Zoektocht naar Mustang convertible

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door saf1908 »

Ik zag ook geen foto’s van de motorruimte en de staat daar van. Er staat wel dat het een zescilinder is en dat maakt de vraagprijs van €40.000 direct te hoog. Voor dat geld heb je ook een aardige V8.

Maar leuk dat je je droom weer oppakt en succes met de zoektocht. Een paar goede adressen in NL en België:

Movie Cars
Voorend
E&R Classics
Geevers Classic Cars
Stolze
California Import (B)
The Mustang Garage (B)
(Of particulier via Marktplaats/AutoScout24 of in Duitsland via Mobile.de)

Check wel goed de zwakke punten (zoekfunctie even gebruiken op dit forum), want elk van deze genoemde adressen zal ze jou niet pro-actief allemaal wijs maken. Weet waar je naar moet kijken en vraag bijv. een forumlid mee om de auto te bekijken.

Ben je heel specifiek op zoek dan kun je Amerika nog overwegen, al is dat nu lastig om er zelf heen te gaan. Mijn 2e Mustang heb ik vanachter mijn computer gekocht en het is dus wel mogelijk. Kwam van een bekende dealer en heb er een pre-purchase inspector op af gestuurd voor uitgebreide keuring en proefrit.
Laatst gewijzigd door saf1908 op wo 17 mar, 2021 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door peer »

Sorry, maar die auto in de advertentie daar zou ik nog geen 25K voor geven.
De auto:
- meegespoten bouten en deurslot --> 'even snel herspuiten'
- 6 cilinder is toch wat minder waard (zeker als investering)
- slecht chroom van binnen zeker als je de foto ziet van de aansteker en aanwaaier bediening
- veel pitjes (en in mijn ogen slecht gespoten) dashboard
- stoel ziet er niet uit
- ik zie veel niet aansluitende stukken (deuren die niet netjes lopen,bumper hangt lager aan de ene kant, quarter extentions, enz)
- missende boutjes (bijvoorbeeld in de upper stoneguard)
- roestige schroeven en bouten

En dan de advertentie zelf:
- geen foto's van de onderkant
- geen foto's van de motor ruimte
- geen foto's van de kofferbak

Voor 40K mag je toch wel veel meer verwachten.
Laatst gewijzigd door peer op wo 17 mar, 2021 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Dakloos »

Mctijn schreef: di 16 mar, 2021 22:33
Zit ik enigzsins in de juiste richting gezien het budget? Of valt er veel meer uit te halen?
Met deze auto zit je compleet in de verkeerde richting! Als je even een half uurtje hebt kan ik even opsommen wat ik vanaf die paar foto's al zie......40000 no way!! Voor dat geld moet je toch wel een nette, misschien niet helemaal perfecte, convertible kunnen vinden met een V8.

Kijk wel uit (!) want als ik zie wat voor een rotzooi er tegenwoordig aangeboden wordt dat is werkelijke onvoorstelbaar!! Zag net een "compleet gerestaureerde" fastback staan op marktplaats. Spuitwerk heb ik het maar niet over :( maar er is niet eens de moeite genomen om de motorruimte en de bodem aan te pakken en er zit niet eens een rubber in de deur!!!

En zo zijn er zo veel frame-off compleet gerestaureerde, numbers matching, V6 GT Mustangs met origineel lederen pony interieur :lol: .....
Erwin

1966 convertible
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

sjirafje schreef: di 16 mar, 2021 23:41 Ik ben niet bekend met de prijzen voor de convertibles dus ik weet niet of de prijs reëel is. Ik weet ook niet of een mustang kopen als investering een verstandige keuze is. Maar dan zou ik als het even kan wel voor een V8 gaan. Daarnaast is de auto uit je advertentie zeker niet perfect, zo zie ik veel roestige schroeven en interieurdelen die niet passen bij een recente restauratie. Ook het spuitwerk ziet er op de foto's zeker niet super goed uit. Die 2 boutjes in de achter valance horen volgens mij ook niet. De raamvegers in de deuren zien er versleten uit. Er zijn geen foto's van de onderkant. De experts zien waarschijnlijk nog wel meer.
Bedankt voor je advies aangaande de auto in de link. Veel meer mooie modellen kon ik eigenlijk niet vinden in NL, dus wellicht is het aanbod gewoon karig....(wat de prijs natuurlijk ook weer zal opschroeven)

