Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Moderator: Shelby GT-H
Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Mensen,
Heeft iemand een goede suggestie voor een goec bedrijf voor het flushen + olieverversen van een C4 automaat? Het liefst een bedrijf met verstand van classic Mustangs en in de omgeving Amsterdam - Utrecht - Almere.
Hartelijk dank!
Heeft iemand een goede suggestie voor een goec bedrijf voor het flushen + olieverversen van een C4 automaat? Het liefst een bedrijf met verstand van classic Mustangs en in de omgeving Amsterdam - Utrecht - Almere.
Hartelijk dank!
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Ik sprak trouwens een lokaal autobedrijf die ook veel doen aan classic US cars en die zeiden dat je een C4 transmissie (en vele andere oude type automaten) helemaal niet hoeft te flushen.
Oliepan er af, alles leeg laten lopen en oliefilter vervangen + nieuwe olie er in zou al genoeg zijn en extra flushen zou niet veel extra’s opleveren voor het juist functioneren van deze transmissies.
Volgens hen is flushen alleen nodig bij de modernere automaten.
Wie heeft hier op het forum verder meningen over? Wel of niet flushen van een ‘66 C4?
Oliepan er af, alles leeg laten lopen en oliefilter vervangen + nieuwe olie er in zou al genoeg zijn en extra flushen zou niet veel extra’s opleveren voor het juist functioneren van deze transmissies.
Volgens hen is flushen alleen nodig bij de modernere automaten.
Wie heeft hier op het forum verder meningen over? Wel of niet flushen van een ‘66 C4?
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Ik heb begrepen dat je bij het laten leeg lopen en weer vullen van de C4 je maar ongeveer de helft van de olie ververst omdat de olie in de koppelomvormer er niet uit loopt als je de pan er onder uit haalt.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Ik denk zelfs dat de meeste olie in de koppelomvormer zit. Gelukkig zit daar een aftapplug in
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Dakloos, bedankt voor de heldere foto!
Zit die drain plug standaard in de koppelomvormer? Ik weet niet zeker of die er bij mij ook zit (ga t eind van de dag bekijken).
Als die drain plug er standaard zit, dan kan je daar en en met het verwijderen van de oliepan/filter denk ik wel zo’n 90% van alle olie er uit krijgen zonder te flushen met zo’n standaard oliespoel apparaat.
Dit verklaart dan ook het argument van mijn classic cars garage hier in de buurt dat flushen van een C4 helemaal niet nodig is. Ik heb ook diverse keren eerder op Internet (ook op US sites) gelezen dat flushen (met zo’n spoelmachine) van dit soort oudere type automaten juist af te raden is, omdat het makkelijk weer tot andere problemen van je automaat kan leiden.
Heeft iemand over dit laatste nog aanvullende info over/ervaringen mee?
Zit die drain plug standaard in de koppelomvormer? Ik weet niet zeker of die er bij mij ook zit (ga t eind van de dag bekijken).
Als die drain plug er standaard zit, dan kan je daar en en met het verwijderen van de oliepan/filter denk ik wel zo’n 90% van alle olie er uit krijgen zonder te flushen met zo’n standaard oliespoel apparaat.
Dit verklaart dan ook het argument van mijn classic cars garage hier in de buurt dat flushen van een C4 helemaal niet nodig is. Ik heb ook diverse keren eerder op Internet (ook op US sites) gelezen dat flushen (met zo’n spoelmachine) van dit soort oudere type automaten juist af te raden is, omdat het makkelijk weer tot andere problemen van je automaat kan leiden.
Heeft iemand over dit laatste nog aanvullende info over/ervaringen mee?
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Het standaard filmpje:
Is het ook verstandig meteen de modulator te vernieuwen + rubber tube daar naar toe?
Is het ook verstandig meteen de modulator te vernieuwen + rubber tube daar naar toe?
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Niet alle omvormers hebben een aftapplug.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Ik ga dan eens goed kijken naar die van mij en wat foto’s maken.
Aangezien je dus de olie kan drainen bij zowel de oliepan als bij de koppelomvormer (met de drain plug daar), is de conclusie dan dat flushen van een classic Ford automaat (zoals een C4) met een echte transmissie oil flushmachine eigenlijk geen zin heeft en mogelijk zelfs nadelig kan zijn voor de automaat?
Aangezien je dus de olie kan drainen bij zowel de oliepan als bij de koppelomvormer (met de drain plug daar), is de conclusie dan dat flushen van een classic Ford automaat (zoals een C4) met een echte transmissie oil flushmachine eigenlijk geen zin heeft en mogelijk zelfs nadelig kan zijn voor de automaat?
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Dakloos,
Klopt het dat je eerst de ‘inspection plate’ van het Bell house van de torque converter af moet halen en dat de dan de as moet draaien zodanig dat de drain plug van de torque converter zichtbaar wordt en op het laagste punt komt?
Heb je daar wat foto’s van of is het zoals hieronder.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... 19-mod.jpg
Klopt het dat je eerst de ‘inspection plate’ van het Bell house van de torque converter af moet halen en dat de dan de as moet draaien zodanig dat de drain plug van de torque converter zichtbaar wordt en op het laagste punt komt?
Heb je daar wat foto’s van of is het zoals hieronder.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... 19-mod.jpg
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Die inspectie plaat moet er inderdaad eerst af. Kan zijn dat je het onderste boutje van de startmotor een beetje moet losdraaien om het plaatje er uit te krijgen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Flushen C4 Transmissie - Midden Nederland
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, je kunt 'm ook flushen door eerst de olie in het bakcarter te vervangen (en het filter) dan vervolgens de leiding bij de bakkoeler los te halen , slang er aan in een opvangbak, motor door iemand anders laten starten met voet op de rem, bak in drive en dan continu bovenlangs bij vullen totdat er schone olie uit de leiding komt. Daarna op niveau zetten.
Let op dat je blijft bijvullen anders draait de boel kapot.
Michel.
Let op dat je blijft bijvullen anders draait de boel kapot.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.