Convertible top

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Convertible top

Bericht door mymustang »

Volgend probleempje om nog eens aan te pakken.
Als ik mijn top open doe dan gaat hij scheef open. Rechts gaat hij vlugger omhoog dan links.
Als het dak dan dicht is krijg ik hem rechts moeilijk gesloten. Heb de sluithaken al geregeld, de concentrische moeren al eens versteld maar krijg hem niet veel beter. Als het dak dan weer open is, dan komt het ook altijd weer een beetje terug omhoog als ik de schakelaar loslaat. De hoes kan ik er dan bijna niet op krijgen. Lijkt wel of het dak niet diep genoeg in de kofferruimte zakt.
Iemand afsteltips of ervaring hierin?
Gebruikersavatar
ArizonaMustang66
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 15 aug, 2010 12:55
Locatie: Ninove

Re: Convertible top

Bericht door ArizonaMustang66 »

Hallo,

Als deze scheef opent, sluit die dan ook scheef? Zou je met een lek zitten in 1 van de cilinders?
Of de linkse wat verstopt waardoor die trager gaat?
Misschien eens hele systeem nakijken en eventueel hydraulische vloeistof verversen.

Bij mij gaat die ook niet diep genoeg in de kofferruimte en komt dus ook een beetje terug naar omhoog. Hoes plaatsen lukt wel, gewoon wat duwen op het frame aan de zijkanten en hoes vastklikken. Het is natuurlijk te zien hoe veel die terug omhoog komt.
Greetz, Maarten

** 1966 Ford Mustang convertible **
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Convertible top

Bericht door mymustang »

Alles is nog droog in de ruimte. Eenmaal dicht moet ik rechts ook enorm trekken om te sluiten. In het midden van het raam staat hij lichtjes open. Misschien ouderdom van het frame?
Zou best kunnen dat één cilinder wat verstopping heeft.
Zou het anders ook niet direct weten. Uiteindelijk maar 2 leidingen aanvoer en retour.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Convertible top

Bericht door SanQ »

zit er voldoende olie in het systeem ?

Eventueel heb ik nog originele olie van Ford staan, heb dit ooit besteld maar moest toen een doos afnemen waar ik nog een anatal flessen van heb staan....
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Convertible top

Bericht door Hamster »

Emm, ik heb er jaren geleden Ford versnellingsbakolie in gekieperd (type kwam uit het systeem van de automaterialenhandel) en het circus gaat heen en weer als een tierelier. Hoezo speciale olie?
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Shelby
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 mar, 2014 14:57

Re: Convertible top

Bericht door Shelby »

Een keer ontluchten misschien.
Shelby GT500 2011
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Convertible top

Bericht door Big_fun_58 »

Zitten de grote scharnierpennen links en rechts er nog wel helemaal goed in het cabrio frame??? Deze willen er makkelijk uitlopen. Heb ik ook bij andere Mustangs gezien op meetings
Je kan je goed bekijken als de kap open is. Van bovenaf. Het is een ongeveer 30 mm(?) lang, 10 mm dikke (?) pen met aan 1 kant een bredere platte kop.
Ben benieuwd.😉
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op zo 13 okt, 2019 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible top

Bericht door JaCo »

Heb ik ook al eens gehad met zelfs nieuwe cilinders, bleek eentje intern te lekken,
in uiterste stand moet je aan pomp kunnen horen of er weerstand is, als ie soepel blijft lopen is er een lek in een van de cilinders of de pomp is naar de .... (mits voldoende olie)

groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Convertible top

Bericht door JVR »

Was aan het zoeken op soortgelijk onderwerp.

Vroeg mij af of de gehele constructie (balken) waar het cabriodak oprust te vervangen is. Is dit onderdeel nog te krijgen en nog belangrijker is dit te demonteren en nieuw te monteren.

Zou dit namelijk als het kan wel is willen vernieuwen.

Heb op wat webshow gekeken maar het onderdeel niet gezien
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”