carb spacer

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: carb spacer

Bericht door Cobretti »

Ando schreef: do 23 nov, 2017 22:39 Als jij denk dat je verschil voelt is het toch prima?
Yup, we gaan het meemaken en ik laat het weten. :)
Voelde jij verschil bij de jouwe, of ging dat gepaard met andere upgrades terzelfdertijd ? Mooie website trouwens met heel wat verzamelde info :up:
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: carb spacer

Bericht door Ando »

Cobretti schreef:
Ando schreef: do 23 nov, 2017 22:39 Als jij denk dat je verschil voelt is het toch prima?
Yup, we gaan het meemaken en ik laat het weten. :)
Voelde jij verschil bij de jouwe, of ging dat gepaard met andere upgrades terzelfdertijd ? Mooie website trouwens met heel wat verzamelde info :up:
Was bij mij een aparte update i.v.m. temperatuur-problemen van de carburateur. Ik heb nooit bedacht dat dit iets met het vermogen zou doen en heb dan ook totaal geen verschil gemerkt...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: carb spacer

Bericht door Mustang24 »

Ando schreef: vr 24 nov, 2017 07:38
Cobretti schreef:
Ando schreef: do 23 nov, 2017 22:39 Als jij denk dat je verschil voelt is het toch prima?
Yup, we gaan het meemaken en ik laat het weten. :)
Voelde jij verschil bij de jouwe, of ging dat gepaard met andere upgrades terzelfdertijd ? Mooie website trouwens met heel wat verzamelde info :up:
Was bij mij een aparte update i.v.m. temperatuur-problemen van de carburateur. Ik heb nooit bedacht dat dit iets met het vermogen zou doen en heb dan ook totaal geen verschil gemerkt...
Ik heb op de GTA ook een spacer gezet (Alu van 1"), en ik moet wel zeggen dat hij regelmatiger draaide op vrijloop (rallenti zoals wij zeggen).
Als ik vermogenswinst zou beoogen, zou ik gewoon voor een EFI systeem gaan (in plaats van een supercharger).
Holley maakt die in de vorm van een carburator, dus de "looks" blijven ongeveer hetzelfde.
Michel zal wel kunnen bevestigen dat dit wel wat extra PK's oplevert...

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: carb spacer

Bericht door Ando »

Nooit zoveel winst als jouw supercharger Emiel. Ik denk zelfs dat het bijna geen winst oplevert t.o.v. een 4V carburateur, wel een wat mooier lopende motor als de afstelling echt goed is..
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: carb spacer

Bericht door richard66coupe »

Ik heb ook een 4-hole spacer geplaatst van 1 inch, van een soort kunststof. Destijds gehaald bij Tyra parts van Mr. Gasket.
Voornaamste reden was de temperatuur van de carburateur. Hij liep wel iets anders na het plaatsen, iets stabieler op lager toerental en pakte net wat beter op. Geen wereld van verschil maar liep zeker niet minder.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: carb spacer

Bericht door Ando »

Langere kanalen zouden het in theorie iets beter moeten doen op een lager toerental. Maar of die 2cm nu echt veel uit maakt op de totale lengte......
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: carb spacer

Bericht door mustang66coupe »

richard66coupe schreef: vr 24 nov, 2017 21:02 Ik heb ook een 4-hole spacer geplaatst van 1 inch, Hij liep wel iets anders na het plaatsen, iets stabieler op lager toerental en pakte net wat beter op. Geen wereld van verschil maar liep zeker niet minder.
Precies ook mijn ervaring. Maar als er mensen zijn die andere ervaringen/ideeen hebben prima toch? :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: carb spacer

Bericht door Gearz »

Mustang24 schreef: vr 24 nov, 2017 10:23Ik heb op de GTA ook een spacer gezet (Alu van 1"), en ik moet wel zeggen dat hij regelmatiger draaide op vrijloop (rallenti zoals wij zeggen).
Mooi woord, "Rallenti".
Zolang er geen Boost is dan heeft de spacer nut, onder boost valt elk voordeel van een spacer weg.

Ando schreef: vr 24 nov, 2017 13:09 Nooit zoveel winst als jouw supercharger Emiel. Ik denk zelfs dat het bijna geen winst oplevert t.o.v. een 4V carburateur, wel een wat mooier lopende motor als de afstelling echt goed is..
Ik denk niet dat je een supercharger kan vergelijken met een EFI systeem, dat zijn toch wel twee heel verschillende onderdelen.
Een stand alone EFI systeem toevoegen aan een super charger zou echter een prima optie zijn.

En inderdaad, de winst van een EFI systeem ten opzichte van een 4V carb zit 'm niet zozeer in een hogere max PK winst maar juist in beter/meer bruikbaar vermogen door de gehele vermogensband. De betreffende EFI module is in vergelijking met de carb niet afhankelijk van vacuüm signaal in de venturies, buitenluchtdruk en temperatuur.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: carb spacer

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef: za 25 nov, 2017 18:20
Mustang24 schreef: vr 24 nov, 2017 10:23Ik heb op de GTA ook een spacer gezet (Alu van 1"), en ik moet wel zeggen dat hij regelmatiger draaide op vrijloop (rallenti zoals wij zeggen).
Mooi woord, "Rallenti".
Zolang er geen Boost is dan heeft de spacer nut, onder boost valt elk voordeel van een spacer weg.

Ando schreef: vr 24 nov, 2017 13:09 Nooit zoveel winst als jouw supercharger Emiel. Ik denk zelfs dat het bijna geen winst oplevert t.o.v. een 4V carburateur, wel een wat mooier lopende motor als de afstelling echt goed is..
Ik denk niet dat je een supercharger kan vergelijken met een EFI systeem, dat zijn toch wel twee heel verschillende onderdelen.
Een stand alone EFI systeem toevoegen aan een super charger zou echter een prima optie zijn.

En inderdaad, de winst van een EFI systeem ten opzichte van een 4V carb zit 'm niet zozeer in een hogere max PK winst maar juist in beter/meer bruikbaar vermogen door de gehele vermogensband. De betreffende EFI module is in vergelijking met de carb niet afhankelijk van vacuüm signaal in de venturies, buitenluchtdruk en temperatuur.

Michel.
Zo, dat weten we dan weeral... wat een geluk dat we Gearzipedia hier op het forum hebben !
:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”