Advies over '65/'66 coupe

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Dakloos »

Afgezien van de velgen en misschien de (makkelijk te verwijderen) LPG installatie lijkt mij dit, gezien de huidige prijzen, niet eens zo'n slechte keuze. En al helemaal als je er wat vanaf kunt lullen. V8, stuurbekrachtiging, console.....

https://link.marktplaats.nl/m1399149725
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Gearz »

Dashboard zit er een beetje vreemd in, de tellerglazen zijn wat verweerd en het stuur lijkt wat , niets wat vrij simpel valt te verhelpen.
Inderdaad, dit ziet er zo op het eerste gezicht uit als een prima wagen, ben benieuwd naar de bodem.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door BullitTV »

Is dat 'normaal' om de luchtfilter zo gemonteerd te hebben bij die jaargangen?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Gearz »

TedVlemmings schreef: za 13 apr, 2019 21:39 Is dat 'normaal' om de luchtfilter zo gemonteerd te hebben bij die jaargangen?
Het luchtfilter zit zo gemonteerd bij dit type LPG installatie.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

SamO schreef: do 11 apr, 2019 09:46 Een volgende kandidaat gevonden, ook bij onze zuiderburen (behalve voor de Belgen hier natuurlijk, dan is het gewoon in eigen land):
http://www.oldtimers-te-koop.nl/oldtime ... 02660.aspx
Gisteren ben ik met mijn vriendin (ook geen kenner, maar twee zien meer dan één) bij deze auto gaan kijken. Eerst het slechte nieuws: de verkoper zei me niets van zijn prijs, € 22.500, te willen afdoen.

Maar ook in het echt lijkt het me een eerlijke auto. Rijdt goed,schakelt soepel en remt kaarsrecht. De motor loopt netjes. Niet droog aan de onderkant, een druppel die niet valt, maar zweten lijkt me normaal. De bodem ziet er keurig uit. De (enkele) uitlaat is niet splinternieuw, maar netjes. Wel zijn de rubbers van de achterveren verdroogd. Bij drempels kraakte de achterkant ook wat, heeft dat misschien daarmee te maken? Het meeste chroomwerk had een mooie glans. Een paar emblemen waren wat dof en een raamstijl had putjes, maar was te overzien. De lak was voor het grootste deel keurig, met wat kleine beschadigingen/foutjes. Toch is dat waar mijn twijfel zit bij deze auto. Onderaan de rechterdeur zit namelijk dit:
Afbeelding
En bij het stads/knipperlicht linksvoor dit:
Afbeelding
Afbeelding

De plek onder de voorbumper is redelijk krokant. Het is gelukkig geen erg zichtbare plaats. Hopelijk is dat zelf nog redelijk netjes bij te werken en in het ergste geval is dat plaatwerk niet duur en valt wat kleurafwijking onder de bumper ook niet enorm op.
De blaasjes in de deur vind ik vervelender. Roest onder de lak op zo'n plek heb je natuurlijk liever niet. Wat denken jullie ervan? Zou het voor jullie een reden zijn om deze Mustang te laten staan?
En hebben de meeste wagens die niet net gerestaureerd zijn niet ergens een plek?
Want ergens denk ik ook:
Dakloos schreef: di 09 apr, 2019 22:23 Ze hebben allemaal wat natuurlijk
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Dakloos »

SamO schreef: ma 22 apr, 2019 14:22 Zou het voor jullie een reden zijn om deze Mustang te laten staan?
JA!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Swordfish79 »

Die deur dat is wel een dingetje en is ook een zwakke plek van de 65/66 mustang. Maar het is wel te repareren. Ook de frontvalance is gewoon te vervangen en opnieuw te spuiten. Het is alleen of je dat werk wilt doen ? er hangt een prijs kaartje aan. Ik zou er persoonlijk niet voor weg lopen. Je kan er eerst nog een paar jaar mee rijden voordat je het gaat aanpakken. Mocht het serieuzer worden dan zou ik zeker iemand meenemen met wat meer kennis van de 65/66 mustang.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door 1967coupe »

Hij heeft erbij staan vraagprijs 20.000 en dan 22.500 en niets van de prijs af willen doen?
Er zit 100% zeker roest en narigheid onder de lak bij de deur.

22.500 voor een standaard coupe vind ik vrij fors

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door peer »

Voor dit bedrag en deze bevindingen dan zou ik hem laten staan...

Olie druppel is ook niet normaal. ‘Ze lekken allemaal’ Vraag dan maar eens aan dakloos een foto van zijn onderkant van de wagen :)
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Ando »

De mijne lekte ook niet, dat hoeft echt niet!
Prijs vind ik echt te hoog voor een coupé in deze staat.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Kuupertie »

Ik reageer niet vaak ... maar dat is toch een redelijke vorm van eczeem. Laten staan voor dat geld.
Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

Ik heb deze inderdaad maar laten staan. De koper laten weten dat de auto deze prijs niet waard is. Hij wil niet zakken, dus het wordt geduldig verder zoeken voor mij.

Bedankt voor het advies allemaal! Ontzettend fijn om een community te hebben die meedenkt en -kijkt, als je als beginner op zoek bent naar je eerste Mustang!
:ok:
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
Gebruikersavatar
andypeeters
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 19:18

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door andypeeters »

het valt mij ook op dat de prijzen echt enorm aan het stijgen zijn...

en 20k en dan roest aan de deur? no way
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door BullitTV »

Recentelijk nog iets gezien Sam?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

andypeeters schreef:het valt mij ook op dat de prijzen echt enorm aan het stijgen zijn...
De prijzen kijken elke maand weer een stuk hoger te zijn inderdaad.
De auto waar dit topic mee begon staat nog steeds te koop, voor €4.000 méér :roll: :lol:
TedVlemmings schreef:Recentelijk nog iets gezien Sam?
Het valt me niet mee. Ik ben nog geen tweede Mustang tegengekomen die me een bezoek waard leek.
Het is lastig te beoordelen wat de auto's op dit moment waard zijn. Op basis van reacties hier op het forum zou je zeggen dat voor €20-25.000 echt goede 289's moeten worden aangeboden, maar in de praktijk is dat niet zo. Ook voor I6 coupes zie ik al vraagprijzen van €25.000. :shock:

Als de waarde van een V8 coupe in goede staat inmiddels zó over de 25k gaat, lijkt een exemplaar waar nog wat geld in gaat zitten voor rond 22k ineens niet zo vreemd meer...
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”