C6 Versnellingsbak vragen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

C6 Versnellingsbak vragen

Bericht door Mustangflip »

Heren,

Ik ben in het proces om mijn pompas seal en deksel pakking te vervangen vanwege kleine lekkages. Omdat de bak er nu toch af ligt geeft het me ook meteen de gelegenheid om andere kleine dingen in orde te maken of te onderzoeken. Een van die dingen is dat mijn 'kick down' nooit heeft gewerkt. Ik weet dat ik de bak heb van een Thunderbird die geschakeld werd via de stuurkolom dus wellicht dat daar een verschil in zit met de Mustang C6 bak? Nu de bak eronder uit ligt heb ik wat foto's kunnen nemen van de schakel hevels. Wat me meteen al opviel is dat er een is afgeslepen. Maar zou iemand mij de functies van de hevels eens uit kunnen leggen en wellicht mij kunnen vertellen hoe ik kan testen of de kick down werkt zonder de bak aan de motor te hebben hangen? Ondanks dat het me nooit gestoord heeft zou ik toch graag de 'kick down'weer laten werken zoals het hoort.

Afbeelding

Afbeelding


Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: C6 Versnellingsbak vragen

Bericht door Mustangflip »

Zit net nog even op internet te kijken maar zie ik dat deze bak eigenlijk 3 hevels heeft. De C6 versnellingsbakken die ik op internet zie hebben er meestal maar 2? Iemand hier misschien een antwoord op?

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: C6 Versnellingsbak vragen

Bericht door tminus3 »

Hoi Flip,

Er zit zo te zien een universeel aftermarket schakelhevel (TCI heeft ze iig ook) op de plek waar je vrijstandschakelaar hoort te zitten. De originele schakelhevel is idd afgezaagd.
Als je het kickdownheveltje aan kunt sluiten zodat hij met volgas strak getrokken wordt, werkt je kickdown gewoon.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: C6 Versnellingsbak vragen

Bericht door Mustangflip »

Hey Marc,

Ik hoopte oa al een beetje op een reactie van jou :ok: . Zover ik me het nog kan herinneren was de kick down hevel in het verleden aangesloten en werkte toen volgens mij ook gewoon alleen had het niet tot gevolg dat de kick down werd bewerkstelligd. Na het wisselen van de carburateur heb ik hem er daarom ook maar afgelaten want een werkloos stuk ijzer onder de motorkap heb ik niks mee. Alleen nu ik dus er even goed bij kan met de bak eraf zou ik dus wel graag zeker willen stellen of dit ook daadwerkelijk het geval is, dus is dit te testen met de bak los? Tevens vraag ik me dus af of ik het afgeslepen deel er nu niet beter tussenuit kan halen? Omdat ik waarschijnlijk een bak heb van een Thunderbird (bron: Michel) en deze ook column shifters hebben weet ik dus niet of dit ermee te maken kan hebben. Ook een zoektocht op internet levert to dusverre nog weinig op omdat de C6 onder zoveel auto's gezet is met console en column shifters. Dus ik zie door de bomen het bos niet meer hoe het nu moet zitten en hoe het nu in mijn set-up zou moeten werken. Dat het nu werkt is een feit maar zou nu toch de kick down wel eens werkend willen hebben nu de mogelijkheid er is. Plan om ooit van bak te verwisselen staat nog steeds dus als het niet kan zonder grote aanpassingen. Dan maar niet.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”