Hallo,
Eindelijk is de motor terug van het revisiebedrijf.
Ik zit met een paar vragen ivm de vriespluggen.
In de kit zitten 6 stoppen voor de zijkant, 1 voor achterzijde, 1 boven op het blok en dan nog de schroefstoppen 3 achter en 1 links en rechts.
Ik heb echter ook nog 3 kleine pluggen die ik niet direct kan terugvinden. iemand die weet waar die zitten?
Dan wat de koppen betreft, zit er verschil op links of rechts?
ik had ze gemarkeerd, maar bij het reviseren is dit weggegaan. nu weet ik niet meer wat links of rechts is.
het is een 302blok van 72'
motorrevisie
Moderator: Shelby GT-H
Re: motorrevisie
Wellicht de drie pluggen voor de oil gallery achter de timing chain ?
De koppen links en rechts zijn identiek en zitten beiden andersom ten opzichte van elkaar gemonteerd.
Michel.
De koppen links en rechts zijn identiek en zitten beiden andersom ten opzichte van elkaar gemonteerd.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: motorrevisie
Thx voor de info.
Klopt, heb ze gevonden.
Dus ik kan de koppen gewoon monteren hoe ik wil?
ik zoek ook nog enkele drijfstangbouten, ik heb er 4 die slechte draad hebben.
zijn er hier leden die er misschien hebben liggen?
Klopt, heb ze gevonden.
Dus ik kan de koppen gewoon monteren hoe ik wil?
ik zoek ook nog enkele drijfstangbouten, ik heb er 4 die slechte draad hebben.
zijn er hier leden die er misschien hebben liggen?
- Big_fun_58
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: motorrevisie
Oei oei. Drijfstangbouten zijn het slechtst ontworpen onderdeel van een Ford Small block. Als er iets bij overbelasting kapot gaat dan is het vaak een drijfstangbout dus mijn advies:
Alle bouten vervangen door nieuwe ARP drijfstang boutjes. Kost niet veel en voegt veel veiligheid toe.
Volgens mij heb je niet heel veel ervaring met Ford V8 blokken dus let je wel op dat je de 2 koppakkingen goed op je blok legt (met de grote koelwatergaten achteraan)? Dat houdt soms in dat een van de 2 "op zijn kop" ligt.
Die fout wordt vaker gemaak met koelproblemen (lees: warmte problemen!) tot gevolg.
Succes en als je vragen heb, hier gewoon posten...
Alle bouten vervangen door nieuwe ARP drijfstang boutjes. Kost niet veel en voegt veel veiligheid toe.
Volgens mij heb je niet heel veel ervaring met Ford V8 blokken dus let je wel op dat je de 2 koppakkingen goed op je blok legt (met de grote koelwatergaten achteraan)? Dat houdt soms in dat een van de 2 "op zijn kop" ligt.
Die fout wordt vaker gemaak met koelproblemen (lees: warmte problemen!) tot gevolg.
Succes en als je vragen heb, hier gewoon posten...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: motorrevisie
Als het zover is vraag ik zeker raad!
Ik ga al de interne bouten vervangen, na 50j mag dat wel.
Het is de eerste keer dat ik een V8 reviseer en met de nodige raad en geduld zal het wel lukken.
Alle tips zijn altijd welkom van mensen die ervaring hebben met reviseren.
Alvast dank!
Ik ga al de interne bouten vervangen, na 50j mag dat wel.
Het is de eerste keer dat ik een V8 reviseer en met de nodige raad en geduld zal het wel lukken.
Alle tips zijn altijd welkom van mensen die ervaring hebben met reviseren.
Alvast dank!