Hallo iedereen,
Ik kreeg onlangs advies om mijn carterontluchting te wijzigen.
Een goede carterontluchting zou een eenvoudige vermogenswinst kunnen betekenen.
Maar vooraleer ik dat doe wou ik het graag hier eens op het forum aankaarten.
kleppendeksel passagierszijde is voorzien met carterontluchting.
kleppendeksel bestuurderszijde is voorzien met een breathercap.
Het lijkt me de originele setup te zijn.
Breathercap toont soms wat oliesporen, carterontluchtingsslang zit wat los en is nu aangesloten op de intake.
Op deze aansluiting zit ook een aftakking voor het vacuumsignaal voor mijn C4 automaat richting modulator.
Mijn automaat schakelt zeer snel 'up' en zeer traag 'down'. Ik denk dat het vacuumsignaal NOK is.
Gekregen advies :
- carterontluchting aansluiten op aparte grote diameter nippel op intake (niet meer samen met C4 automaat vacuumsignaal)
- beter : carterontluchting op de luchtfilter aansluiten (mijn K&N baseplate is daarvoor voorzien, zelfs 2 aansluitmogelijkheden).
- nog beter : carterontluchting op de luchtfilter aansluiten aan beide zijden. Vraag : zijn daarvoor nieuwe kleppendeksels nodig ? ter vervanging van breathercap.
Alvast bedankt voor feedback !
Grts,
C.
302ci carterontluchting setup ?
Moderator: Shelby GT-H
Re: 302ci carterontluchting setup ?
Ando's info (nuttig zoals altijd ) -> http://www.mustang66.perronwei.nl/pcv.aspx
Nog een tekening -> https://images.app.goo.gl/o1KR6oU1CFhJVPL89
Vacuumlines info van Holley ->
Nog een tekening -> https://images.app.goo.gl/o1KR6oU1CFhJVPL89
Vacuumlines info van Holley ->