Ik denk ook wel dat andere auto's betere investeringen zijn (klassieke 911 bijv), maar ik vind de Mustang gewoon een plaatje van een auto. Daarbij verwacht ik dat de waarde toch wel licht zal stijgen namate de auto ouder wordt (en deze goed onderhouden blijft). Dat is voldoende om de aankoop te rechtvaardigen :)
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

saf1908 schreef: di 16 mar, 2021 23:59 Ik zag ook geen foto’s van de motorruimte en de staat daar van. Er staat wel dat het een zescilinder is en dat maakt de vraagprijs van €40.000 direct te hoog. Voor dat geldt heb je ook een aardige V8.

Maar leuk dat je je droom weer oppakt en succes met de zoektocht. Een paar goede adressen in NL en België:

Movie Cars
Voorend
E&R Classics
Geevers Classic Cars
Stolze
California Import (B)
The Mustang Garage (B)
(Of particulier via Marktplaats/AutoScout24 of in Duitsland via Mobile.de)

Check wel goed de zwakke punten (zoekfunctie even gebruiken op dit forum), want elk van deze genoemde adressen zal ze jou niet pro-actief allemaal wijs maken. Weet waar je naar moet kijken en vraag bijv. een forumlid mee om de auto te bekijken.

Ben je heel specifiek op zoek dan kun je Amerika nog overwegen, al is dat nu lastig om er zelf heen te gaan. Mijn 2e Mustang heb ik vanachter mijn computer gekocht en het is dus wel mogelijk. Kwam van een bekende dealer en heb er een pre-purchase inspector op af gestuurd voor uitgebreide keuring en proefrit.
Top. Hier hebben we wat aan! Ik ga meteen op zoek :)
Mocht je zelf een aanbeveling hebben uit het huidige aanbod, dan waardeer ik zeker een linkje 8)
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

peer schreef: wo 17 mar, 2021 08:13 Sorry, maar die auto in de advertentie daar zou ik nog geen 25K voor geven.
De auto:
- meegespoten bouten en deurslot --> 'even snel herspuiten'
- 6 cilinder is toch wat minder waard (zeker als investering)
- slecht chroom van binnen zeker als je de foto ziet van de aansteker en aanwaaier bediening
- veel pitjes (en in mijn ogen slecht gespoten) dashboard
- stoel ziet er niet uit
- ik zie veel niet aansluitende stukken (deuren die niet netjes lopen,bumper hangt lager aan de ene kant, quarter extentions, enz)
- missende boutjes (bijvoorbeeld in de upper stoneguard)
- roestige schroeven en bouten

En dan de advertentie zelf:
- geen foto's van de onderkant
- geen foto's van de motor ruimte
- geen foto's van de kofferbak

Voor 40K mag je toch wel veel meer verwachten.
Dikke streep door die auto dan. Thanks!
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Dakloos schreef: wo 17 mar, 2021 08:38
Mctijn schreef: di 16 mar, 2021 22:33
Zit ik enigzsins in de juiste richting gezien het budget? Of valt er veel meer uit te halen?
Met deze auto zit je compleet in de verkeerde richting! Als je even een half uurtje hebt kan ik even opsommen wat ik vanaf die paar foto's al zie......40000 no way!! Voor dat geld moet je toch wel een nette, misschien niet helemaal perfecte, convertible kunnen vinden met een V8.

Kijk wel uit (!) want als ik zie wat voor een rotzooi er tegenwoordig aangeboden wordt dat is werkelijke onvoorstelbaar!! Zag net een "compleet gerestaureerde" fastback staan op marktplaats. Spuitwerk heb ik het maar niet over :( maar er is niet eens de moeite genomen om de motorruimte en de bodem aan te pakken en er zit niet eens een rubber in de deur!!!

