Ik heb een conversionkit (schijfremmen voor) nu vraag ik me af wat is het aanhaalmoment van de centrale moer.
Niet dat de lagers te veel of te weinig speling hebben.
Was het niet goed vast draaien en een halve slag los?
Alvast bedankt voor de reacties .
Wiellagers voor afstellen
Moderator: Shelby GT-H
- richard66coupe
- Berichten: 471
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Wiellagers voor afstellen
Ik had bij mijn schijfconversie instructies waarin stond dat de moer uiteindelijk(weet het niet helemaal zeker!) 15 ft lbs aangedraait moet worden maar vond dat vrij strak.
In de shop manual staat het volgende en dit heb ik maar gedaan:
Al draaiend aan de hub de moer aandraaien tot 17-25 ft lbs om de lagers op de plek te duwen.
Vervolgens het kapje waar je borpen door doet plaatsen zodat er een borgpen door past.
De laatste stap is met het kapje erop de moer 1 castellation(mogelijkheid waar borgpen door past) terug draaien.
Het zit al weer een aantal jaar zo en tot nu toe geen speling of lawaai oid.
In de shop manual staat het volgende en dit heb ik maar gedaan:
Al draaiend aan de hub de moer aandraaien tot 17-25 ft lbs om de lagers op de plek te duwen.
Vervolgens het kapje waar je borpen door doet plaatsen zodat er een borgpen door past.
De laatste stap is met het kapje erop de moer 1 castellation(mogelijkheid waar borgpen door past) terug draaien.
Het zit al weer een aantal jaar zo en tot nu toe geen speling of lawaai oid.
Re: Wiellagers voor afstellen
Ok , bedankt voor de reactie. Ga ik dat ook maar doen.