Mustang '75 Ghia

Diverse projecten van leden

Moderator: Shelby GT-H

bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

dit weekend plaatsten we er de motor terug in, en het rode doet zijn werk!
Afbeelding

even puur informatief: wat moet je vervangen als je de motor zou veranderen naar een v8? behalve de motor en de mounts :) (en uitlaten)
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door 1967coupe »

Remmen, achteras, en dan nog wat dingen die ik ongetwijfeld vergeten ben.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door 78ghiaT5 »

wat betreft die remmen: ik heb hier nooit een helder antwoord op gekregen: zijn de remmen voor een V6-II hetzelfde als die van een V8-II qua sterkte? ik ga ervan uit van wel tot het tegendeel bewezen is. ik zou wel bij swap overgaan naar een sterkere soort remmen, dus sowieso modernere remschijven voor. en de achteras moet vervangen worden. dan denk ik ook dat er een andere boite (versnellingsbak) onder moet aangezien de bellhousing van een C4-V6 uiteraard anders is dan die van de C4-V8. Wellicht moet je ook denken aan een V8 drive shaft. Voorts moet er een V8-radiateur in met een oliekoeler onderop voor je C4. het beste is dan dus een sloper te vinden met V8. dan kun je de zaak overzetten, maar vindt ze maar eens.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

Allez, we gaan het dus best laten bij onze mooi geschilderde V6 :p toch bedankt :p
bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

Bij het in elkaar puzzelen zaten we met enkele vraagjes waar we geen oplossing voor vonden in onze heynes, namelijk naar waar moet het buisje lopen van de automatische choke? Het is een vast buisje en als we het er aan hangen gaat het naar de uitlaat, maar daar is nergens plaats om deze vast te maken, het zit er gewoon tegen...
Afbeelding
Afbeelding

tweede vraag? de vorige eigenaar heeft dit gewoon afgestopt, waarvoor dient dit? Het is verbonden met de twee uitlaten en vermoedelijk is het om de druk gelijk te houden tussen de twee kanten, maar waar dat 3e punt aan moet weten we niet.
Afbeelding
bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

Na de mustang te starten te steken draait hij op +- 3000 toeren, en daarna zakt hij weer in toeren om vervolgens uit te gaan (dit gaat vrij snel).

Als je gas geeft keer hij dan terug naar 3000 (vermoedelijk door de extra brandstof die je hierbij inpompt) en daalt hij terug na een paar seconden. Ook als je het pedaal vast houd op een bepaald toerental (hoog of laag) zakt hij automatisch terug zonder duidelijke reden. Iemand enig idee wat het is? De motor had voldoende warm, en de choke was volledig open. De intake manifold die naar de luchtfilter gaat en die die naar de kleppendeksels gaat hebben we afgesloten en daarna open gelaten, geen of weinig effect, zonder extra gas bij te geven zakt de motor in toerental om vervolgens uit te gaan.

Misschien de high idle adjustment screw?
Aan de idle screw of idle mixture screws kan het waarschijnlijk niet liggen aangezien hij op full throttle ook uitvalt of denken we hier verkeerd?

Iemand een idee?



Alvast bedankt
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door 78ghiaT5 »

ik ken zo'n buisje niet. bij mijn V8 II's heb ik geen buisje aan mijn choke hangen. wellicht dat dit voorkomt bij zescilinder II's. eigenaren zouden je daarbij kunnen helpen.

edit. heb het net nagevraagd en ik kreeg een kort, voor mij vaag, antwoord terug: ´exh manifold or heat riser on intake`. Kun je er wat mee?

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door 78ghiaT5 »

heb een betere uitleg gekregen nu:

some had tubes that went to the exh manifold, for heat, some went to a spot on the intake. it helps in the choke operation.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

joepie joepie! na owch blijkbaar de volle 2 jaar stil te hebben gelegen EINDELIJK nog eens de tijd, de goesting, de motivatie en de plaats gevonden om aan onze rustang verder te werken! Tijdens de lesvrije periode een weekje gebodyworked en meteen geverfd. Het duurde ons toch te lang, en aangezien we het plezier zowel in de restauratie als in de (hopelijk ontelbare) ritten wanneer hij af is beiden nog willen beleven.
Het is gestart als een DIY project (misschien tot spijt van hardcore-all-original-matching-numbers mensen) en zo is hij ook verder gezet. Ik bouwde een eigen spuitkabine in de garage met plastiek zeilen en 2 ventilators, en ging aan het werk. Het resultaat mag er persoonlijk gezegd wel zijn. Ik ga zeker niet verklaren dat het perfect is! Er zitten heel wat imperfecties in, zoals stof in de vernislaag, maar hij is schoon roestvrij en afgesloten van de elementen wat het bijzonderste is. Voorlopig nog geen tijd gehad om met interieur te gaan puzzelen (gezien het meer dan 2 jaar geleden is verwacht ik toch wel wat problemen) aangezien ik eerst een tapijt zoek om de vloer te bedekken. De vorige was verrot door de verroeste vloerplaat. Ook deze zal een DIY project zijn, al moet ik hiervoor eerst een geschikt tapijtje met een bijhorend geschikt prijsje vinden natuurlijk.

Ik ben momenteel vergeten hoe ik foto's upload, dus ik zal er deze week eens voor kijken :)
oja het kleur is opnieuw rood, al is het iets feller dan wat erop zat (hij mag wat opvallen :wink: )
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door Gearz »

De aanhouder wint !!
Ben benieuwd naar het resultaat. :up:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
bascr
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 19 jun, 2013 17:06

Re: Mustang '75 Ghia

Bericht door bascr »

Afbeelding
Afbeelding

foto's van toen ik hem gespoten heb :)


vandaag een dagje bezig gehouden met een nieuw tapijt. origineel/namaak was me toch wat te duur dus is het een DIY project geworden, die om eerlijk te zijn verrassend goed uitkomt :-)
tweedehandstapijt gekocht op kapaza voor 25 euro, na wat snij en paswerk (had het origineel tapijt niet meer dus met 'wat' bedoel ik HEEL wat) :
Afbeelding
de foto is wat overbelicht, het kleur is beige/wit met een grijze schijn. is zeker nog niet af, maar ik ben alvast zeer content met het resultaat!
Plaats reactie

Terug naar “Project”