En zo zijn er zo veel frame-off compleet gerestaureerde, numbers matching, V6 GT Mustangs met origineel lederen pony interieur :lol: .....
Heb je jouw '66 nog? Ik neem aan dat die in perfecte staat is/was. Heb je veel moeite moeten doen om deze te vinden?
Een rode met zwart interieur is imo een erg mooie combi, zo niet de mooiste....
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Dakloos »

Mctijn schreef: wo 17 mar, 2021 09:03 Heb je jouw '66 nog? Ik neem aan dat die in perfecte staat is/was. Heb je veel moeite moeten doen om deze te vinden?
Best wel lang gezocht. Ik had al een hardtop gerestaureerd dus wist ik waar ik op moest letten. Mijn convertible heb deze tot de laatste bout uit elkaar getrokken en opnieuw opgebouwd.
Mctijn schreef: wo 17 mar, 2021 09:03 Een rode met zwart interieur is imo een erg mooie combi, zo niet de mooiste....
Zwart interieur is wel erg makkelijk "schoon" te houden :wink: . De auto was origineel grijs: silver frost. Ben tevreden met de huidige kleur maar als ik het overnieuw zou doen dan werd het waarschijnlijk een mooie kleur grijs met een donkerrood pony interieur......
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door mymustang »

Graag wil ik bij deze ook mijn reactie geven.
Een deftige mustang kopen, cabrio of coupè, gaat altijd centen kosten.
Ik heb destijds als mustang leek een cabrio gekocht en daar werd me ook gezegd " gewoon sleuteltje omdraaien en cruisen, wagen is in orde"!
3j verder, en blij dat ik bijna alles zelf heb kunnen herstellen, ben ik bijna aan het eind van een technische restauratie.
Goed opletten ,geluk hebben en toch incalculeren dat een perfecte mustang vinden heel moeilijk gaat zijn.
Dus voor 40 k mag hij wel wat in orde zijn, maar perfect gaat hij niet zijn.
Heb er hier in mijn dorp bij mustang garage gezien die rond die prijzen draaien en zelfs daar was nog ruimte voor verbetering vatbaar.
Of ze zijn goedkoop en dan zijn het projectcars of genoeg betalen en dan zal je wel wat keuze hebben. De rest gaan er zijn waar je toch nog wat werk gaat aan hebben... Als je niet wil of kan sleutelen zal je toch een keuze moeten maken vrees ik.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door peer »

Je moet gewoon geluk hebben, een volledig gerestaureerde mustang kan na een paar maanden ook ineens gaan lekken, problemen geven enz.

Wat ik allemaal meegemaakt heb met repro producten in de afgelopen jaren. Nieuwe petronix onsteking die na een maand al de geest gaf. Nieuwe pakkingen die na 3 maanden al begonnen te lekken achterveren die na 1 jaar al door begonnen te hangen, schokbrekers die na 1 jaar al weggegooid konden worden, met als toppunt een nieuwe hydrolische cilinder voor het cabrio dak die na de 3e keer gewoon uit elkaar knalde en zo kan ik nog wel wat a4tjes vullen.

Nieuw zegt ook niet alles. Als je geduld hebt moet je voor 40K gewoon een mooie kunnen vinden. Maar er is veel troep te koop....

Maar hoe dan ook, onze oldtimers kunnen jaren probleemloos rijden maar ook ineens besluiten om elke dag een ander probleem uit de hoge hoed te trekken.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door JaCo »

40k leek me al een aardig budget maar als ik de prijzen zie tegenwoordig, zelfs in de states rijst het de pan uit :!:
Alhoewel taxatiewaarde niks zegt over de verkoopwaarde schrok ik toch een beetje van de taxatie van mijn "65 Black Beauty",
en dan denk ik nog niet aan de hertaxatie over 2 jaar van mijn 66 die me eigenlijk nog veel meer waard is.
Eerst een tijdje genieten van de zwarte 65 maar daarna zou ik 40k wel het overwegen waard vinden,

Hoe dan ook, zorg dat je steeds zelf of met hulp van bekenden een goed oordeel kunt vellen over hetgeen je interesse wekt en dat niet alleen bij particulier aanbod, getuige het voorgaande voorbeeld.
En zoals altijd, je krijgt geen garantie ook als men zoals Peer aangeeft zo goed je best hebt gedaan met restaureren, zeker met de aftermarket troep die vaak geleverd wordt, er kan altijd weer iets stuk gaan.

