Koppelingspedaal veren

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Koppelingspedaal veren

Bericht door jvdiest »

Wil het koppelingspedaal van mijn 1966 straight six op de juiste manier aansluiten, zodat het pedaal na gebruik ook netjes terug veert.

Waar ik niet uitkom is welke veren ik nodig heb en waar ik deze moet plaatsen. Inmiddels veel foto's op Internet bekeken, maar wordt er helaas niet wijzer van.

Kwam volgende foto tegen, waarop te zien is dat er 2 veren op horen bij een V8. De 7523 upper en lower. Nu heb ik op mijn equalizer bar niet de gaten (spring hole) zoals op de foto aangegeven.

Image

WIe kan mij vertellen welke veren er op een straight six horen met 4 bak handgeschakeld?
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Koppelingspedaal veren

Bericht door jvdiest »

Ik kwam ook onderstaande tegen bij een of andere post bij een of andere forum:

Do you have the 14" long spring that goes from the clutch fork to holes (HARD TO FIND) below the shock tower mount?

Zou het kunnen dat er een veer moet lopen van de gaffel naar het gat onderop de shock tower (dat gat heb ik wel). Dus dat er bij mijn 1966 straight six geen veer direct is aangesloten op de equalizer bar?
janvh001
Berichten: 10
Lid geworden op: do 12 jul, 2018 22:51
Locatie: Dubai - België

Re: Koppelingspedaal veren

Bericht door janvh001 »

Ik heb een aantal maanden ook een identieke vraag gesteld zonder verder uitsluitsel (wel een heleboel interessante vragen.... :smart: ironisch)

De koppel pedaal komt niet meer automatisch volledig terug, maar een veer kan ik niet vinden.
Ik ging er van uit dat dit verloren was gegaan, maar aangezien er geen gaatjes in de stang aan de motorzijde zit, zou hier ook geen veer kunnen zitten.
In de handleiding die ik heb, staat er echter wel een veer op de tekeningen.

viewtopic.php?f=82&t=30649

Ik kan je verder niet helpen, maar ben wel benieuwd of er iemand met een oplossing komt.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Koppelingspedaal veren

Bericht door jvdiest »

Bedankt voor je reactie. Er moet hier toch iemand zijn die het weet? Of rijdt iedereen met een automaat rond?

Voor mij ook nog niet opgelost.
WoutCougar
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 sep, 2020 11:27

Re: Koppelingspedaal veren

Bericht door WoutCougar »

Mijn advies: Shopmanual van jouw jaar Mustang kopen. Daar zitten tekeningen in van hoe het in elkaar zit.
Van niets wat er rondrijdt en aan wie je je vraag stelt weet jij of het nog in de buurt is van origineel.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”