarten en rijden die hap. Ik weet trouwens niet precies de kleur van een V6. Zwart dacht ik... Welkom op het forum, leuk dat er een eerste eigenaar-auto hier opduikt. Da's heel apart en zien we niet vaak. Wat zien de voorstoelen er trouwens raar uit.

Harry
Over de voorzetel zit een soort schapenvachtachtig hoes over om de zetels te beschermen deze zien er nog perfect uit onder de hoes .
Gewoon opstarten ik weet niet volgens mijn vader start hij niet meer doordat er bepaalde rubbers verduurd zijn in de motor ( :) maar deze zijn wel bij geleverd iemand hier miss meer uitleg over ?)

Je net daarom dat we hem willen opknappen zodat hij in de familie blijft ... :D
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Mustang 1977

Bericht door mercury »

Gewoon starten. Ik heb wel met veel oudere motoren jaren rondgereden. Die waren niet eens gereviseerd.

Koelwater aftappen en nieuwe erin. Olie en filter vernieuwen, alle restbenzine eruit, nieuwe erin en starten. Remmen nakijken (remolie vervangen), kijken of hij niet lekt en met een begeleider een rondje maken. Die motor zal het probleem niet zijn. De remmen, banden, riemen en rubbers van de ophangingen eerder.
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 1977

Bericht door 1967coupe »

Welkom, gewoon rijden met die hap. Ik heb eens een programma gezien op discovery. Was in de VS een sirene die draaide op een Ford motor. Had 13 jaar stilgestaan op het dak en toen nog eens 10 in de schuur. Carburateur erop benzine erin en hij liep als een zonnetje. Kortom van een paar jaar stilstaan gaat je blok echt niet kapot.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
nadco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 okt, 2012 09:26

Re: Mustang 1977

Bericht door nadco »

1967coupe schreef:Welkom, gewoon rijden met die hap. Ik heb eens een programma gezien op discovery. Was in de VS een sirene die draaide op een Ford motor. Had 13 jaar stilgestaan op het dak en toen nog eens 10 in de schuur. Carburateur erop benzine erin en hij liep als een zonnetje. Kortom van een paar jaar stilstaan gaat je blok echt niet kapot.

Succes
Rene
wel aangenaam verrast dit te horen :) zelf kennen we er niet zoveel van en had al een beetje paniek van gaat alles wel goed verlopen ik weet niets exact hoelang hij heeft stilgestaan maar .
Laatste rit was de motor gereviseerd mijn vader heeftem uit de garage naar huis gereden 18 km en dan in de garage gezet en sindsdien is hij niet meer bewogen .

dus wws al we de vloeistoffen inorde maken en alles nakijken hij zal starten :)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 1977

Bericht door 1967coupe »

Alle vloeistoffen vervangen en dan komt dat wel goed. Controleer wel even je remmen en claxon. Claxon is belangrijk voor als je remmen het opgeven!

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Project”