Veel succes met je zoektocht,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door grandmaster n »

en als allerlaatste tip (die al een paar keer is gegeven) koop een v8 !!!!

gr
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door mymustang »

En als je gaat kijken, neem dan een magneetje mee en zoek de zwakke plekken op.... kan je de magneet gemakkelijk verwijderen, dan zit hij vol met plamuur.
Ook goed kijken in de cowl vent of daar geen roest zit. Zelf heb ik een kleine inspectie camera die je op je smartphone kan koppelen, heel handig om ff in die verborgen ruimtes te kijken. Voor de rest is het idd geluk hebben qua aandrijflijn enzo....
V8 is natuurlijk fijn voor de sound, maar als je echt gewoon maar de looks en het rijden belangrijk vindt, dan ga je met een 6cil wel budgettair een stuk gunstiger uitkomen. Heb al wat deftige 6cil gezien en die prijzen liggen stuk lager dan een V8.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door saf1908 »

peer schreef: do 18 mar, 2021 12:38 Je moet gewoon geluk hebben, een volledig gerestaureerde mustang kan na een paar maanden ook ineens gaan lekken, problemen geven enz.

Wat ik allemaal meegemaakt heb met repro producten in de afgelopen jaren. Nieuwe petronix onsteking die na een maand al de geest gaf. Nieuwe pakkingen die na 3 maanden al begonnen te lekken achterveren die na 1 jaar al door begonnen te hangen, schokbrekers die na 1 jaar al weggegooid konden worden, met als toppunt een nieuwe hydrolische cilinder voor het cabrio dak die na de 3e keer gewoon uit elkaar knalde en zo kan ik nog wel wat a4tjes vullen.

Nieuw zegt ook niet alles. Als je geduld hebt moet je voor 40K gewoon een mooie kunnen vinden. Maar er is veel troep te koop....

Maar hoe dan ook, onze oldtimers kunnen jaren probleemloos rijden maar ook ineens besluiten om elke dag een ander probleem uit de hoge hoed te trekken.
Mee eens, voor €40.000 moet je nog wel een goede en mooie convertible met V8 kunnen vinden. Ook in Nederland. De geadverteerde prijzen en taxatiewaardes liggen altijd hoger dan de daadwerkelijke bedragen waarvoor ze worden verkocht. Neem een paar maanden de tijd en ga tussendoor wat Mustangs bekijken om de verschillen te ervaren qua conditie. Er komen - omdat er veel van zijn - regelmatig nieuwe te koop, dus je kans gaat zeker komen.
1966 Mustang Fastback
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Thanks allemaal. Echt een fijn forum voor liefhebbers is dit! :loveit: Respect.

"Probleem" blijft wel dat ik als koper al dit soort details niet direct kan herkennen. Bij dit soort aankopen is enige aankoophulp vereist lijkt me.
Ik houd van mooie auto's, maar helaas heb ik meer verstand van Photoshop, Bitcoin en C++, dat soort nerdy dingen :D

Ik ga uiteraard op zoek naar een mooi exemplaar. Maar mocht iemand een mooi exemplaar spotten, gooi 'm dan aub in dit topic! Mijn waardering zal groot zijn :up:

6 in lijn vs V8 niet helemaal zeker. Waardeloos vergelijk uiteraard, maar ik heb jarenlang een BMW 335i gehad en dat is gewoon de betere motor als je het met een V8 van een M3 vergelijkt. Een fractie minder vermogen, maar vrijwel net zoveel koppel en een stuk lichter en eenvoudiger qua techniek. (goedkoper in onderhoud)

Dit oude draadje is dat wel grappig: viewtopic.php?t=24477

Kan iemand zeggen dat een Mustang met V8 meer een collecters item gaat worden dan eentje met een 6 in lijn? Ze zullen beide prima rijden, maar dat zijn wel de interessante vragen als je zoveel geld wilt uitgeven. Ik betwijfel het namelijk.

Ik verwacht overigens dat de prijzen alleen maar zullen oplopen van dit soort auto's (ivm flinke monetaire inflatie de komende jaren), dus pas goed op jullie pareltjes! Een mooie oldtimer is letterlijk meer dan goud waard de komende jaren.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”