Automaat leidingen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Automaat leidingen

Bericht door theoc »

Ik heb een vraag over het aansluiten van de leidingen naar de automaat naar de radiateur. Deze waren compleet met slang aangelegd en dit wil ik veranderen. Ook zit er een extra koeler voor de radiateur. Nu vind ik terug dat de olie eerst Door de radiator moet gaan en dan Door de extra koeler en zo terug naar de automaat.

Nu is mijn vraag,wat is de uitgaande kant op de automaat?
65ér Coupe
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Automaat leidingen

Bericht door edgar »

Voorste aansluiting

Verder is het het beste om de radiatorkoeling als laatste in de keten te hebben. De olie mag niet te heet worden, maar ook zeker niet te koud blijven. Mocht de externe radiator teveel koelen, komt de olie toch op bedrijfstemperatuur door de hitte in de motorradiator
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Automaat leidingen

Bericht door Robinski »

ik hoop dat ik hier even op mag inhaken, wellicht weten jullie raad.

op mijn C6 zijn de koelleidingen niet aangesloten op de radiator maar is er een bypass gemaakt met rubber slang. de originele leidingen ontbreken en uiteraard wil ik die wel weer aansluiten. iemand een idee welke leiding hiervoor gebruikt kan worden? of moet ik dit kant en klaar bestellen met de juiste koppelingen?

alvast bedankt.
indien nodig maak ik een apart topic aan maar toevallig stond dit er al.

groetjes, Robin
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Automaat leidingen

Bericht door theoc »

Robin,
Bij mij zijn de leidingen ook weg, alles vervangen door slangen. Ik ben begonnen met deze zoveel mogelijk in pijp te maken. Ik ga gewoon koper 12mm gebruiken, lijkt mij prima te werken. Onderin de radiator heb ik nu 2 knelkoppelingen zitten van 12 met verloopjes erin naar 1/4".
Als ik het fout heb dan hoor ik het graag, wanneer ik klaar ben plaats ik wel foto's hierop.

Gr Theo
65ér Coupe
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”