Slecht stationair draaien 302 mustang 1965 Update!
Moderator: Shelby GT-H
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Net nog een testritje gedaan en het een en ander getest. Het "stoten" in drive op stationair toerental is volgens mij omdat de vacuum fluctueert waardoor de ontsteking vervroegt en verlaat, als het toerental dan stijgt wil de automaat vooruitgaan maar m'n voet staat op de rem, dus gaat het toerental weer naar beneden en volgens mij het vacuum weer omhoog. Dus volgens mij is dit een kettingreactie die ontstaat van het vacuumlek. Ik heb de vervroeger even aangesloten op de ported aansluiting van de carbu en dan heeft hij het "stoten" niet. Dus verder op zoek naar het lek, dit lost zichzelf wel op.
Ik heb ook alles afgedopt, brake booster, versnellingsbak, vervroeger, en de lage vacuumaflezing blijft aanwezig.
De carbu is volgens mij nieuw. Ik zie in de foto's van de restauratie dat het blok werd geleverd met een holley carburator, maar intussen staat er een Edelbrock performer op. Welk type juist weet ik niet, kan ik dit ergens uit afleiden? Ik begin stilaan te vermoeden dat het probleem van de carburator komt, het blok is nooit goed afgesteld geweest dus hier kan nog het een en ander mis zijn.
Ik moet wel bekennen, ik leer de mustang vanaf week 1 al zeer goed kennen
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Ik zoek intussen wat informatie over de carbu.
Ohja, bijna vergeten. Na de inlaatpakkingen te vervangen start de auto wel veel makkelijker!
En schakelen doet hij perfect, zo zachtjes dat je het amper voelt en hij neemt alle 3 de versnellingen.
Gr
Toon
Ik heb ook alles afgedopt, brake booster, versnellingsbak, vervroeger, en de lage vacuumaflezing blijft aanwezig.
De carbu is volgens mij nieuw. Ik zie in de foto's van de restauratie dat het blok werd geleverd met een holley carburator, maar intussen staat er een Edelbrock performer op. Welk type juist weet ik niet, kan ik dit ergens uit afleiden? Ik begin stilaan te vermoeden dat het probleem van de carburator komt, het blok is nooit goed afgesteld geweest dus hier kan nog het een en ander mis zijn.
Ik moet wel bekennen, ik leer de mustang vanaf week 1 al zeer goed kennen
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Ik zoek intussen wat informatie over de carbu.
Ohja, bijna vergeten. Na de inlaatpakkingen te vervangen start de auto wel veel makkelijker!
En schakelen doet hij perfect, zo zachtjes dat je het amper voelt en hij neemt alle 3 de versnellingen.
Gr
Toon
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Toon,
Maak eens een foto van je carburateur, inlaat en spacer (stuk tussen carburateur en inlaat) en deel die eens met ons. Ik vermoed dat daar je probleem ligt.
Maak eens een foto van je carburateur, inlaat en spacer (stuk tussen carburateur en inlaat) en deel die eens met ons. Ik vermoed dat daar je probleem ligt.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Heb je gecontroleerd op lekkage tussen de carburateur, spacer en de intake?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Jep, is net allemaal nieuw ook. Want daar zat wel degelijk een lek.
Ik kan met de brake cleaner methode nergens nog een vacuumlek vinden momenteel. Zou het aan de instellingen van de carb kunnen liggen?
Ik kan met de brake cleaner methode nergens nog een vacuumlek vinden momenteel. Zou het aan de instellingen van de carb kunnen liggen?
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Mmmm, kan maar het kan ook maar zo zijn dat je een snelle nokkenas erin hebt zitten en dan krijg je het waarschijnlijk niet beter . Wel vreemd dat de stationair sproeiers weinig doen. Denk dan toch aan een lek nog ergens.
Ik heb er een standaard nokkenas inzitten en het blokje trekt een mooi constante 20 Hg.
Ik heb er een standaard nokkenas inzitten en het blokje trekt een mooi constante 20 Hg.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Hmmm,
Net nog eens de pasvlakken van het inlaatspruitstuk bekeken. Soms lijkt het alsof de pakking niet helemaal mooi spant aan de onderkant tussen de pasvlakken. Nog eens naar de oude pakkingen gaan kijken en ik zie toch een zeer mooie afdruk van het spruitstuk dus ik veronderstel dat het gezichtsbedrog is Intussen heb ik de bouten van het spruitstuk nagelopen en kon ze toch allemaal flink bijspannen. Helaas is het al wat laat om lawaai te maken...
Net nog eens de pasvlakken van het inlaatspruitstuk bekeken. Soms lijkt het alsof de pakking niet helemaal mooi spant aan de onderkant tussen de pasvlakken. Nog eens naar de oude pakkingen gaan kijken en ik zie toch een zeer mooie afdruk van het spruitstuk dus ik veronderstel dat het gezichtsbedrog is Intussen heb ik de bouten van het spruitstuk nagelopen en kon ze toch allemaal flink bijspannen. Helaas is het al wat laat om lawaai te maken...
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Het zou inderdaad best kunnen zijn dat 15 HG normaal is voor jouw blok. Die van mij heeft ook een wat latere 302 met HO nokkkenas. Deze had eerst ook 14/15 HG. Door de initiele timing wat hoger te zetten (+/-15 graden) en de curve te verkorten zodat het totaal niet boven de 36 graden uit komt heb ik er nog 17 HG uit weten te persen.
