Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Het zou met een gewone moeten kunnen. Ik begin toch een beetje te denken aan een vacuumlek of te kleine stationair sproeiers/lage CO waarden. Heb je de CO al eens gemeten?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Ik ben niet uitgerust om CO te meten. Een vacuumlek is uitgesloten, heb de auto 20x overlopen en alles vervangen wat lekte en mogelijk kon lekken. Als een PCV klep niet goed afsluit heb je ook een "vacuumlek". Mijn idle mixture screws geven ook weinig effect behalve dat ik de motor kan laten stilvallen als ik ze indraai. Wat volgens mij ook kan duiden op teveel flow door het PCV circuit. Of denk ik nu verkeerd?Ando schreef:Het zou met een gewone moeten kunnen. Ik begin toch een beetje te denken aan een vacuumlek of te kleine stationair sproeiers/lage CO waarden. Heb je de CO al eens gemeten?
- richard66coupe
- Berichten: 470
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Dus als je de PCV valve aangesloten op de slang uit het klepdeksel trekt loopt hij wel netjes?
Hoe zit het eigenlijk met de olievuldop in andere klepdeksel? Hierdoor zuigt hij normaal weer frisse lucht aan. Is dit een open type of gaat die met een slang naar het luchtfilter? Misschien dat deze te weinig frisse lucht door laat waardoor er weer een vacuum in het blok ontstaat en hij begint te galloperen? Ik zou eens proberen hoe hij zonder olievuldop draait.
Toen ik mijn mustang kocht hadden ze de slang aansluiting afgedopt van de olie vuldop. Hierdoor liep hij ook heel wisselend en trok gewoon vacuum.
Hoe zit het eigenlijk met de olievuldop in andere klepdeksel? Hierdoor zuigt hij normaal weer frisse lucht aan. Is dit een open type of gaat die met een slang naar het luchtfilter? Misschien dat deze te weinig frisse lucht door laat waardoor er weer een vacuum in het blok ontstaat en hij begint te galloperen? Ik zou eens proberen hoe hij zonder olievuldop draait.
Toen ik mijn mustang kocht hadden ze de slang aansluiting afgedopt van de olie vuldop. Hierdoor liep hij ook heel wisselend en trok gewoon vacuum.
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Potverdikke, das een goeie!! Ga ik zo meteen controleren!!richard66coupe schreef:Dus als je de PCV valve aangesloten op de slang uit het klepdeksel trekt loopt hij wel netjes?
Hoe zit het eigenlijk met de olievuldop in andere klepdeksel? Hierdoor zuigt hij normaal weer frisse lucht aan. Is dit een open type of gaat die met een slang naar het luchtfilter? Misschien dat deze te weinig frisse lucht door laat waardoor er weer een vacuum in het blok ontstaat en hij begint te galloperen? Ik zou eens proberen hoe hij zonder olievuldop draait.
Toen ik mijn mustang kocht hadden ze de slang aansluiting afgedopt van de olie vuldop. Hierdoor liep hij ook heel wisselend en trok gewoon vacuum.
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Net alles even statisch gechecked, als ik de pcv valve uit het deksel trek en dan blaas op de darm die van de luchtfilter komt en naar de breather loopt, kan ik perfect door het carter heen blazen. Volgende keer probeer ik het op een draaiende motor maar daarvoor moet ik eerst een flink stukje rijden vooraleer hij gaat galopperen.ToonD schreef:Potverdikke, das een goeie!! Ga ik zo meteen controleren!!richard66coupe schreef:Dus als je de PCV valve aangesloten op de slang uit het klepdeksel trekt loopt hij wel netjes?
Hoe zit het eigenlijk met de olievuldop in andere klepdeksel? Hierdoor zuigt hij normaal weer frisse lucht aan. Is dit een open type of gaat die met een slang naar het luchtfilter? Misschien dat deze te weinig frisse lucht door laat waardoor er weer een vacuum in het blok ontstaat en hij begint te galloperen? Ik zou eens proberen hoe hij zonder olievuldop draait.
