Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de voorophanging van de mach 1. Met name de lower control arms. Nu zie ik bij de montage van links en rechts verschil in de positie.
Ik heb er foto’s van gemaakt uiteraard. Wat duidelijk te zien is, is dat de rechter arm enigszins verdraaid is en de linker mooi parallel aan het chassis staat. Ik heb rechts ook iets meer moeite gehad om de strutrods op hub plek te krijgen.
Is dit normaal? Is er iets scheef? Control arms Zijn nieuw. Er is verder geen zichtbare schade en ik heb de zaak al meemaals weer los gehad, bekeken en weer op een andere manier gemonteerd maar zonder verbetering. Wie weet raad? Ik hoor het graag
Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Moderator: Shelby GT-H
Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Groetjes, Robin
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Lijkt me dat er aan de rechterkant iets niet goed zit.
Misschien een paar tips:
- Zit de bus waarmee de draagarm aan het chassis vast wel recht in de draagarm ?
- Draagarm zelf krom ?
- Zit de a-symetrische ring van de draagarm voor de afstelling van de ophanging wel goed ?
- Zijn de strutrods van links en rechts wel even lang ?
Misschien een paar tips:
- Zit de bus waarmee de draagarm aan het chassis vast wel recht in de draagarm ?
- Draagarm zelf krom ?
- Zit de a-symetrische ring van de draagarm voor de afstelling van de ophanging wel goed ?
- Zijn de strutrods van links en rechts wel even lang ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Beiden even uitmeten vanaf de achteras en zorgen dat de basis instelling aan beide zijde goed staat in het midden van de wielopening.
Vervolgens even checken hoe de boel er dan uit ziet.
Michel.
Vervolgens even checken hoe de boel er dan uit ziet.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Hey Robin,
volgens mij wordt deze stand puur door de strut rod bepaald,
heb je deze al eens naast elkaar gelegd? wellicht is het onderste platte deel iets verbogen,
groeten,
Jack
volgens mij wordt deze stand puur door de strut rod bepaald,
heb je deze al eens naast elkaar gelegd? wellicht is het onderste platte deel iets verbogen,
groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Een verbogen strut-rod. Daar dacht ik ook aan.
Volgens mij heb ik nog een set liggen dus als dat het is dan neem je maar contact op.
Succes.
Volgens mij heb ik nog een set liggen dus als dat het is dan neem je maar contact op.
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Advies, ervaringen gevraagd; voorophanging 69-er
Heren, dank voor de reacties.
Ik heb n.a.v. O.a. Jullie tips er nog eens naar gekeken met frisse moed. Hieruit bleek idd dat de strut rod scheef was.
Ik heb em in de bankschroef voorzichtig recht gebogen en terug geplaatst; probleem opgelost!
Soms is het simpel, gelukkig maar
Ik heb n.a.v. O.a. Jullie tips er nog eens naar gekeken met frisse moed. Hieruit bleek idd dat de strut rod scheef was.
Ik heb em in de bankschroef voorzichtig recht gebogen en terug geplaatst; probleem opgelost!
Soms is het simpel, gelukkig maar
Groetjes, Robin