Pagina 1 van 1

Speling op de verdeleras

Geplaatst: di 24 sep, 2019 18:22
door mymustang
Nog een algemene vraag.
In een ander topic van mij waarbij de motor niet soepel draait en wat stottert.
Vandaag de verdelerkap afgehaald. Aan het darmpje van de vervroeging gezogen en de de grondplaat beweegt een beetje. Waarschijnlijk kan een mens niet voldoende vacuüm zuigen om hem meer te bewegen. Ook kon ik de rotor as toch redelijk heen en weer bewegen. Moet hier speling opzitten of moet dat echt strak gaan? Dit verklaart misschien het probleem in mijn ander topic " stotteren en schudden van de motor"? Kan je een verdeler reviseren?

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: di 24 sep, 2019 20:03
door Big_fun_58
Aan de bovenkant vad de verdeleras zit altijd speling.
Dat maakt niet uit omdat er toch een vonk over moet springen van de rotor naar de verdelerkap. Dan maakt 1 mm meer of minder niet uit. De as daaronder waar je puntjes tegenaan loopt moet wèl spelings vrij zijn (en dat is deze ook bijna altijd).
Als je elektronische onsteking hebt dat maakt een klein beetje speling hier ook niets uit.....

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: di 24 sep, 2019 20:52
door mymustang
Als ik de rotor afneem dan kan ik de gehele as toch wel heen en weer bewegen. Vroeg me gewoon af wat teveel speling is. Zag ook in een ander topic iets over de pink wire overbruggen bij een petronix flame trower en vacuüm vervroeger aansluiten op de manifold ipv carburator. Zijn er voordelen/ nadelen? Verdeler heeft dual vacuüm ports, hoe zit het daar dan mee?
Blijf een beetje overtuigd dat het stotteren een ontsteking probleem is en wil alles uitsluiten.

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: di 24 sep, 2019 20:55
door Big_fun_58
Ik wordt hier moedeloos van...... :(
Succes!!!!

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: wo 09 okt, 2019 15:08
door Tomasmustang
mymustang schreef:
di 24 sep, 2019 20:52
Als ik de rotor afneem dan kan ik de gehele as toch wel heen en weer bewegen. Vroeg me gewoon af wat teveel speling is. Zag ook in een ander topic iets over de pink wire overbruggen bij een petronix flame trower en vacuüm vervroeger aansluiten op de manifold ipv carburator. Zijn er voordelen/ nadelen? Verdeler heeft dual vacuüm ports, hoe zit het daar dan mee?
Blijf een beetje overtuigd dat het stotteren een ontsteking probleem is en wil alles uitsluiten.
Ik heb net de petronix Ignitor II Electronic in mijn ontsteking geplaatst en heb ook gelezen dat de pink wire een verlaagde stroom afgeeft om de contactpunten te sparen. Wat vreemd is is dat deze pink wire bij mij gewoon 12 V afgeeft. Dus vorige eigenaar heeft deze waasrchijnlijk verwijderd of aangepast. Wat bij mij de oorzaak was van slecht lopen was iig de vacuum aansluitingen die naar de vacuum advance/retard gingen. Deze liepen origineel nog naar binnen naar een electronsiche module die de vervroeging regelde. Alles losgekoppeld en de vacuum retard poort(de aansluiting aan de kant van de carb op je vacuum vervroeger) afgedicht en de vacuum advance aansluiting aangelsoten op portedvacuum op de carb. Dit schijnt de goede manier te zijn. https://www.stangnet.com/mustang-forums ... ld.494412/

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: wo 09 okt, 2019 16:50
door Dakloos
Als je ONBELAST op de + van de bobine de spanning meet zul je altijd 12v meten, met of zonder pink wire. Met gesloten contactpunten zal, met een originele yellow top bobine en pink wire de spanning op datzelfde punt ongeveer de helft zijn.

Re: Speling op de verdeleras

Geplaatst: ma 14 okt, 2019 07:35
door Ando
Kijk eens opmijn website mbt ported vacuum.


Groeten, Ando.