positie portier glas 1967 coupe

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

positie portier glas 1967 coupe

Bericht door pmadelis »

Betreft mustang coupe 1967.
raam bestuurderskant

het raam komt tegen de "weatherstrip" aan bij omhoog draaien. Dit hoort uiteraard zo te zijn maar de weatherstrip wordt eruit geduwd omdat het glas te ver richting de buitenkant gepositioneerd is. Heb nu de weatherstrip al met klinknagels extra vastgezet.
Ik lees in het technische handboek dat het ook mogelijk moet zijn om de glasplaat een andere positie te geven, dus iets meer naar binnen of naar buiten...men gebruikt hiervoor de schroeven aan de binnenkant van de deur MAAR ook een schroefje dat boven het slotmechanisme aan de zijkant/buitenkant van de deur zit

Mijn vraag; klopt het dat deze schroef daar idd voor gebruikt wordt? Mijn deur heeft die schroef namelijk niet, wel is er een mogelijkheid om een schroef in te draaien omdat er een moertje zit. Wanneer ik er een schroef indraai gebeurd er niets omdat deze nergens tegenaan duwt of ergens aan vast zit....zie youtube filmpje, de bout waar hij het witte plaatje achter zet...Waarvoor dient die bout en waar in de deur zit die aan vast?

https://www.youtube.com/watch?v=fzN6ixnK3Ro

of zoek youtube " Episode 90 Door Glass Vent Window Install 1967 or 1968 Mustang or Cougar Autorestomod " op 6 minuut 20 sec...

een heel verhaal maar ik krijg het idee dat er een onderdeel ontbreekt in mijn deur om het glas beter mee te kunnen positioneren...
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”