Ik heb ook een Edelbrock, zo te zien heb jij een Performer. Er staat ergens een nummer op, hier kun je het exacte type wel achterhalen denk ik.
Die van mij reageert wel goed op de mengselschroeven, ook wel toen het vacuum op 15 HG stond. Het lijkt wel op een vacuum lek maar dan zou je het toch haast moeten merken met de brake cleaner test.. Anders zou je misschien eens het vlotter niveau kunnen checken van de carb.
Ik heb ook een Edelbrock, zo te zien heb jij een Performer. Er staat ergens een nummer op, hier kun je het exacte type wel achterhalen denk ik.
Die van mij reageert wel goed op de mengselschroeven, ook wel toen het vacuum op 15 HG stond. Het lijkt wel op een vacuum lek maar dan zou je het toch haast moeten merken met de brake cleaner test.. Anders zou je misschien eens het vlotter niveau kunnen checken van de carb.
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Ja heb het nummer intussen opgezocht en het is een cfm 600 carbu.richard66coupe schreef:Het zou inderdaad best kunnen zijn dat 15 HG normaal is voor jouw blok. Die van mij heeft ook een wat latere 302 met HO nokkkenas. Deze had eerst ook 14/15 HG. Door de initiele timing wat hoger te zetten (+/-15 graden) en de curve te verkorten zodat het totaal niet boven de 36 graden uit komt heb ik er nog 17 HG uit weten te persen.
Ik heb ook een Edelbrock, zo te zien heb jij een Performer. Er staat ergens een nummer op, hier kun je het exacte type wel achterhalen denk ik.
Die van mij reageert wel goed op de mengselschroeven, ook wel toen het vacuum op 15 HG stond. Het lijkt wel op een vacuum lek maar dan zou je het toch haast moeten merken met de brake cleaner test.. Anders zou je misschien eens het vlotter niveau kunnen checken van de carb.
Davert jouw blok ook zo dan, net als de naald van de vacuummeter? Mijn initiële timing staat momenteel op 12°. Rij jij op ported vacuum of manifold vacuum?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
12 graden initieel is wel wat vroeg, standaard is 6 graden dacht ik uit mijn hoofd gezegd. Maar ik ken jouw blok en ontsteking natuurlijk niet.
Zelf zou ik kiezen voor manifold vacuum, zie mijn website daarover.
Zelf zou ik kiezen voor manifold vacuum, zie mijn website daarover.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Gewoon op de scenario nummers klikken.... (waarschijnlijk nummer 3)ToonD schreef: Davert jouw blok ook zo dan, net als de naald van de vacuummeter?
http://www.30kb7.be/
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Dat is inderdaad exact wat ik zie op m'n vacuummeter! Ik heb wel enkele testritjes gedaan met Mustangs en ik moet wel zeggen dat deze wel een pak agressiever uit de hoek komt dan de anderen. Misschien toch een andere nokkenas erin...Mustang24 schreef:Gewoon op de scenario nummers klikken.... (waarschijnlijk nummer 3)ToonD schreef: Davert jouw blok ook zo dan, net als de naald van de vacuummeter?
http://www.30kb7.be/
Dan denk ik dat ik eerst m'n ontsteking perfect moet zien af te stellen! Klus voor morgen! Bedankt heren!
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 07 jan, 2016 15:39
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
vacuum van 15 zou kunnen duiden op probleem met zuigerveren
deze link vind ik wel nuttige info geven:
http://www.onallcylinders.com/wp-conten ... ding-1.png
deze link vind ik wel nuttige info geven:
http://www.onallcylinders.com/wp-conten ... ding-1.png
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Dan lijkt mij de enige optie de laatste, van die link.
Ik heb net even een leuk tochtje gedaan, onderweg 3x de onsteking lichtjes aangepast om te zien wat het geeft op de weg. Nu draait hij heel soepel en rijdt hij fantastisch. Enkel het toerental dat op en neer gaat als hij stationair draait in drive heeft hij nog... Als hij iets steviger stationair zou draaien zou dat het probleem perfect oplossen. Of een vacuumvervroeger die bij een iets lagere druk al aangesproken wordt.
Iemand nog suggesties?
Ik heb net even een leuk tochtje gedaan, onderweg 3x de onsteking lichtjes aangepast om te zien wat het geeft op de weg. Nu draait hij heel soepel en rijdt hij fantastisch. Enkel het toerental dat op en neer gaat als hij stationair draait in drive heeft hij nog... Als hij iets steviger stationair zou draaien zou dat het probleem perfect oplossen. Of een vacuumvervroeger die bij een iets lagere druk al aangesproken wordt.
Iemand nog suggesties?
Re: Slecht stationair draaien 302 mustang 1965
Ik krijg waarschijnlijk klappen met wat ik zeg:
Sluit de vacuum eens op de ported kant aan. Ik ben beniewd wat ie dan zal doen. Dan je namelijk geen vacuum bij idle dus weet je meteen of dat de oorzaak is.
Sluit de vacuum eens op de ported kant aan. Ik ben beniewd wat ie dan zal doen. Dan je namelijk geen vacuum bij idle dus weet je meteen of dat de oorzaak is.