Yup, we gaan het meemaken en ik laat het weten.
Voelde jij verschil bij de jouwe, of ging dat gepaard met andere upgrades terzelfdertijd ? Mooie website trouwens met heel wat verzamelde info
Moderator: Shelby GT-H
Was bij mij een aparte update i.v.m. temperatuur-problemen van de carburateur. Ik heb nooit bedacht dat dit iets met het vermogen zou doen en heb dan ook totaal geen verschil gemerkt...
Ik heb op de GTA ook een spacer gezet (Alu van 1"), en ik moet wel zeggen dat hij regelmatiger draaide op vrijloop (rallenti zoals wij zeggen).
Precies ook mijn ervaring. Maar als er mensen zijn die andere ervaringen/ideeen hebben prima toch?richard66coupe schreef: ↑vr 24 nov, 2017 21:02 Ik heb ook een 4-hole spacer geplaatst van 1 inch, Hij liep wel iets anders na het plaatsen, iets stabieler op lager toerental en pakte net wat beter op. Geen wereld van verschil maar liep zeker niet minder.
Mooi woord, "Rallenti".
Ik denk niet dat je een supercharger kan vergelijken met een EFI systeem, dat zijn toch wel twee heel verschillende onderdelen.
Zo, dat weten we dan weeral... wat een geluk dat we Gearzipedia hier op het forum hebben !Gearz schreef: ↑za 25 nov, 2017 18:20Mooi woord, "Rallenti".
Zolang er geen Boost is dan heeft de spacer nut, onder boost valt elk voordeel van een spacer weg.
Ik denk niet dat je een supercharger kan vergelijken met een EFI systeem, dat zijn toch wel twee heel verschillende onderdelen.
Een stand alone EFI systeem toevoegen aan een super charger zou echter een prima optie zijn.
En inderdaad, de winst van een EFI systeem ten opzichte van een 4V carb zit 'm niet zozeer in een hogere max PK winst maar juist in beter/meer bruikbaar vermogen door de gehele vermogensband. De betreffende EFI module is in vergelijking met de carb niet afhankelijk van vacuüm signaal in de venturies, buitenluchtdruk en temperatuur.
Michel.