Toen ik mijn mustang kocht hadden ze de slang aansluiting afgedopt van de olie vuldop. Hierdoor liep hij ook heel wisselend en trok gewoon vacuum.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Een gewone PCV klep moet werken en zou niet als een vacuumlek moeten fungeren. Dat functioneerd bij duizenden auto's dus waarom zou jij een ingewikkeld ding nodig hebben. Als je CO schroeven weinig effect hebben zou het best kunnen dat je stationair sproeiers te klein zijn of misschien dicht zitten.ToonD schreef:Ik ben niet uitgerust om CO te meten. Een vacuumlek is uitgesloten, heb de auto 20x overlopen en alles vervangen wat lekte en mogelijk kon lekken. Als een PCV klep niet goed afsluit heb je ook een "vacuumlek". Mijn idle mixture screws geven ook weinig effect behalve dat ik de motor kan laten stilvallen als ik ze indraai. Wat volgens mij ook kan duiden op teveel flow door het PCV circuit. Of denk ik nu verkeerd?Ando schreef:Het zou met een gewone moeten kunnen. Ik begin toch een beetje te denken aan een vacuumlek of te kleine stationair sproeiers/lage CO waarden. Heb je de CO al eens gemeten?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: RE: Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Bij een originele auto werkt altijd alles perfect, anders deden de ingenieurs hun werk niet... Het gaat hier over een blok met dikke nokkenas die amper 10Hg vacuum trekt. Als je hem in Drive zet zakt dit naar 7 a 8Hg. Dat wil zeggen dat alles wat afhankelijk is van het vacuum moet aangepast worden. De naald van de vacuummeter is ook zeer springerig, je hoort datzelfde patroon in de pcv klep.Ando schreef:Een gewone PCV klep moet werken en zou niet als een vacuumlek moeten fungeren. Dat functioneerd bij duizenden auto's dus waarom zou jij een ingewikkeld ding nodig hebben. Als je CO schroeven weinig effect hebben zou het best kunnen dat je stationair sproeiers te klein zijn of misschien dicht zitten.ToonD schreef:Ik ben niet uitgerust om CO te meten. Een vacuumlek is uitgesloten, heb de auto 20x overlopen en alles vervangen wat lekte en mogelijk kon lekken. Als een PCV klep niet goed afsluit heb je ook een "vacuumlek". Mijn idle mixture screws geven ook weinig effect behalve dat ik de motor kan laten stilvallen als ik ze indraai. Wat volgens mij ook kan duiden op teveel flow door het PCV circuit. Of denk ik nu verkeerd?Ando schreef:Het zou met een gewone moeten kunnen. Ik begin toch een beetje te denken aan een vacuumlek of te kleine stationair sproeiers/lage CO waarden. Heb je de CO al eens gemeten?
De carbu is perfect in orde, heb 'm sinds eergisteren weer in elkaar, alles is als nieuw. Stationair sproeiers zitten er niet in, enkele de primaire jets met metering rods en de secundaire jets. Stationair wordt volgens mij volledig geregeld met de luchtmengselschroeven. Deze geven geen effect tot de laatste halve toer, dan begint hij stil te vallen.
Ik denk dat ik in de juiste richting aan het zoeken was, alleen kan ik niet verklaren waarom hij plots goed loopt als je de pcv klep uit het deksel trekt. Richard z'n theorie kon perfect, maar het zou me verwonderen... Als je PCV klep teveel lucht doorlaat kan je blok toch niet anders dan slecht lopen?
Andere mogelijkheden die zijn uitgesloten wegens al vervangen:
-Nieuwe bougies, kabels, verdeler en bobine. Spanning gemeten op bobine en verschillende setups getest van de ontsteking.
-Inlaatpakkingen vervangen, vacuumtesten gedaan op rembekrachtiging, versnellingsbakmodulator en vervroeger, all fine.
-carbu compleet gedemonteerd, gereinigd en gecontroleerd, met sproeiers en naalden geexperimenteerd met succes.
Motor loopt als een speer en draait super, enkel stationair doet ie lastig. Het enige dat volgens mij overblijft is de PCV valve. Als die PCV valve meer lucht doorlaat dan de carbu via z'n vlinderkleppen lijkt het me logisch dat de luchtmengselschroeven weinig reageren. Wat ik enkel nog raar vind is dat hij het enkel heeft bij warme motor. Misschien komt dit omdat er bij warme motor meer blowby is en de lucht die opgezogen wordt minder zuiver is.
Eigenlijk helpt het wel om dit te typen, het doet me nadenken Misschien bestel ik toch maar zo'n duur fancy PCV klepje, de ervaring die ik hiermee opdoe kan misschien nog anderen helpen...
Re: RE: Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Ik heb ook een snellere nokkenas, en een supercharger, en GEEN PCV er op...ToonD schreef: Misschien bestel ik toch maar zo'n duur fancy PCV klepje, de ervaring die ik hiermee opdoe kan misschien nog anderen helpen...
Gewoon twee oliedoppen (wel wat mooier... van H&N... )
Ook iets minder onderdruk, maar heb ook een extra 12V bypass vacuümpomp voor de rembooster.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: RE: Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Is ook een optie. Mijn carterdampafzuiging zit overigens zonder PCV klep voor de gasklep, dus niet in het vacuumdeel van de inlaat. Misschien ook nog een optie....Mustang24 schreef:Ik heb ook een snellere nokkenas, en een supercharger, en GEEN PCV er op...ToonD schreef: Misschien bestel ik toch maar zo'n duur fancy PCV klepje, de ervaring die ik hiermee opdoe kan misschien nog anderen helpen...
Gewoon twee oliedoppen (wel wat mooier... van H&N... )
Ook iets minder onderdruk, maar heb ook een extra 12V bypass vacuümpomp voor de rembooster.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Ik denk dat ik iets in die trend ga fabriceren! Kost niks!
Thx heren!
Thx heren!
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Beste Toon, heb je hier nog nieuws over? Ik zou graag weten hoe dit is afgelopen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Groetjes, Robin