Circuit brakers

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Circuit brakers

Bericht door jvdiest »

Op het moment ben ik bezig een nieuwe kabelboom te installeren in mijn 1966 Mustang Coupe (straight six). Aangezien ik de Mustang als bouwpakket heb gekocht, weet ik niet hoe het origineel zat.

Wat ik graag wil weten of ik ergens zogenaamde "circuit brakers" moet plaatsen. Bijvoorbeeld bij de ignition. Ik bouw de Mustang volledig standaard op, dus geen extra accessoires.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Circuit brakers

Bericht door Swordfish79 »

Nee alles loopt via de zekering kast. ik heb wel bij andere accesoires zoals de foglights extra zekering geplaatst.

Ik zou zeggen vervang je zekeringkast voor iets modernere steek zekeringen ipv de glas zekeringen.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Circuit brakers

Bericht door jvdiest »

bedankt voor de reactie. Goed om te weten. Kwam op verschillende sites tegen dat je ook circuit breakers moet plaatsen o.a. achter op de ignition switch. Weet ik dat ik daar niets extra voor hoef te regelen.

Betreft de fusebox. Ik heb inderdaad een kabelboom met glaszekeringen, terwijl ik voor hetzelfde geld ook een kabelboom met moderne zekeringkast had kunnen kopen. Vind het eigenlijk wel leuk zo met die oude glaszekeringen.
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Circuit brakers

Bericht door Mustangflip »

Hoi,

Ik wil wel eens kijken of je het ook nog leuk vind als je een glaszekering moet vervangen langs de snelweg (bij wijze van spreke natuurlijk). Authentiek is leuk maar soms.....

Just my 2 cents

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”